2021-05-28, 18:50
Medlem
Zoneinopiums avatar
Varför snackar ni om självmord? Det är ju en person anhållen misstänkt för att ha mördat honom....
It makes no sense!
Senast redigerad av Zoneinopium 2021-05-28 kl. 18:52.
Citera
2021-05-28, 18:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, klockan 12.33 (27 minuter före utsatt tid om jag minns rätt) så drog åklagarna tillbaka sin pressträff. Därefter kom "efterlysningen", också om jag minns rätt. Vilken soppa.

Nu vill jag veta om det var mord - och vem som utförde det - eller självmord. För flickornas skull hoppas jag på självmord.

Samtidigt skulle det va lite rättvist med ett mord på SD. Tänker att han fick igen det han var värd och att han inte styrde situationen själv.
Citera
2021-05-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Du har fel. Här är ett infoblad som skickas med nedläggningsbeslut. https://www.brottsoffermyndigheten.se/Filer/Broschyrer/Informationsblad/Infoblad%20nedlagd%20f%C3%B6runders%C3%B6kning.pdf

Tror du mig fortfarande inte? Här är ett exempel från skolattacken i Trollhättan som ju aldrig kunde gå till åtal eftersom att gärningsmannen sköts ihjäl av polis. https://www.brottsoffermyndigheten.se/nyheter/familjemedlemmar-far-ersattning-efter-skolmord-i-trollhattan

Citat:

Njo, kanske har jag fel, kanske inte, beroende på hur man ser det. Vände mig mot att man kan få ersättning i fall där fu lagts ned i brist på bevis.
I ditt exempel, skolmorden i Trollhättan, fanns det nog bevisning så att det räckte och blev över avs att brott begåtts.
Menar att krav för ersättning måste grundas i att man objektivt kan slå fast att någon lidit skada pga brott.
Så vi menar kanske samma sak?
Men tackar för seriöst svar. Jag menar inte att jag kan detta bra med skadestånd etc, och ställer därför frågor kring det.
Citera
2021-05-28, 18:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Varför snackar ni om självmord? Det är ju en person anhållen misstänkt för att ha mördat honom....
It make no sense!

Jag hoppas på mord istället för självmord men tror inte att den karman hann slå till.
Citera
2021-05-28, 18:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
It make no sense!

Ja och om du fortsätter att läsa mer än rubriken så ser du att han är anhållen för att man inte kan utesluta brott ännu.

Han är dessutom anhållen skäligen, vilket är den lägre misstankegraden. Hade det funnits något som konkret pekar på mord så hade han varit anhållen på sannolika skäl. Inte skäligen.

Därför skriver folk om självmord.
Citera
2021-05-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, om han nu var så jävla besatt av att använda död som lösning på sina problem hade det varit det absolut bästa alternativet.

Han var helt jävla sjuk i huvudet som bara tänkte och agerade på död, död och åter död!😡 Vafan liksom?!

Det var ju bra iofs att SOA ändå insåg när domen kom, att SD faktiskt mördat Lena. SOA måste ha känt en viss desperation att SD i sista stund skulle lägga delar av skuden på honom själv eller sin dotter och detta ville han till varje pris undvika. Det skulle bli konsekvenser i svallvågorna. Tror att SOA trodde på SD in i det sista, men till slut ramlade polletten ner.

Kanske övertalade SOA SD att ta sitt liv?
Citera
Bannlyst
Citat:
It makes no sense!
Därför att det är standard att man griper personer om det finns minsta lilla misstanke. Troligen fanns det personer bredvid när SD begick självmordet.

Dessutom är han bara anhållen på skäligen misstankar.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=Picasso2|76048809]
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Äh, "SOA" skulle det vara. SDs svärfar och flickokrnas morfar.
Ah, ok, och mycket troligt! I likhet med en rosaklädd clown utbrister jag: Äntligen! Det är väl det första den mannen gjort rätt - om han nu gjort nått.
Citera
2021-05-28, 18:54
Medlem
Citat:
It make no sense!
Han var på platsen. Är det SOA är det inte konstigt han var på platsen om det nu är Folketorp som är avspärrat. Och som de själva säger att de tog in honom för just för att han var där. Och någon ringde till polisen, och det var nog SOA - eller den som är anhållen. Han är SKÄLIGEN misstänkt (den lägre misstankegraden). Polisen säger att man inte vill göra några misstag nu, och inga frågor skall behöva vara obesvarade förrän SDs död är utredd in i minsta detalj.

INGET säger att den som är anhållen har mördat någon. Än. Så länge utredningen pågår så får vi heller inte veta något. Det kommer inte sägas något alls på ett tag.
Citera
2021-05-28, 18:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det kan han inte, men hans syfte var säkerligen att ta den kontrollen. Att ta ifrån alla oss andra att kunna titta på honom med anklagande blick.

Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var ju bra iofs att SOA ändå insåg när domen kom, att SD faktiskt mördat Lena. SOA måste ha känt en viss desperation att SD i sista stund skulle lägga delar av skuden på honom själv eller sin dotter och detta ville han till varje pris undvika. Det skulle bli konsekvenser i svallvågorna. Tror att SOA trodde på SD in i det sista, men till slut ramlade polletten ner.

Kanske övertalade SOA SD att ta sitt liv?

Jag har ett nytt scenario i huvudet nu, tänk om SOA faktiskt dödade SD trots allt? Domen föll och SD var påväg att mörda HD och döttrarna (för att därefter ta sitt eget liv) och SOA gick in i nödvärn och mördade SD?
Citera
2021-05-28, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har han verkligen på 18min bestämt sig att avsluta sitt liv, hur han ska avsluta det, genomföra det och även ha modet? Visst, han har tidigare varit misstänkt och kunnat planera innan, "om jag döms så ska jag ta livet av mig" men endå. Gick ganska fort mellan dom och mord/sjmord.

Exakt mina tankar.

Det kan också vara ett så kallat spontansjälvmord. Kanske var det inte alls förberett varken i tanke eller praktiskt. Men det är ganska jäkla kallsinnigt att begå självmord sådär "rakt upp o ner".

Just nu, tycker jag mord låter "vettigare".
Citera
2021-05-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://jonehrsson.tumblr.com/post/625070718193991680/r%C3%A4tteg%C3%A5ngspodd-hj%C3%A4rstamordet-i-%C3%B6rebro

Här har du allt du vill ha och mer därtill. Scrolla ner lite när du kommer till sidan. Vänta några sekunder så den hinner ladda upp ljudfilerna.

Ha en riktigt go kväll och lyssna på SDs pipiga röst.

1000 tack!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in