2021-06-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/

Scrolla ned!

Rätt av dig att skrika att jag har fel eftersom vi har en diff på 2 veckor (enligt dig). Jag antar att du var ironisk. Det är jag i denna mening.

Men snälla!
Jag kollade på dagens siffror. Inte förra veckans..
Vi ligger nu lägre än 5 juli förra året, och då har inte alla regioner fått in siffrorna för dagen än..

Du kan testa platz.se när du kommit upp i permobilen igen, och jämföra siffrorna.

Och jag pratar TOTALT inlagda. Inte någon specifik avdelning.
Citera
2021-06-01, 16:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/

95 personer som fått full vaccinering har avlidit av Covid 19 och det är som du säger 15% av befolkningen över 18 år som fått full vaccinering - eller runt 1,5 miljoner.

Det är superbra skydd.

Då måste man ju jämföra med en kontrollgrupp på 1,5 miljoner också. Det är ju inte så att alla som blir smittade avlider. Är väl max 1% som gör det. Men dina siffror kan stämma.

Annars hade kanske 15 tusen pers avlidit. Nu blev det bara 100, vilket då skulle indikera ett skydd om 99%.
Citera
2021-06-01, 16:35
Medlem
room6527s avatar
Citat:
....
Det har visat sig att de som redan är immuna från en infektion löper 2-3 gånger högre risk för skadliga biverkningar om de vaccineras jämfört med icke- immuna personer.
Tex 9:25- 9:35 in;
https://vimeo.com/556635813?fbclid=IwAR1mhiwG5FK1pSjFtsj-e_L9V9pouUTHFR2qixqKi7h02ya2YlvCL7i7JIs

Varför i helvete har inte svenska läkarkåren gått ut med denna information ..?

"Vanlig" sketen Budesonide som finns i inhalatorer för folk med astmaproblem eller andra luftvägsproblem, får ner sjukhus-inläggningarna med över 90!!!
Tidskod i video-länken ovan: 04:50

Vi har alltså under 1 1/2 år fått sitta och VÄNTA på experiment-vaccin med okända riskfaktorer, när det hela tiden funnits befintligt och fungerande läkemedel på apoteken som redan är godkänt och klart att användas även vid covid-infektion.

Man hade alltså kunnat föreskriva en proaktiv åtgärd där folk som precis insjuknat då skulle kunna ha kört en spray som man andas in - och här tjänar man också 2-3 dagar i sjukdomsförloppet då viruset går in i lungorna /svalget som då sprayen tar direkt, istället för att vänta 3-4 dagar och sen när det börjat bli värre, åka in på sjukan och få en kortisonspruta på sjukan när skiten hunnit ut i blodomloppet och sprida sig.

Detta intygar alltså nu flera amerikanska läkare, och backas upp av Oxford m.fl andra.

Så Budesonide och ev även Ivermectin, är det som man borde ha hemma på hyllan, istället för att vänta på en spruta med oklar verkningsgrad och inte klarlagda bieffekter.
Då kan man alltså också ge fan i att förlita sig på de vanliga testerna som ofta visar fel, och istället köra t-cells test, som vid positivt svar då ger en fungerande garanti att man har antikroppar och då samtidigt har detta som tillräckligt underlag för intyg vid ev resa till annat land.

Det är helt uppenbart att FHM ljugit arslet av sig och dessutom kört in i en återvändsgränd...
Citera
2021-06-01, 16:37
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
På vilket sätt har ditt liv påverkats kraftigt av de restriktioner som funnits?

Angående vaccinets skyddseffekt.
https://www.tv4.se/artikel/0mWS0nsDwVGIxWcfqD5Cd/pfizers-vaccin-ger-42-procents-skydd-efter-foersta-sprutan

Jag har ej fått varit på min arbetsplats på ett år . Vi är cirka 12000 anställda. Det påverkar väldigt mycket att inte kunna se sina medarbetare eller kollegor. Ej kunnat besöka sjukhus/BVC då dem har besöksförbud. Märks då man får barn som jag fått. Inte kunnat träffat släkt. Mor och far kunde se mitt barn först nu efter 6 månader. Så inte fasen är det bara symboliskt
Citera
2021-06-01, 16:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har ej fått varit på min arbetsplats på ett år . Vi är cirka 12000 anställda. Det påverkar väldigt mycket att inte kunna se sina medarbetare eller kollegor. Ej kunnat besöka sjukhus/BVC då dem har besöksförbud. Märks då man får barn som jag fått. Inte kunnat träffat släkt. Mor och far kunde se mitt barn först nu efter 6 månader. Så inte fasen är det bara symboliskt

Allt det där är ju en effekt av viruset. Inte av regeringens åtgärder. En del som att äldre inte ska träffa barn-barn är ju dessutom bara rekommendationer.

För övrigt var det besöksförbud på sjukhusen och BB under HongKong influensan år 68/69 också. Många var med även på den tiden.
Citera
2021-06-01, 16:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Varför i helvete har inte svenska läkarkåren gått ut med denna information ..?

