2021-05-27, 23:16
Medlem
S. Larsson får bära bindeln mot Finland vilket innebär att det är stor sannolikhet att Granen inte startar.

Förutspår denna elva:
Nordfeldt
Krafth, Danielson, Nilsson, Bengtsson
S. Larsson, Svanberg, Cajuste, Sema
Quaison, J. Larsson
Citera
2021-05-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
S. Larsson får bära bindeln mot Finland vilket innebär att det är stor sannolikhet att Granen inte startar.

Förutspår denna elva:
Nordfeldt
S. Larsson, Svanberg, Cajuste, Sema
Quaison, J. Larsson
Tror inte vi får riktigt så B-betonad elva (även om det säkert blir en del tidiga byten)

Olsen
S Larsson (K), Svanberg, Olsson, Claesson
Isak, Quaison
Citera
2021-05-28, 01:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
För att göra upp vem som är nordisk mästare helt enkelt. Eftersom vi knappast kommer vinna EM eller VM vore det ändå kul att "bevisligen" vara bäst i regionen.
Dessutom till skillnad från hockey lite mer jämlikt roligt motstånd.
Alla utom Färöarna kan ju i teorin vinna.

Man försökte ju med en klubblagsturnering för skandinaviska lag som hette Royal League i mitten av 00-talet. Fungerade inte. Finns ingen prestige i det helt enkelt.

Är det nån som ens kommer att hålla på landslaget i sommar? Med hålla menar jag att man verkligen bryr sig om hur det går och är nervös under matcherna etc.
Själv gav jag upp alla illusioner om svensk fotbollsframgång efter den frivilliga rövknullningen mot England i VM senast. Den svenska förlorarmentaliteten gör det helt omöjligt för svenska landslag att lyckas - undantagen hockeyn då men även där håller förlorarmentaliteten på att krypa in. Rätt meningslöst att bry sig om ett landslag som man vet på förhand aldrig kan ta sig förbi en kvartsfinal.
Citera
2021-05-28, 12:06
Medlem
Elvan mot Finland enligt Expressen.

Robin Olsen

---

Emil Krafth
Marcus Danielson
Joakim Nilsson
Pierre Bengtsson

---

Viktor Claesson
Sebastian Larsson
Mattias Svanberg
Emil Forsberg

---

Marcus Berg
Robin Quaison
Citera
2021-05-28, 12:16
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Robin Olsen

---

Emil Krafth
Marcus Danielson
Joakim Nilsson
Pierre Bengtsson

---

Viktor Claesson
Sebastian Larsson
Mattias Svanberg
Emil Forsberg

---

Marcus Berg
Robin Quaison

En rätt vacker svensk elva!
Man har kunnat se samma spelartypsfördelning i lag på alla nivåer av svensk fotboll under hela min livstid, och typ alla spelare är såna att de inte skulle dominera fullständigt ens på division 3-nivå - Teddy Lucic-typer som är ungefär lika bra på Maracana som på Skogsängens IP.
Citera
2021-05-28, 14:04
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Man försökte ju med en klubblagsturnering för skandinaviska lag som hette Royal League i mitten av 00-talet. Fungerade inte. Finns ingen prestige i det helt enkelt.

Är det nån som ens kommer att hålla på landslaget i sommar? Med hålla menar jag att man verkligen bryr sig om hur det går och är nervös under matcherna etc.
Själv gav jag upp alla illusioner om svensk fotbollsframgång efter den frivilliga rövknullningen mot England i VM senast. Den svenska förlorarmentaliteten gör det helt omöjligt för svenska landslag att lyckas - undantagen hockeyn då men även där håller förlorarmentaliteten på att krypa in. Rätt meningslöst att bry sig om ett landslag som man vet på förhand aldrig kan ta sig förbi en kvartsfinal.
Jag delar inte din åsikt. Kvartsfinal räcker gott och väl för att jag ska vara lyrisk och tacksam.
Man behöver inte spela gitarr som BB King för att det ska vara kul att jamma liksom. Jag lever inte i någon villfarelse att Djurgården ska spela kvartsfinal i champions League utan drömmer våta drömmar om att någon dag få se ett kryss på bortaplan mot Fiorentina. Jag drömmer inte om att gifta mig med Lana Del Rey. Eller jo det gör jag. Men jag nöjer mig med en talanglös kopia.
Man kan inte få allt man vill ha av livet. Men vi kanske kan få kvartsfinal i VM. En snygg flickvän och kryss mot Fiorentina. Det räcker långt.

