2021-06-07, 19:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Kurt-sune, Sverige er fyldt med foliehatter - ingen lytter til dine instruktioner - alt går ad helvede til i Sverige:

https://sverigesradio.se/artikel/smittspridningen-okar-i-skolorna-flera-undervisar-pa-distans-igen

Foliehatt är väl det mest felanvända uttrycket under hela pandemin.

Foliehatt bär väl den som är orolig för någon påhittad fara, vilket jag alltså INTE är till skillnad mot vissa andra.

Nej det går inte åt helvete i Sverige. Var har du fått det ifrån? Hur lugnt som helst just nu.
Citera
2021-06-07, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tack!

Vilken tur att det finns hela 58 studier med Ivermectin då.

"81% and 96% lower mortality is observed for early treatment and prophylaxis (RR 0.19 [0.07-0.54] and 0.04 [0.00-0.58]). Statistically significant improvements are seen for mortality, ventilation, hospitalization, cases, and viral clearance."

https://ivmmeta.com/
Citera
2021-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Foliehatt är väl det mest felanvända uttrycket under hela pandemin.

Foliehatt bär väl den som är orolig för någon påhittad fara, vilket jag alltså INTE är till skillnad mot vissa andra.

Nej det går inte åt helvete i Sverige. Var har du fått det ifrån? Hur lugnt som helst just nu.

Du er tilgivet Kurt-sune.

Med så mange indlæg som du producerer må det være svært at huske hvad man selv har skrevet, men det var altså dig som bragte begrebet Foliehatt ind i debatten:

Citat.Ursprungligen postat av kurt-sune
Hmm borde inte barnen drabbats för länge sen?

Vad har du tillgång till för statistik som visar att barn är i fara?

Luktar foliehatteri deluxe lång väg. Barnen klarar sig fint vettu! Lugna ner dig!
Citera
2021-06-07, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag förstår inte riktigt agendan för alla foliehattar som angriper Ivermectin?

Från forskarhåll så är i princip alla studier hittills positiva när det gäller effektivitet. Drygt 500 forskare världen över. Menar foliehattarna att alla dessa forskare konspirerar?

Intressant kolla kurvan för Uttar Pradesh som kör Ivermectin aggressivt
https://www.covid19india.org/state/UP

Tamil Nadu kör Remdesivir
https://www.covid19india.org/state/TN

Ser ju ut som om kurvan faller mycket snabbare med Ivermectin än Remdesivir

2 dollar för Ivermectin vs 3000 dollar för Remdesivir per patient.

Ja, 58 studier visar att Ivermectin fungerar.

Det klagades på "små studier". Nu har vi en studie från Mexiko City med hela 77 000 deltagare och en kontrollgrupp på över 100 000.

Vi har även data från Indien.

Uttar Pradesh med 235 miljoner invånare använder Ivermectin på bred front och fick ned smittan med 96 % på en månad.

Tamil Nadu med 79 miljoner invånare förbjöd Ivermectin och använder det politiskt korrekta men overksamma och dyra Remdesivir istället. Tamil Nadu är sämst i landet. De hade redan lockdown men blev tvungna att införa ännu hårdare restriktioner. Trots det går det segt med att få ned smittspridningen.
Senast redigerad av borskungen 2021-06-07 kl. 19:34.
Citera
2021-06-07, 19:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du er tilgivet Kurt-sune.

Med så mange indlæg som du producerer må det være svært at huske hvad man selv har skrevet, men det var altså dig som bragte begrebet Foliehatt ind i debatten:

Citat.Ursprungligen postat av kurt-sune
Hmm borde inte barnen drabbats för länge sen?

Vad har du tillgång till för statistik som visar att barn är i fara?

Luktar foliehatteri deluxe lång väg. Barnen klarar sig fint vettu! Lugna ner dig!

Ja barnen är absolut inte i fara med avseende på covid. Däremot är inte bra för barnen om man stänger ner deras skolor under längre perioder och förbjuder barnen att aktivera sig.

