Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
En försåtlig fråga där

Nej, du underskattar inte hur bra Danielson är. Det finns så klart en anledning till att han bara spelat i Allsvenskan och kinesiska ligan. Nu är allas fokus på Granqvist, men det är klart att man kan diskutera att en sån som Danielson tas ut före yngre namn som Nilsson och Starfelt. Men det är möjligt att Janne ser Danielson som tredje mittback efter VNL och Helander, och då finns det ju en uppenbar chans att han får spela och i så fall förtjänar han ju sin plats utifrån ren kvalitet, oavsett ålder.
Grejen är allt kan svänga så snabbt inom fotbollen så tänkte att han kanske gått och blivit en världsback på senare dar. För mig var det som att man vaknade en dag och helt plötsligt existerade Marcus från ingenstans. Intressant nog har han tydlgen gjort samtliga av sitt lags mål hittills i den kinesiska ligan...
Citat:
Defensiv mittfältare, ja. Ung och lovande, har gjort det bra i Danmark. Lite valpig fortfarande, men kvickare än Svensson som har rutinen som sitt starkaste vapen. Ingen av dem räcker dock till mot riktigt bra motstånd.
Kul med nya spelare, men Cajuste har tur att vårt centrala mittfält är så svagt i dagens landslag. Det var nog den lagdel med störst chans för en "truppjoker".
Citat:
Vilken j*a Rasmus?

Martin Olsson är en säkerhetsrisk och har definitivt sina bästa år bakom sig. Det tycker jag inte att man kan säga om Bengtsson som varit klart godkänd i landslaget som backup för Augustinsson. För mig är det en obegriplig uttagning och jag köper inte JA:s motivering att Olsson är mer "allround". Ja, han kan spela på flera platser, men gör han det dåligt är det inget bra argument.
Menade Pierre. Blandade ihop deras namn.

Foliehattsteori: Jag undrar om Martins uttagning har något med Martins svåger att göra. Nån som vet ifall Janne är ett stort basketfan?
Citat:
Det där om Wendt stämmer ju verkligen. Upphaussad till tusen efter framgångarna i Bundesliga, men var inte bra i landslaget. Han klagade på att han fick för få chanser, men han tog dem verkligen inte när han fick dem. Hans ego tycks ha varit för stort för att erkänna det, i stället surade han som en liten barnunge och valde att tacka nej till landslagsspel.
Det är synd, eftersom svenska spelare som är ordinarie i bra ligor inte växer på träd. Det hade skapat lite nyttig konkurrens mellan Wendt och Safari under Hamren-eran. Jämför med Lustig, som fått prenumerera på startplats till höger sedan...öh vem tusan var vår ordinarie högerback innan dess?