Vore kul att vara bäst i norden också då. I finnkampen 2.0.
Citera
2021-05-28, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Robin Olsen

---

Emil Krafth
Marcus Danielson
Joakim Nilsson
Pierre Bengtsson

---

Viktor Claesson
Sebastian Larsson
Mattias Svanberg
Emil Forsberg

---

Marcus Berg
Robin Quaison

Usch bort med berg och Quaison .
Citera
2021-05-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Tror inte vi får riktigt så B-betonad elva (även om det säkert blir en del tidiga byten)

Olsen
S Larsson (K), Svanberg, Olsson, Claesson
Isak, Quaison
Blir Forsberg istället för Olsson och Berg istället för Isak alltså
Citera
2021-05-28, 15:22
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Jag delar inte din åsikt. Kvartsfinal räcker gott och väl för att jag ska vara lyrisk och tacksam.
Man behöver inte spela gitarr som BB King för att det ska vara kul att jamma liksom. Jag lever inte i någon villfarelse att Djurgården ska spela kvartsfinal i champions League utan drömmer våta drömmar om att någon dag få se ett kryss på bortaplan mot Fiorentina. Jag drömmer inte om att gifta mig med Lana Del Rey. Eller jo det gör jag. Men jag nöjer mig med en talanglös kopia.
Man kan inte få allt man vill ha av livet. Men vi kanske kan få kvartsfinal i VM. En snygg flickvän och kryss mot Fiorentina. Det räcker långt.

Vore kul att vara bäst i norden också då. I finnkampen 2.0.

Så även om du vet att det är 0% chans att ta sig förbi kvartsfinalen så är du nöjd? Här har vi den svenska förlorarmentaliteten svart på vitt mina damer och herrar.
Citera
2021-05-28, 18:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jag tycker vi borde börja anordna någon slags Nordiskt mästerskap var 4:e år.
Synd att det inte går att forcera in prestige i saker bara sådär.
Men hade varit kul med ett litet minimästerskap på 1.5-2 veckor.
Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Färöarna. Kanske spelas på neutral mark, enkelmöten där 1an möter 4an i semifinal och 2 mot 3.
Det vore väl möjligt med de fyra högst rankade och att man tar ett vanligt landslagsuppehåll i anspråk och gör upp på regerande mästares hemmaplan.
Exempelvis:
Onsdag
Danmark (10) - Island (52)
Torsdag
Sverige (18) - Norge (42)

Söndag
Bronsmatch Island-Norge
Final Danmark-Sverige

Låter lite kul men lär ju aldrig bli av.
Citera
2021-05-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det vore väl möjligt med de fyra högst rankade och att man tar ett vanligt landslagsuppehåll i anspråk och gör upp på regerande mästares hemmaplan.
Exempelvis:
Onsdag
Danmark (10) - Island (52)
Torsdag
Sverige (18) - Norge (42)

Söndag
Bronsmatch Island-Norge
Final Danmark-Sverige

Låter lite kul men lär ju aldrig bli av.
Med mästerskap, kvalspel och Nations League är det nog tyvärr en omöjlighet. Men håller med, vore jävligt kul med en modern variant av gamla fina Nordiska Mästerskapet (1924–1983). Spelades även en upplaga 2000–01, men det var mest ett fint namn på januariturnéerna de två åren. Tyvärr är det nog som just januariturné det hade kunnat klämmas in nuförtiden.
Citera
2021-05-29, 14:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Med mästerskap, kvalspel och Nations League är det nog tyvärr en omöjlighet. Men håller med, vore jävligt kul med en modern variant av gamla fina Nordiska Mästerskapet (1924–1983). Spelades även en upplaga 2000–01, men det var mest ett fint namn på januariturnéerna de två åren. Tyvärr är det nog som just januariturné det hade kunnat klämmas in nuförtiden.
Det skulle väl vara möjligt om man gjorde det under hela året så att dom vanliga träningsmatcherna byts ut mot matcher mot grannländerna, men det känns ju som en rätt meningslös variant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in