Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Jag har inte pratat om poängproduktion. Det är du som klamrat dig fast vid Gudmundssons fem assist, som om dessa summerar hans tillvaro på planen, samtidigt som du medger att du inte ens sett honom spela. En märklig utgångspunkt.
Du hävdade också "att det är dennes (Bart Van Hintums) defensiva arbete som möjliggjort Gudmundssons
offensiva prestationer då hans defensiva ansvar är begränsat". Frågan här är väl vad du menade med offensiva prestationer som inte är assist eller mål? Du har inte pratat om poängproduktion säger du men vad pratar du om då? En löpning som resulterat i ett inlägg som inte resulterat i mål eller vad menar du med offensiva prestationer? Går inte att tolkas som något annat än poängproduktion huvudsakligen. Sedan har du bevisligen fel angående att Hintum möjliggjort Gabriels
offensiva prestationer (mål och assist som jag tolkar det) genom att Hintum spelat vänsterback i en 3-backs eller 4-backslinje som du också först hävdade med Gabriel som LW vilket är direkt felaktigt vilket statistiken tydligt också visar på Whoscored, Transfermarkt och Sofascore om det nu duger för dig.
Då återigen: Det faktiskt har varit Gabriel som spelat renodlad vänsterback och Hintum varit mittback i majoriteten av gångerna Gabriels offensiva prestationer gett mest utdelning, mål och assist. Känns mest som att du försöker ta äran från hans insatser av någon anledning och att du inte erkänner att du har fel. Då jag har mycket svårt att tro att du egentligen menar att Gabriels offensiva prestationer i form av löpningar, inlägg och skott som inte resulterat i mål eller assist överträffar faktisk poängproduktion. Men om det nu är så du verkligen tänker så har ju Hintum som vänsterback och Gabriel som LW poängmässigt varit mycket sämre, därför blir det också konstigt när du vill framhäva Hintums roll i Gabriels offensiva framgångar - när den egentligen statistiskt är mycket sämre än Gabriel som vänsterback. Detta är en onödig diskussion så jag släpper det nu.