2021-05-29, 08:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nu har Expressen publicerats SDs namn och bild.

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Det gjorde dom redan igår. Artikeln, rubriken, bilden är exakt likadana som igår vid lunchtid.
https://www.bildtagg.se/bild/tql5ewcsbauntg9tg8ec6u
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-29 kl. 08:57.
Citera
2021-05-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kanske tog en kula för HD.
Hon har hållit honom på sträckbänken med sin förtroendebrist. Noga med att huset inte skulle säljas.

Hon kan säkert hitta på nån bra ursäkt för att cacha, likt när han häktades. Ta den nya serien för att skingra tankarna. Vid vedhögen..

JG:
"Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta pä soffan och deppa ihop?

Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret. (..) "
Ab 150

Nej Sd tog aldrig någon kula för någon annan, det var bara han själv som var viktig. Inte barnen, inte Hd, inte JG, inte LW, bara han själv.

Rätt sinnessjukt att Hd och JG låter Sd styra deras liv så till den milda grad att de försöker tolka vad han vill att de ska göra, även när han sitter inlåst.

Ja vi kommer snart se klämkäcka loggar från häxan, såtillvida hon inte gör sin mästare sällskap i döden, den risken finns.
Citera
2021-05-29, 08:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej Sd tog aldrig någon kula för någon annan, det var bara han själv som var viktig. Inte barnen, inte Hd, inte JG, inte LW, bara han själv.

Rätt sinnessjukt att Hd och JG låter Sd styra deras liv så till den milda grad att de försöker tolka vad han vill att de ska göra, även när han sitter inlåst.

Ja vi kommer snart se klämkäcka loggar från häxan, såtillvida hon inte gör sin mästare sällskap i döden, den risken finns.
Att diskussionen kom upp var väl knappast konstigt.
Ute och roa sig bland burkar när han precis häktats.
Däremot pratar hon sig till måtta. Nåt hon är jävligt bra på, offer-HD.
Samma sak i HovR.
Senast redigerad av develi 2021-05-29 kl. 09:02.
Citera
2021-05-29, 09:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Han kanske tog en kula för HD.
Hon har hållit honom på sträckbänken med sin förtroendebrist. Noga med att huset inte skulle säljas.

Hon kan säkert hitta på nån bra ursäkt för att cacha, likt när han häktades. Ta den nya serien för att skingra tankarna. Vid vedhögen..

JG:
"Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta pä soffan och deppa ihop?
Jag vet svaret. (..) "
Ab 150

Utifrån det här upplever Th*re*e att Stefan påverkar Hanna i det hon säger. Till exempel när
Hanna berättar om knappen på telefonen och bilderna Stefan tagit utanför polishuset, det är
något med Hannas tonfall som inte stämmer, som att hon själv känner att det låter konstigt
Ab 150 s.97
Citera
2021-05-29, 09:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Utifrån det här upplever Th*re*e att Stefan påverkar Hanna i det hon säger. Till exempel när
Hanna berättar om knappen på telefonen och bilderna Stefan tagit utanför polishuset, det är
något med Hannas tonfall som inte stämmer, som att hon själv känner att det låter konstigt
Ab 150 s.97
Nåt stämmer inte märker TB.
Frågan är om magkänslan tolkas rätt.

Dialogen HD/SD, att han raderar, låter mer som han gör nåt som hon säger, ända i sista minuten på väg in.
Hon frågar inte ens vad det berör.
Trots att det handlar om LW.

2018--05-15 17:45
HD: "Messa när du är klar"
"När pratade du med henne sist"
SD: "Kort igår eller förrgår. Raderar löpande, skriver alltid vid Ftf "

Förhör HD
"Fl: Varför raderar han löpande?
HD: Ingen aning"
Senast redigerad av develi 2021-05-29 kl. 09:15.
Citera
2021-05-29, 09:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Nåt stämmer inte. Frågan är om magkänslan tolkas rätt.

Dialogen HD/SD, att han raderar, låter mer som han gör nåt som hon säger i sista minuten på väg in.
Hon frågar inte ens vad det berör.
Skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Jag tror Stefan Davidsson slog in ett paket till sig själv
Citera
2021-05-29, 09:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Jag tror Stefan Davidsson slog in ett paket till sig själv
Se tillägg citat. Justerade.
Citera
2021-05-29, 09:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Sd har alldeles säkert varit med SOA och lagt ut serien, det håller jag med om. Hd var ju ute och cachade samma dag som rättegången i HR inleddes, ska bli kul att se hur länge hon kan hålla sig borta efter Sds död.
Det kanske var SDs legacy, att lära upp SOA eftersom HD inte gör cacher el dyl.
Citera
2021-05-29, 09:23
Medlem
Citat:
Vi befarade ju att några runt Sd levde farligt, kanske var det även Sd som levde farligt. SOA verkar ju besatt av Sd så om han hotade att ange Hd är det inte långsökt att tro att SOA sprang efter med hagelbössan, hann upp honom i dungen och tystade honom.
Men det är lite långsökt, tror Sds sista mordoffer blev han själv.

Sd har alldeles säkert varit med SOA och lagt ut serien, det håller jag med om. Hd var ju ute och cachade samma dag som rättegången i HR inleddes, ska bli kul att se hur länge hon kan hålla sig borta efter Sds död.

Håller med i det du skriver.
Ja HD... Vem blir hon utan sitt livs mittpunkt? Fri kanske...

Historien kommer iaf följa henne vare sig hon vill eller inte såvida hon inte byter namn.
Citera
2021-05-29, 09:27
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jaktgevär används rätt ofta vid suicid. Jag har ingen koll på jaktvapen men väldigt god koll på att de används vid suicid. Inte just älgstudsare kanske, men vissa typer av gevär.
Googlade, hamnade på svenska jaktforum, och det finns kortare jaktgevär som är vanliga i Sverige.

Det som talar mot det är att om SOA har jaktvapen är de inlåsta i vapenskåp och ammunitionen i ett annat skåp. SD har ingen anledning att ha nycklar dit.
Citera
2021-05-29, 09:30
Medlem
Stefaaan Davisson kommer förevigt vara ”Hjärstamördaren” tror det kommer att stå på hans gravsten också, men det retar mig att Hjärstamördaren och denne vidrige Stefaaan Davisson var såååå feg att han tog sitt liv, hade gärna sett honom lida på anstalt för att sedan efter 18 år komma ut och fortsatt betraktats som ”Hjärstamördaren” och skulle såklart fortsatt behandlats som mördare, tyvärr går vi miste om detta pga det fega aset
Citera
2021-05-29, 09:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Är det verkligen trovärdigt att om man döms för mord till 18 år får reda på det via media vid samma tidpunkt som alla vi andra? Känns helt främmande för mig!

Advokaten måste fått ett förhandsbesked, låt säga en timme, som han förmedlat till SD. Han kan i så fall varit död ett tag innan kl 11 och att den som ringde in av oklar anledning väntade c:a en halvtimme efter domen meddelades. Vad hade hänt om inringaren i ett sånt scenario anmält dödsfallet innan domen kom, hade SD inte blivit dömd då...

Kanske uttrycker mig oklart men det är sent och jag har svårt att sätta ord på mina funderingar 😴. Ber om ursäkt i så fall.

Många frågor men inga svar (än så länge), hoppas det klarnar med tiden.
Det är en mycket intressant fråga du tar upp.
Gör det någon skillnad om SD dog innan domen offentliggjordes eller om han dog efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in