"Vanlig" sketen Budesonide som finns i inhalatorer för folk med astmaproblem eller andra luftvägsproblem, får ner sjukhus-inläggningarna med över 90!!!
Tidskod i video-länken ovan: 04:50

Vi har alltså under 1 1/2 år fått sitta och VÄNTA på experiment-vaccin med okända riskfaktorer, när det hela tiden funnits befintligt och fungerande läkemedel på apoteken som redan är godkänt och klart att användas även vid covid-infektion.

Man hade alltså kunnat föreskriva en proaktiv åtgärd där folk som precis insjuknat då skulle kunna ha kört en spray som man andas in - och här tjänar man också 2-3 dagar i sjukdomsförloppet då viruset går in i lungorna /svalget som då sprayen tar direkt, istället för att vänta 3-4 dagar och sen när det börjat bli värre, åka in på sjukan och få en kortisonspruta på sjukan när skiten hunnit ut i blodomloppet och sprida sig.

Detta intygar alltså nu flera amerikanska läkare, och backas upp av Oxford m.fl andra.

Så Budesonide och ev även Ivermectin, är det som man borde ha hemma på hyllan, istället för att vänta på en spruta med oklar verkningsgrad och inte klarlagda bieffekter.
Då kan man alltså också ge fan i att förlita sig på de vanliga testerna som ofta visar fel, och istället köra t-cells test, som vid positivt svar då ger en fungerande garanti att man har antikroppar och då samtidigt har detta som tillräckligt underlag för intyg vid ev resa till annat land.

Det är helt uppenbart att FHM ljugit arslet av sig och dessutom kört in i en återvändsgränd...
Jag tror säkert att svenska läkare gör så gott de kan. Jag är inte läkare, och är tacksam att det finns människor som är det.
Citera
2021-06-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ja, frågan är väl om de är immuna. Är de immuna även mot mutationerna och i så fall - hur länge?

Minst lika länge som vaccinerade. Antikroppar har påvisats ett år efter infektion och rapporten om antikroppsbildning i benmärgen tyder på mycket mer långlivad immunitet än så. Återstår att se om vaccinen är lika bra. Vaccinen lär inte ge bättre skydd mot mutationer. Naturlig immunitet är att föredra och vaccin kommer på en bra andraplats för det fåtal som det kan anses som en större risk att få infektion.
Citera
2021-06-01, 16:46
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Jag förstår.

I min nära släkt (biologisk och ingift) är det 4(!) personer som vaccinerat sig trots att de haft konstaterad covid-19. Jag får säga att jag är förundrad över policyn att uppmuntra vaccinering av immuna personer. Mycket märkligt.
Jo, och att FHM rekommenderar vaccination till folk som varit smittade, även nyligen, samtidigt som man ökar dosintervallet från 6 till 7 veckor för att minska smittspridningen genom den större relativa effekt man får från första dosen är ju ett i raden av underliga beslut de tagit.

Ser man till vad som skyddar från infektion verkar ju dessutom tidigare infektion vara ett bättre skydd än 2 vaccindoser så långt vi har sett, även om inget är 100%-igt.
Citera
2021-06-01, 16:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Minst lika länge som vaccinerade. Antikroppar har påvisats ett år efter infektion och rapporten om antikroppsbildning i benmärgen tyder på mycket mer långlivad immunitet än så. Återstår att se om vaccinen är lika bra. Vaccinen lär inte ge bättre skydd mot mutationer. Naturlig immunitet är att föredra och vaccin kommer på en bra andraplats för det fåtal som det kan anses som en större risk att få infektion.

Det är ju många som blivit sjuka fler än en gång.
Citera
2021-06-01, 16:47
Medlem
Citat:
Då måste man ju jämföra med en kontrollgrupp på 1,5 miljoner också. Det är ju inte så att alla som blir smittade avlider. Är väl max 1% som gör det. Men dina siffror kan stämma.

Annars hade kanske 15 tusen pers avlidit. Nu blev det bara 100, vilket då skulle indikera ett skydd om 99%.
Nej det var inte 100. Det var 95. 95 av 1,5 miljoner.

Det lyfte du upp som att "många vaccinerade dör".

Jag är så jävla trött på ditt förbannade svamlande i tråden.

Jag hoppas egentligen, för din egen skull, att du trollar för så jävla korkad som du framstår här är svårslaget. Och då är vi ändå på flashback . . .
Citera
2021-06-01, 16:48
Medlem
Citat:
Det är ju många som blivit sjuka fler än en gång.
Hur "många'"?
Citera
2021-06-01, 16:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Jo, och att FHM rekommenderar vaccination till folk som varit smittade, även nyligen, samtidigt som man ökar dosintervallet från 6 till 7 veckor för att minska smittspridningen genom den större relativa effekt man får från första dosen är ju ett i raden av underliga beslut de tagit.

Ser man till vad som skyddar från infektion verkar ju dessutom tidigare infektion vara ett bättre skydd än 2 vaccindoser så långt vi har sett, även om inget är 100%-igt.
Jag har sökt men inte funnit;

Vem/ vilka har gått ut med att det är ok att använda vaccin dels på redan immuna, dels använda dem utanför tillverkarens instruktioner?

Har tester öht gjorts enligt ovan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in