2021-05-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stabo
Varför får de rösta på Anders?

Han menar nog Andreas.
2021-05-28, 06:21
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Är inte Andreas typexemplet på en sådan man som gör att Sverige går åt helvete ?
Korrekt uppfattat
2021-05-28, 06:30
Medlem
frozens avatar
Hur länge stod deltagarna på plankan egentligen? Tidigare lade ju produktionen in någon form av klocka som tittarna kunde se men inte denna gång (sett via CMore).

Stod de 10 minuter eller 4 timmar vore ju kul att veta.
2021-05-28, 06:39
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, men precis, du säger det själv: vi vet att Elias är gnällig för att vi främst har hört det från andra deltagare. Ponera att kamerateamen är ute på varsin ö 6h om dagen och införskaffar material -> 12h material ska sedan kokas ner till ett 15 minutersavsnitt -> av allt som sägs under dagen så väljer klipparna att göra en grej av att Elias är gnällig och att resten börjar bli trötta på det -> och vips så uppfattar vi tittare Elias som en gnällig person.

Klipparna hade likväl kunnat göra en grej av något annat, exempelvis att Annica babblade konstant, vilket inte alls har framgått lika tydligt som att Elias är gnällig.

Dennis kanske har gnällt om hunger och mat varje dag, och då har klipparna kanske har valt att inte ta med dessa sekvenser för de vill skapa en annan bild av honom... Vad vet jag...

Sen är det givetvis lite överdrivet som jag sa med att man kan skapa en karaktär från ingenting, men jag tror du förstår mitt tänk iaf - cherry picking. Förhöjer, förminskar eller ignorerar deltagarnas egenskaper och personlighetsdrag.
Tänker bara på Magnus i Torsk på Tallinn när jag läser det där

https://youtu.be/CMgD-n3v7GU
2021-05-28, 08:03
Medlem
Timodjin77s avatar
Jag har också väldigt svårt för teorin att klipparna skapar egna profiler. Självklart är deras uppdrag inte att balansera karaktärsdrag utan att förstärka karaktärer. Om de hittar en sur Elias så förstärker de så klart. Men jag ser inte syftet att försöka att göra en pratkvarn till blyg eller en med överdriven självbild till ödmjuk.
Tycker också att när man läser eller ser intervjuer med folk som varit med så säger de flesta att bilden var ganska korrekt.
Ofta är det dem som verkligen gjort bort sig, Nick, Raymond mfl som hävdar att de blivit redigerade.

Med det sagt så tycker jag fortfarande att regisseringen och uppbyggnaden av spänning inför öråd har gått för långt.
2021-05-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, men precis, du säger det själv: vi vet att Elias är gnällig för att vi främst har hört det från andra deltagare. Ponera att kamerateamen är ute på varsin ö 6h om dagen och införskaffar material -> 12h material ska sedan kokas ner till ett 15 minutersavsnitt -> av allt som sägs under dagen så väljer klipparna att göra en grej av att Elias är gnällig och att resten börjar bli trötta på det -> och vips så uppfattar vi tittare Elias som en gnällig person.

Klipparna hade likväl kunnat göra en grej av något annat, exempelvis att Annica babblade konstant, vilket inte alls har framgått lika tydligt som att Elias är gnällig.

Dennis kanske har gnällt om hunger och mat varje dag, och då har klipparna kanske har valt att inte ta med dessa sekvenser för de vill skapa en annan bild av honom... Vad vet jag...

Sen är det givetvis lite överdrivet som jag sa med att man kan skapa en karaktär från ingenting, men jag tror du förstår mitt tänk iaf - cherry picking. Förhöjer, förminskar eller ignorerar deltagarnas egenskaper och personlighetsdrag.

Haha, måste nästan börja överväga om jag faktiskt bara har blivit cherry picked till att tro att Elias är gnällig nu. Men nä, som sagt så kan de förstärka människors personligheter, inte mer än så. Jag tror faktiskt genuint att Elias var ganska gnällig under i alla fall en viss period, och jag tror inte det "lika gärna" hade kunnat vara Dennis, Ludde eller Andreas som hade blivit klippt på det sättet och att det finns ett stort urval av klipp där alla klagar på att dessa är gnälliga. Sen som sagt så är människor mer komplexa än att bara "Elias är en gnällig person" och att det skulle vara det enda intrycket alla andra deltagare sitter kvar med efter Robinson. Det tror jag absolut inte, Alex till exempel hade en positiv bild av Elias. Men lite bortskämd och lat/gnällig när han inte får mat, samtidigt som han verkar vara en rätt skön kille annars.
2021-05-28, 09:00
Medlem
Vad jag kunde skymta av slutet av torsdagens avsnitt så kommer samtliga utslagna deltagare utom nedanstående att delta i örådet:
Lovisa, Wrenkler, Elias, Tova-Sophia och Alex

Någon som vet varför dessa inte är med?

Jag kan tycka att de som blev utslagna före sammanslagningen eller bara har vistats i Gränslandet inte har något i ett öråd att tillföra då de inte känner alla deltagare.

Ingen av de kvarvarande deltagarna har imponerat på tävlingarna, så ur den aspekten så finns det ingen värdig vinnare.

Dennis är förvisso ganska tråkig, men ingen har nog stört sig på honom - Klar för final!
Joanna har blivit alltmer gnällig och uppvisat mer och mer dubbelmoral när hon anklagar andra för att inte vara ärliga. - Ligger mycket illa till.
Anki har levt kvar tack vare att hon inte upplevts som ett hot. Nu finns äntligen chansen att rösta ut henne när deltagarna rimligen borde rösta på den minst värdiga vinnaren. - Ligger illa till.
Andreas har varit utröstad och är en slätstruken och i mångas tycke en feg figur. - Ligger illa till.

