2021-05-28, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det verkar märkligt att han inte blev häktad efter hovrätts förhandlingens slut eftersom han redan stuckit en gång tidigare då när han inte kom in i USA med HD.

Vet inte om man ska tolka det så.
USA resan var ju planerad sedan länge. Polisen visste om den redan samma dag som Lena anmäldes försvunnen.
Citera
2021-05-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och nu blir man på allvar orolig!

Hinner inte läsa allt, med SD verkar borta. Efterlyst och inte kommit till häktningen.

Varför stormar man inte hans hus nu?
HDs hus?
Lantstället?
JG?

Möjligen sitter han i JGs stuga. Risken finns förstås att han insett att turen vänt och som den naturmänniska han är hellre tagit livet av sig än sätter sig på anstalt. Jag är mer orolig för hans familj.
Citera
2021-05-28, 14:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.

Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har inte koll på klockan, men finns ett inlägg om loggen sen i förmiddags i tråden.
Ska leta

Här är inlägget.
Citera
2021-05-28, 14:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fy fan. En variant av Saliba och de står inte redo och vet inte vart han är.
Pratar om Polen.

När la han upp den loggen?
Kan han spåras nåt via den?

Jag är så bekymrad över barnen att jag mår rent illa.
Exif informationen var borta ifrån bilden.. gissar på att Hanna och Stefan är i sommarstugan..
Men prata med A. K*rlsson/Strandl* hon kanske vet något.
Citera
2021-05-28, 14:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
"Ena" dottern.
Hon hade åkt på ett kort besök till Warszawa , och han hämtade upp henne från buss (?).

Hans exakta formulering var väl "ärende" - litet udda sätt att beskriva någons utlandsresa?
Citera
2021-05-28, 14:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Exif informationen var borta ifrån bilden.. gissar på att Hanna och Stefan är i sommarstugan..
Men prata med A. K*rlsson/Strandl* hon kanske vet något.
Jag vill ha info om barnen.

Om dottern är med kan det handla om kidnappning i värsta fall.

och varken HD och SD har nån sund i ställning till sin jävla kärnfamilj.
Citera
2021-05-28, 14:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hans exakta formulering var väl "ärende" - litet udda sätt att beskriva någons utlandsresa?

Just det - citerade inlägget strax efter.
Citera
2021-05-28, 15:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag vill ha info om barnen.

Om dottern är med kan det handla om kidnappning i värsta fall.

och varken HD och SD har nån sund i ställning till sin jävla kärnfamilj.
Håller verkligen med dig där... dottern .. de var väl 2 döttrar ? W och T
Citera
2021-05-28, 15:01
Medlem
Citat:
Sist in - men inte minsta bägaren höjd:
Skååål!

Tack och lov för Lena, barn, när och kära. ❤️

Men har helvetet gjort en Saliba?!

Redan för flera månader sen skrev jag här att några lever farligt om SD blir pressad och just nu tänker jag först och främst på hans egen familj, Lenas familj och åklagarna...
...måtte han gripas snarast.
Citera
2021-05-28, 15:01
Medlem
Citat:
Har inte koll på klockan, men finns ett inlägg om loggen sen i förmiddags i tråden.
Ska leta
Och hur var det igen med loggarna? Kunde man manipulera dessa?
Visst hade SD försökt det under fallets gång?

Antingen drog han ut på en sista tur när han hade chansen eller så såg han till att det syntes/verkade att han var där.
Citera
2021-05-28, 15:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Var det igår han skulle vara i Norrköping och geocacha?

Finns väl inget bevis på att han var i Norrköping?
Han kanske drog för flera dagar sedan och försöker lägga ut ett villospår
Syns det på de loggar som han har gjort de senaste dagarna att han verkligen var där nu i dagarna?
Jag kan inget om geocacher men jag tänker att han kan ha tagit foton tidigare och loggat texten från vilken plats som helst, även utomlands.
Han kan ha varit utomlands flera dagar.
Citat:
Kan tänka mig han varit på standby sedan han skrev den där loggen om kortspelet, han har nog varit i rörelse sen dess, i sin bil kommer han långt på dessa timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Var han inte i Östgötska skogarna och snurra runt midnatt enligt hans geocache-sida?
Citat:
Fast loggen kan ju vara blindskär.
När sågs han senast hemma i Örebro?
När sågs Hanna och barnen?
Citera
2021-05-28, 15:02
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Fy fan. En variant av Saliba och de står inte redo och vet inte vart han är.
Pratar om Polen.

När la han upp den loggen?
Kan han spåras nåt via den?

Jag är så bekymrad över barnen att jag mår rent illa.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Där är inlägget.

Tror inte barnen är i fara. Kanske han är med dem och Hanna i sommarstugan för att erkänna för dem och vänta in polisen dit. Bästa scenariot i så fall, men tror trots allt att han är "gone fishin".

i får. änta o se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in