2021-06-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vi får skicka en tanke till de själar som fick morfin istället för adekvat vård, det var en konsekvens av politik snarare än pandemin.

Men morfin istället för adekvat vård är ju inte så ovanligt i äldrevården. Det finns mycket man gör i äldrevården som många skulle bli förvånade över. Det är bara märkligt att så många bryr sig nu, bara för aftonbladet skriver om det. Det är precis som att folk nyss insett att gamla människor dör.
Senast redigerad av bottenslam 2021-06-01 kl. 17:17.
Citera
2021-06-01, 17:13
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä men kanske de andra knappköparna inte vill ha in en smittsam ulv i fårahägnet?

Är dom rädda för ovaccinerade så får dom väl begära intyg. Sen så ska man ju ha klart för sig att man både kan bli sjuk och smitta andra trots att man är vaccinerad. Det här är bara en spruta av många, degen ska in som man brukar säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ok. Om vaccinerna skyddar mot olika mutationer kanske en naturlig immunitet ger samma breda skydd?
Genomliden infektion ger i allmänhet ett bättre skydd än vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår mig inte på dig. Fakta är att vi lever mitt i en global pandemi. Det gör vi vare sig vi vill eller inte. Det är bara att förhålla sig till.

En del klagar på statens tvingande åtgärder. Att de inte känner sig fria osv. Man håller tom demonstrationer mot dessa åtgärder. Sedan har staten infört en rad rekommendationer som är högst frivilliga att följa eller inte. Då klagar du på dessa rekommendationer, men skriver samtidigt att man är en idiot om man inte följer dem. Hur ska du ha det?
ÄR du för eller emot smittskyddsrekommen Vill du följa dem eller inte? Valet är ju helt och hållet ditt eget.

Du har tappat det nu va?

Förstår inte överhuvudtaget vad du dillar om..
Citera
2021-06-01, 17:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ganska bra siffror än då. Jag tolkar det som att endast cirka 10% av de vaccinerade får symtom?

Pfizer verkar vara ett riktigt bra vaccin ja. Men krävs att i princip alla vaccinerar sig inklusive barn för att helt få stopp på smittan. Om gränsen för flockimmunitet går vid tex 80 procent så måste ju kanske 90 procent vaccinera sig.
Citera
2021-06-01, 17:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ok. Om vaccinerna skyddar mot olika mutationer kanske en naturlig immunitet ger samma breda skydd?

Jag har sett de i tråden som påstår att man får en bredare immunitet om man har med hela genomet, vet inte om det stämmer egentligen.
Citera
2021-06-01, 17:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad är det du inte förstår ? Symboliska rekommendationer är det du som tog upp. Det bestrider jag med att rekommendationer i Sverige utifrån empiri och fakta gett stora effekter på samhället och beteende. Det har ju inget med tvång att göra. Sedan kan jag bara säga att på min och flera andra arbetsplatser är det inte frivilligt utan alla arbetar hemma om det inte finns hinder. Skulle du vilja ha ett Sverige då staten bestämmer över företagen och skall avgöra vem som kan göra vad ?

Förstår inte problemet. Vi lever i en pandemi. Vi lever under hot av att smittas med ett farligt virus.
Staten rekommenderar folk att arbeta hemma. Din arbetsgivare ställer upp på det. Vad är problemet?
Trivs du inte hemma? Kontakta din arbetsgivare så kan du säkert få tillstånd för att vara på kontoret. Bör ju inte vara så stor smittrisk om det ändå är tomt. Så löser de flesta det.
Citera
2021-06-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du menar att de 70K+ som vårdats på sjukhus inte blivit hämmade av pandemin utan av politiken? Kan jag iofs hålla med om, ifall politikerna och FHM agerat i början av pandemin så hade vi haft ett bättre läge.

Pandemin hämmar inte vårt vardagliga liv, vilket var vad du påstod. Det är politiken som gör det. Jag har legat på sjukhus för andra saker än covid, men jag påstår ju inte att det skulle hämma ”vårt vardagliga liv”.
Citera
2021-06-01, 17:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag skiter i om du tycker jag är obegåvad men ditt jävla svammel måste kunna bemötas.

Du sitter och hittar på saker som jag aldrig sagt eller skrivit för att sedan sitta och "bemöta" det. Du är jättemärklig.
Citera
2021-06-01, 17:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Är dom rädda för ovaccinerade så får dom väl begära intyg. Sen så ska man ju ha klart för sig att man både kan bli sjuk och smitta andra trots att man är vaccinerad. Det här är bara en spruta av många, degen ska in som man brukar säga.

Jag tror ju att en vaccinerad är betydligt mindre smittsam likaså en som genomgått naturlig infektion.
Citera
2021-06-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Varför i helvete har inte svenska läkarkåren gått ut med denna information ..?

"Vanlig" sketen Budesonide som finns i inhalatorer för folk med astmaproblem eller andra luftvägsproblem, får ner sjukhus-inläggningarna med över 90!!!
Tidskod i video-länken ovan: 04:50

Vi har alltså under 1 1/2 år fått sitta och VÄNTA på experiment-vaccin med okända riskfaktorer, när det hela tiden funnits befintligt och fungerande läkemedel på apoteken som redan är godkänt och klart att användas även vid covid-infektion.

Man hade alltså kunnat föreskriva en proaktiv åtgärd där folk som precis insjuknat då skulle kunna ha kört en spray som man andas in - och här tjänar man också 2-3 dagar i sjukdomsförloppet då viruset går in i lungorna /svalget som då sprayen tar direkt, istället för att vänta 3-4 dagar och sen när det börjat bli värre, åka in på sjukan och få en kortisonspruta på sjukan när skiten hunnit ut i blodomloppet och sprida sig.

Detta intygar alltså nu flera amerikanska läkare, och backas upp av Oxford m.fl andra.

Så Budesonide och ev även Ivermectin, är det som man borde ha hemma på hyllan, istället för att vänta på en spruta med oklar verkningsgrad och inte klarlagda bieffekter.
Då kan man alltså också ge fan i att förlita sig på de vanliga testerna som ofta visar fel, och istället köra t-cells test, som vid positivt svar då ger en fungerande garanti att man har antikroppar och då samtidigt har detta som tillräckligt underlag för intyg vid ev resa till annat land.

Det är helt uppenbart att FHM ljugit arslet av sig och dessutom kört in i en återvändsgränd...
Studien är publicerad den 9e April 2021 så det är ganska ny information. I alla fall så var det bara 3% av de som behandlades med Budesonide inom 7 dagar från symptom som sedan hamnade på sjukhus jämfört med 15% i kontrollgruppen. Även ett antal andra parametrar förbättrades avsevärt!
https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S2213-2600%2821%2900160-0
Dr Mobeens genomgång av studien.
Citera
2021-06-01, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du har tappat det nu va?

Förstår inte överhuvudtaget vad du dillar om..

Nej, så vad klagar du på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in