Om man man är ung och frisk i övrigt och oroar sig för covid så är man sannolikt en foliehatt anser jag.
Citera
2021-06-07, 19:46
Medlem
Hur bör vi agera och tänka om det nu visar sig att SARS-CoV-2 är framställt i Wuhans virus laboratorium? Jag menar alla experter som uttalats sig i riksmedia och hävdat att påståenden om att SARs-CoV-2 är labb framställt är konspirationsteorier, dumheter, det är foliehattar som framför sådana tankar och så vidare. Är det möjligt och klokt att ha tillit till och tro på en ”expert” som gissar lika rätt eller fel som jag som icke expert gör? Borde inte media som jag tycker agerar mest som myndigheters och regeringens megafoner också ha självbevarelsedriften att ställa obekväma och svåra frågor till makthavare, politiker, beslutsfattare och experter?
Citera
2021-06-07, 19:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Hur bör vi agera och tänka om det nu visar sig att SARS-CoV-2 är framställt i Wuhans virus laboratorium? Jag menar alla experter som uttalats sig i riksmedia och hävdat att påståenden om att SARs-CoV-2 är labb framställt är konspirationsteorier, dumheter, det är foliehattar som framför sådana tankar och så vidare. Är det möjligt och klokt att ha tillit till och tro på en ”expert” som gissar lika rätt eller fel som jag som icke expert gör? Borde inte media som jag tycker agerar mest som myndigheters och regeringens megafoner också ha självbevarelsedriften att ställa obekväma och svåra frågor till makthavare, politiker, beslutsfattare och experter?

Alltså det var inte speciellt många experter som uttalade sig och det var det som var problemet, bortsett från att världens journalistkår inte gjorde sitt jobb för samtliga biologistudenter jag snackade med här i stan fattade att det antagligen var en labläcka.

Det var ett fåtal experter som uttalade sig och problemet som bl.a. Brett Weinstein påtalade förra året var att många av dem var involverade i GOF-forskning. I slutändan var det väldigt få personer som hade kredibilitet att uttala sig om huruvida det var ett naturligt virus eller inte som INTE hade skumma kopplingar till GOF-forskningen.
Citera
2021-06-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dessa "några" är:

Paul E. Marik, MD, FCCM, FCCP
Pierre Kory, MD, MPA
G. Umberto Meduri, MD
Joseph Varon, MD, FCCP, FCCM
Jose Iglesias, DO

Wow!
Dom enda forskarna på området förstås..
Citera
2021-06-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
SARS-CoV-2 detected in waste waters in Barcelona on 12th March 2019

https://www.youtube.com/watch?v=fyhMoWDSZ7Y
Om antikroppar mot SARS-Cov-2 spikprotein detekteras så borde väl också antikroppar mot förkylningsviruet hCoV-NL63 som också går in via ACE-2 ge utslag?
Citera
2021-06-07, 20:08
Medlem
Citat:
Jo det gjorde jeg.
Varför drar du upp det där då?
Citera
2021-06-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, man behövde nog inte det. Man behövde snarare lite mer motståndskraft mot alla jävla skrikhalsar som satte emot med ickeargument som Ad Hominem. Det fanns aldrig några argument för den zoonotiska hypotesen, folk lutade mot den för att virus brukade dyka upp på det sättet.

Intressant!
Husguden Olsen har väl sagt att han tror att viruset uppkom helt naturligt.
Är han en skrikhals också?

Personligen kan jag inte överhuvudtaget uttala mig om hur detta uppkom.
Det är alldeles för mycket politik inblandat för att kunna skapa sig en uppfattning som lekman enligt mig.

Dock.
Att viruset uppkom naturligt tror jag fortfarande är det mest sannolika.
Att det läckte ut ur labbet efter att man forskat på det är inte helt omöjligt.
Däremot tror jag faktiskt inte en sekund på att det är militären som spridit det.
DET är enligt mig en foliehattsteori.

Enligt MIG alltså
Citera
2021-06-07, 20:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Husguden Olsen har väl sagt att han tror att viruset uppkom helt naturligt.
Är han en skrikhals också?

Det kan jag väl inte påstå men han har ju knappast använt några trovärdiga argument.

Citat:
Att viruset uppkom naturligt tror jag fortfarande är det mest sannolika.
Att det läckte ut ur labbet efter att man forskat på det är inte helt omöjligt.

Och hur förklarar du Furinsekvensen? Och att vi inte hittat en naturlig population efter mer än ett och ett halvt år? Och varför i princip 100% av de första tusen patienterna blev smittade vid samma tunnelbanelinje som råkade passera labbet ifråga? Ett naturligt virus som lever i tunnelbane-fladdermöss eller? Kan du gissa vad sannolikheten för det är om det skulle vara ett naturligt virus? Det är mindre än 1 på 68000.

Citat:
Däremot tror jag faktiskt inte en sekund på att det är militären som spridit det.
DET är enligt mig en foliehattsteori.

Precis och det var mycket riktigt en teori som spreds av politiska troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in