Så här kommer rösterna att fördelas:
Ludvig: Joanna
Olivia: Andreas
Annica: Andreas eller Annki
William: Väldigt ovisst, dock inte Dennis
Rickard: Joanna
Johanna: Joanna
Wilma: Borde inte ha rösträtt, men inte Andreas som hon umgicks med i Gränslandet
Anna: Borde inte ha rösträtt. Har inte träffat något av finaldeltagarna. Känner Wilma bäst och har kanske snackat ihop sig med henne.
Viktoria: Andreas eller Annki
Hayes: Andreas eller Annki
Michael Dean: Gjort ett korkat intryck och kan rösta på vem som helst, men verkar ju hysa agg mot Andreas.

Sammanfattning: Joanna ligger sämst till, men även Andreas eller Annki kan åka ut. Dennis sitter väldigt säkert.
2021-05-28, 09:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag sa precis att både Wilma, Anna och Rud var med. De enda som inte var med var de som var med om fusket (Elias, Alex, Transan), Lovisa (som fick bryta av medicinska skäl) och så Wrenkler (som hoppade av). Och jo, självklart var man tvungen att vara med på det sista örådet om inte synnerliga skäl förelåg. Tror du att Tv4 har betalat alla utslagnas hotellvistelse i Haparanda för skojs skull eller?

Givetvis kan eller vill man inte sitta på ett hotellrum i flera veckor om man blir utröstad tidigt.
Man flög nog upp hela gänget samma dag som finaler var.

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Absolut! Kunde inte sagt det bättre själv.

Instämmer helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har Dennis verkligen en dialekt från Skellefteå? Låter som om han vore från Arjeplog.

Han är tydligen uppvuxen i Malå. Där är det mycket ÖÖ.
2021-05-28, 09:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson29
Vad jag kunde skymta av slutet av torsdagens avsnitt så kommer samtliga utslagna deltagare utom nedanstående att delta i örådet:
Lovisa, Wrenkler, Elias, Tova-Sophia och Alex

Någon som vet varför dessa inte är med?

Jag kan tycka att de som blev utslagna före sammanslagningen eller bara har vistats i Gränslandet inte har något i ett öråd att tillföra då de inte känner alla deltagare.

Ingen av de kvarvarande deltagarna har imponerat på tävlingarna, så ur den aspekten så finns det ingen värdig vinnare.

Dennis är förvisso ganska tråkig, men ingen har nog stört sig på honom - Klar för final!
Joanna har blivit alltmer gnällig och uppvisat mer och mer dubbelmoral när hon anklagar andra för att inte vara ärliga. - Ligger mycket illa till.
Anki har levt kvar tack vare att hon inte upplevts som ett hot. Nu finns äntligen chansen att rösta ut henne när deltagarna rimligen borde rösta på den minst värdiga vinnaren. - Ligger illa till.
Andreas har varit utröstad och är en slätstruken och i mångas tycke en feg figur. - Ligger illa till.

Så här kommer rösterna att fördelas:
Ludvig: Joanna
Olivia: Andreas
Annica: Andreas eller Annki
William: Väldigt ovisst, dock inte Dennis
Rickard: Joanna
Johanna: Joanna
Wilma: Borde inte ha rösträtt, men inte Andreas som hon umgicks med i Gränslandet
Anna: Borde inte ha rösträtt. Har inte träffat något av finaldeltagarna. Känner Wilma bäst och har kanske snackat ihop sig med henne.
Viktoria: Andreas eller Annki
Hayes: Andreas eller Annki
Michael Dean: Gjort ett korkat intryck och kan rösta på vem som helst, men verkar ju hysa agg mot Andreas.

Sammanfattning: Joanna ligger sämst till, men även Andreas eller Annki kan åka ut. Dennis sitter väldigt säkert.
Jag är ganska säker på att Ludvig röstar på Anki.
2021-05-28, 10:15
Medlem
Robinsson 2021 är bara snack om pakter hit och dit. Så dj... tråkigt. Blir sämre och sämre för varje är. Om inte produktionsbolaget kan lösa detta med paktandet så är det slutet för Robinsson. De första åren var deltagarna mycket mer kreativa och gav sig it på "äventyr". Ska naturligtvis se finalen men inte. nästa säsong.
2021-05-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har Dennis verkligen en dialekt från Skellefteå? Låter som om han vore från Arjeplog.

Han är från något ställe där man uppenbart inte lär ut korrekt svenska. Karln har svårigheter att använda "han - honom" eller "hon - henne".

Vem fan säger "jag ska fria till hon" och tror man skall uppfattas som annat än obildad?

Kan slåss med gotländskan som mest onödigt komplicerade dialekten i landet. När man förvränger grammatiken och gör grova avsteg från hur ord stavas, så är det frågan om det inte är ett eget språk istället för dialekt...

Hans våldtäkt på "sch"-ljudet är tröttsamt att höra också. Talet 20 uttalas som det stavas = TJugo, inte SCHugo.

I övrigt den minst olämpliga att vinna denna såpa. Hade man fått välja vinnare så skulle Wrenkler varit självklar.
2021-05-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att man sover på natten och jobbar på dagen betyder att man är en dinosaurie och att man kollar Robinson på natten och sover bidragssömn på natten att man är supermodern...kom ihåg att andra kanske inte vill betala ditt liv i all framtid.
Du har helt enkelt fel farfar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in