2021-05-29, 08:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Då var han frisläppt. Misstankarna har försvagats enligt polisen.
Han blev nog hittad.
SOA skulle aldrig göra något sådant.
Citera
2021-05-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
En alternativ och konspiratorisk teori är att SD när domen föll impulsivt kastade ur sig till SOA att "nu ska jag berätta för alla om HDs inblandning!". Vilket fick SOA att se se rött. Kanske SOAs och BAs handhjärtan och omsorger handlat om att de vetat om att HD haft någon form av del i det hela.

Vi befarade ju att några runt Sd levde farligt, kanske var det även Sd som levde farligt. SOA verkar ju besatt av Sd så om han hotade att ange Hd är det inte långsökt att tro att SOA sprang efter med hagelbössan, hann upp honom i dungen och tystade honom.
Men det är lite långsökt, tror Sds sista mordoffer blev han själv.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kanske vill ha fart på tråden. Han och SD är (var) ju som två tummar i samma röv.
Ja, jag skrev nyss om vedhögen, skulle inte förvåna mig om det är nån sista runda SD varit med och byggt burkar för att fördriva tiden.
Nån skrev att han fotade räv vid bullerplanket den 16e, antar HD var med iom texten.

Kan de ha varit på Folketorp och dragit därifrån?
Brukar hon vara borta från GC-sidan, loggade senast 26e.

Sd har alldeles säkert varit med SOA och lagt ut serien, det håller jag med om. Hd var ju ute och cachade samma dag som rättegången i HR inleddes, ska bli kul att se hur länge hon kan hålla sig borta efter Sds död.
Citera
2021-05-29, 08:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Odensbacken
Har du någon exakt adress, vägbeskrivning?
Citera
2021-05-29, 08:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi befarade ju att några runt Sd levde farligt, kanske var det även Sd som levde farligt. SOA verkar ju besatt av Sd så om han hotade att ange Hd är det inte långsökt att tro att SOA sprang efter med hagelbössan, hann upp honom i dungen och tystade honom.

Sd har alldeles säkert varit med SOA och lagt ut serien, det håller jag med om. Hd var ju ute och cachade samma dag som rättegången i HR inleddes, ska bli kul att se hur länge hon kan hålla sig borta efter Sds död.
Så du tror att SOA är släpp efter att SD hittats skjuten i ryggen? 😳
Citera
2021-05-29, 08:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
/../
Detta är på g*rdet, cirka 1*0meter bakom huset.

Ifall teorin om självmord stämmer, så kan möjligtvis en vajer/rep ha fästs mellan de båda stolparna, tillräckligt med slack för att kunna vira ett varv runt halsen, sitta på en stol/pall och därefter välta/tippa bort den under sig. Då behövs ingen höjd som vid hängning i träd
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-05-29 kl. 09:03.
Citera
2021-05-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Så du tror att SOA är släpp efter att SD hittats skjuten i ryggen? 😳

Nej du läste slarvigt, Men det är lite långsökt, tror Sds sista mordoffer blev han själv.

Sd var besatt av död och hade genom sitt usla liv sett det som ett sätt att lösa problem. Först med gråtande spädbarn, sedan med en mentalt dålig Hd. För att sedan bli en lösning på den destruktiva relationen med LW, och slutligen för att slippa sitta inlåst i 18 år.
Han var manisk, hyperaktiv och adhd, han hade aldrig klarat att suttit inlåst. Nu fick han i sitt tycke sista ordet. Han får dock fel i detta, det sista ordet fick Lena och hon fick även sin upprättelse och rättvisa.
Gott så.
Citera
2021-05-29, 08:41
Medlem
GmbHs avatar
Citat:

Slå in Folketorp 436 på Google Maps.
Citera
2021-05-29, 08:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Folketorp 436
715 94 Odensbacken, Örebro
https://www.google.com/maps/place/FOLKETORP+436,+715+94+Odensbacken/@59.1139366,15.5565483,14z/data=!4m2!3m1!1s0x465c1cbd3fbfe76b:0x35e62c08d8f34 9?hl=sv-se
Citera
2021-05-29, 08:45
Medlem
colis avatar
Nu har Expressen publicerats SDs namn och bild.

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/
Citera
2021-05-29, 08:46
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Nu vet vi ju inte vilken typ av skador som åsyftas, men det lär väl visa sig i sinom tid.

1. Du vet ingen om vad jag vet.
2. Det lär inte vara självmord.
Citera
2021-05-29, 08:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar orimligt att domen inte ska gälla (om 4 veckor).
Det brukar finnas orsaker till att lagar och regler ser ut som de gör.
Vad skulle kunna vara orsaken till att en dömd person/dödsboet slipper skadeståndet om den dömde dör efter att dom har avkunnats men innan den har vunnit laga kraft?

Hur skulle det kunna gå att överklaga om det inte finns någon dom att överklaga?
Det kan knappast relatera till en dom som har vunnit laga kraft i HR eftersom det då kallas att söka resning om jag har fattat rätt.

Det finns en dom. Den meddelades igår klockan 11.

Det finns fall där den misstänkte avlidit före domen vunnit laga kraft men skuldfrågan ändå avgjorts, dock stryks påföljden. Det är bara googla.
Citera
2021-05-29, 08:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Hon har hållit honom på sträckbänken med sin förtroendebrist. Noga med att huset inte skulle säljas.

Hon kan säkert hitta på nån bra ursäkt för att cacha, likt när han häktades. Ta den nya serien för att skingra tankarna. Vid vedhögen..

JG:
"Träffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta pä soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret. (..) "
Ab 150
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in