2021-05-31, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Helt korrekt!
Huset i Bjärred där föräldrarna utplånade både döttrarna och sig själva såldes även om det tog ett tag.
Huset där S.R först sköt sina små söner och sen även sig själv efter att han sänt ”live” på Facebook köptes till sist av hans egen syster.
Allt går att sälja, vissa folk kanske till och med tycker det är ”spännande” (även om jag personligen tycker det både är rätt scary och osmakligt).
Granliden, ett annat exempel med attraktivt sjöläge.
Mysigt sovrum på övervåningen och härlig brygga...
Citera
2021-05-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad tror ni?
Kommer HD sätta sig i sitt gamla hus nu tillsammans med barnen?

Nej, det tror jag inte. De kommer antagligen bli tvungna att sälja kåken. tror inte heller de vill bo där. En gissning är väl att de hamnar närmare HDs föräldrar. Om inte hela gänget drar längre bort för att slippa konfronteras med grannar, HDs arbetskamrater osv. Men vad händer med Folketorp? Vem vill vara där nu?
Citera
2021-05-31, 21:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ligger en dryg timme efter i flödet här med inlägg så nån annan kanske hunnit svara redan men den bilden ligger kvar i skrivande stund här. Och koden är väl cachens ”ID”.
Undrade mer om du hade nån minnesbild.

Jag förvånades idag då jag snarare minns minttu som allra sista foto när jag kollade hans gallery 28e.
Jag letade om det kunde finnas nån ledtråd till hans frånfälle och kartlägga vart han befunnit sig.
Citera
2021-05-31, 21:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Granliden, ett annat exempel med attraktivt sjöläge.
Mysigt sovrum på övervåningen och härlig brygga...

Också sålt?
Det hade jag missat….
Citera
2021-05-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle tror att Avel sparkade igång en rejäl teknisk utredning med en erfaren kompetent person vid spakarna. Det gav resultat. Eloge till Avel!

Personligen tror jag att jag var lite sent ute. Mot bakgrund av att det tar tid att göra dessa analyser och särskilt om de inte gjorts tidigare.

De hade kunnat förstärka 05:23 och 23:34 annars då större delen av utredningen hade fokus på de händelserna.

Nu räckte det de hade tack och lov - väl spelat av åklagarna - men med tanke på hur olika tingsrätt och hovrätt resonerade/dömde så hade det varit bra att förstärka de bevisen något. M a o - tagit reda på vad som egentligen hände i datorerna.

Tack för feedbacken. Alla bidrar på sitt sätt. LW:s fall och minne har hållits aktuellt av många skribenter här medans SD ”flinat” och försökt hålla masken med blandat resultat efter mordet.
Citera
2021-05-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi får se om det kommer svar.

Egentligen kan man väl tycka att de tbästa är att man i nuläget inte rubbar något, utan låter det vara intakt, allt för att låta polisen arbeta i lugn och ro i "orört bo".

Förodligen är det väl ett självmord, och ingen mystik här som behöver döljas. Men nu har vi sett så mycket kontigheter i den här mordhärvan, att man blir lite stingslig.

Jag instämmer, förmodligen är det ett självmord, men med alla märkligheter undrar jag om inte klurige Mördar-Stefan kanske har sparat nåt brev, dokument eller inspelning som skulle kunna kasta skugga över någon? Bevis på medhjälp eller skyddande tänker jag.
Citera
2021-05-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi får se om det kommer svar.

Egentligen kan man väl tycka att de tbästa är att man i nuläget inte rubbar något, utan låter det vara intakt, allt för att låta polisen arbeta i lugn och ro i "orört bo".

Förodligen är det väl ett självmord, och ingen mystik här som behöver döljas. Men nu har vi sett så mycket kontigheter i den här mordhärvan, att man blir lite stingslig.
Vi kommer väl träffas på specialavdelning för traumatiserade med vanföreställningar i olika stadier av psykos, mumlande om burkar, ftf, RT, tvätta, vattna, cykla, spärrskaft, fri, inte dömd, dömd
Citera
2021-05-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag instämmer, förmodligen är det ett självmord, men med alla märkligheter undrar jag om inte klurige Mördar-Stefan kanske har sparat nåt brev, dokument eller inspelning som skulle kunna kasta skugga över någon? Bevis på medhjälp eller skyddande tänker jag.
Att han filmat känns inte helt orimligt. Tänk om han även har dokumenterat vad som hände vid planket. Det skulle inte förvåna mig, familjens busiga fixare som var så omtyckt så
Citera
2021-05-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Att han filmat känns inte helt orimligt. Tänk om han även har dokumenterat vad som hände vid planket. Det skulle inte förvåna mig, familjens busiga fixare som var så omtyckt så

Det kanske är SD som lagt in ett automatprogram, typ, som raderar och donar efter hans egen reträtt?
Citera
2021-05-31, 21:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Om inte någon hinner städa bort allt innan.
Örebropolisen är inte direkt snabb.
Citera
2021-05-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kanske är SD som lagt in ett automatprogram, typ, som raderar och donar efter hans egen reträtt?
Ja, precis vad jag tänkt. Typ någonting tidsinställt, för att utplåna alla spår.
Jag som hoppades få släppa detta lite, men icke. The show must go on.
Vi ses på psyket?
Citera
2021-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om inte någon hinner städa bort allt innan.
Örebropolisen är inte direkt snabb.
Vad menar du, är det inte kutym att vänta ETT ÅR! Med att tömma och samla in it-spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in