Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Visste att detta skulle trigga antivaxarna

.
Men var du och MittMalmoe fått att vi, eller om jag bara kan tala för mig själv, jag ser oss/mig som hjältar är obegripligt.
Det enda jag alger är att ni, som är för rädda och/eller för konspiratoriska för att ta sprutan själva, borde ha den bilden av de som låter vaccinera sig, som ni alltså är för rädda och konspirationstoriska för att låta er vaccineras.
Ni förlorar inte på samma sätt på att andra vaccineras. Ni har bara att vinna på det. Detsamma gäller inte för vice versa. Ni jobbar för att hålla samhället kvar i pandemin, mot bättre mod och/eller vetande.
Alltså, jag var inte rädd för viruset och jag är vaccinerad med alla vanliga vaccin som ges i Sverige +några till.
Du gör halmgubbar. Jag är inte antivaxx, men jag är inte blind. Jag ser att detta är en cashgrab för läkemedelsbolagen precis som med pandemrix. De enda som behöver vaccineras är riskgrupper.
Jag är immun, jag har haft förkylningen och det var den mildaste sjuka jag haft, influensa brukar vara 10ggr värre när jag åker på det. Att du är så lättskrämd är ditt problem. Ta ditt vaccin och håll käft, bry dig inte om vad andra gör. Jag bryr mig inte om att folk tar vaccin per se, vill de ha det så är det ju bara att ta det, men jag anser att det är viktigt att påpeka för folk utanför riskgrupp att naturlig immunitet är att föredra.
För sakens skull så är det värt att påpeka att din vaccinimmunitet sannolikt är sämre än min naturliga immunitet från infektion, för så funkar det i allmänhet med virus. Du är med andra ord en större risk än jag. Så håll dig undan från folk din smittspridare.