Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Det var inga förhoppningar om att ME ska ha ringt ett par samtal från stugan i Idre.det var information som jag råkade komma över.Vi vet att det inte är något som man kunnat bevisa efter så här många år så då får det väl ses som rykten/spekulationer bara helt enkelt,
Min förklaring till vad?OM SE var GM så känns det som att personer i hans omgivning åtminstone måste ha anat detta.
Sedan är det väl nåt sorts försvarsmekanism som tar vid där man slår det ifrån sig fullt mänskligt
Jag vill inte spekulera mer än så vi vet inte ens om SE är GM vilket dock är mycket sannolikt.
Hur sannolikt det isåfall är att ME visste eller vet om detta får var och en fundera på.
Oavsett vem som var GM så är jag rätt säker på att det finns ännu levande personer som känner till vem mördaren är och ungefär hur det gick till.
Så du vill inte själv spekulera i frågan om ME var medveten om att hennes man precis mördat statsministern, eller om hon under helgen kom på att så måste ha varit fallet.
Inte ens då han måndagen den 3/3 tvingats till jobbet för att berätta att han sprungit efter mördaren på David Bagares gata fattade hon misstankar?
Hon förnekar dessutom att han varit där, och framhärdar bestämt att de åkte på söndagen.
Varför säger hon inte som det var, att de åkte på tisdagen i stället?
Det måste ju betyda skyddande av brottsling.
Detta är TP och Filters ”sanning”, men den klarar inte att stå på egna ben utan inblandning av ME som medkonspiratör, men inte blir det väl bättre för det?
Jag skulle vilja veta om du anser att teorin är rimlig?
Tänker du att hon förträngt sanningen?
Varför håller du igen?
Är du kanske rädd för att du ska bli anmäld för förtal?
Med allt som talar emot SE som gm, och som ni på krampaktigaste sätt försöker bortförklara, så lägger vi till denna ytterst besvärande omständighet.
Är det inte enklast att bara ta till sig att han är oskyldig och sedan sova gott?