2021-05-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, vad jag förstått har domaren uttalat sig så. Finns lite längre bak i tråden. Men hovrätten ska väl kunna häkta på eget bevåg också. Vet inte varför ansvaret ska läggas endast på åklagarna.
Vilken domare? De var tre domare. Om det är Alheim du pratar om, så satt han inte i hovrätten och beslutade. Så du får allt precisera dig - kanske länka till uttalandet? Du rapar ju bara upp vad andra påstår och kan inte ens länka till DET inlägget. Svagt.
Citera
2021-05-28, 19:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är mycket som är osmakligt. Att förtala LW i tre år som flera har gjort här ex.vis. Då protesterade du inte.

Att det var förtal var din tolkning. Man får diskutera vad MGM ansåg sig ha för motiv att mörda LW. Han gjorde det knappast utav kärlek.
Citera
2021-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det är ju det som är svårt att förklara med få ord. Läs och lyssna FUP så kommer det klarna! 👍

Kan man få några sidhänvisningar där just det avhandlas av någon initierad? 14.000 sidor känns lite väl mastigt att plöja igenom...
Citera
Medlem
En lärdom av detta fall är i alla fall att man inte skall döma någon till livstid som befinner sig på fri fot. Jag tycker HD är klart misstänkt.
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sant.

Jag har ett nytt scenario i huvudet nu, tänk om SOA faktiskt dödade SD trots allt? Domen föll och SD var påväg att mörda HD och döttrarna (för att därefter ta sitt eget liv) och SOA gick in i nödvärn och mördade SD?

Jag undrar faktiskt om vi vet att det är ok med barnen. Det förutsätts liksom att iom att SD är död så är faran över, men vet man det? Det skulle annars vara ett bra motiv för SOA, om HD och/eller barnen är skadade. Eller ännu värre.

Vilket så klart borde ha framgått i media, men allt kanske inte sägs på en gång?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Finns det ens åtkomliga läkemedel som fungerar på 18 minuter?
Cyanid kanske, men det får man nog inte tag på så lätt?

Hängning, skjutvapen eller kniv är vad jag tänker på.

Läkemedel känns långsökt, särskilt med tanke på att en person är anhållen. Svårt att få tag på och väldigt lite läkemedel som har så snabb effekt.

Troligast är väl skjutvapen. Med sommarställe på landsbygden är det väl inte osannolikt att SOA är med i ett jaktlag? SD visste var vapenskåp och nyckel fanns?

Visst, om SD knivskurit sig, säg handleder eller halsen, kan det blivit stora blodförluster snabbt, vilket kan ha inneburit att SOA försökt stoppa blödning, därav att tiden för samtalet kom 11:18?

Funderar på varför SD och SOA är ensamma i huset?

Orkade inte HD vara där? Kanske man beslutade att resten av familjen skulle vara tillsammans på annat ställe (inklusive HDs mamma) för att undvika att en fällande dom skulle bli för dramastisk för barn och HD?
Citera
2021-05-28, 19:37
Bannlyst
OT.
Om Soa hade rullat in Stefan i plast och gömt honom på nåt klurigt ställe, och att man behövde lösa en gåta för att hitta honom så kan man kanske säga att han avslutade på ett dröm-sätt.

... Han blev en Geo-Burk.!!!

Förlåt, jag kunde inte låta bli.
Jag skall skärpa mig.
Sorry.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls otänkbart. Varit inne på samma scenario, även om jag tänkte mig en annan plats.

Intressant, var då? Hemma hos HD eller SD typ?
Citera
Medlem
Citat:
HD är som sagt helt avskriven av åklagarna och hovrätten skriver i sin dom att SD utfört mordet ensam. Mot bakgrund av detta finner jag det osmakligt att just idag fortsätta misstänkliggöra HD och SOA.

Du vet att SOA är anhållen skäligen misstänkt för mord? SOA som är Hds far?
Är det "osmakligt" gjort av polis och åklagare också?
Alltså nu slog du dumhetsrekord även när det gäller dig.
Citera
Medlem
Citat:
Att det var förtal var din tolkning. Man får diskutera vad MGM ansåg sig ha för motiv att mörda LW. Han gjorde det knappast utav kärlek.
Har man AVSIKT att skita ner någons eftermäle så är det förtal, även om det står i en FUP. Läs lagen. Och INGEN AV ER trossniffare har en aning om vilket skäl SD hade, han har nekat ända in i kaklet.
Citera
Medlem
Har läst igenom allt i tråden från kl 11. En tanke som har slagit mig är att ingen vet vart HD och barnen är? Med tanke på hur mycket som skrivits borde väl någon veta det?
Citera
2021-05-28, 19:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OT.
Om Soa hade rullat in Stefan i plast och gömt honom på nåt klurigt ställe, och att man behövde lösa en gåta för att hitta honom så kan man kanske säga att han avslutade på ett dröm-sätt.

... Han blev en Geo-Burk.!!!

Förlåt, jag kunde inte låta bli.
Jag skall skärpa mig.
Sorry.

Too soon!🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in