Citat:
Ursprungligen postat av
Kameroda
Jag tror inte alls på det där. Visst kan de förstärka vissa deltagares personligheter men att "skapa" karaktärer från nästan ingenting tror jag är väldigt svårt. Intrycket att Elias gnällde mycket kom ju mer från vad andra deltagare sa, alla var ju överens om att han var gnällig.
Ja, men precis, du säger det själv: vi vet att Elias är gnällig för att vi främst har hört det från andra deltagare. Ponera att kamerateamen är ute på varsin ö 6h om dagen och införskaffar material -> 12h material ska sedan kokas ner till ett 15 minutersavsnitt -> av allt som sägs under dagen så väljer klipparna att göra
en grej av att Elias är gnällig och att resten börjar bli trötta på det -> och vips så uppfattar vi tittare Elias som en gnällig person.
Klipparna hade likväl kunnat göra en grej av något annat, exempelvis att Annica babblade konstant, vilket inte alls har framgått lika tydligt som att Elias är gnällig.
Dennis kanske har gnällt om hunger och mat varje dag, och då har klipparna kanske har valt att inte ta med dessa sekvenser för de vill skapa en annan bild av honom... Vad vet jag...
Sen är det givetvis lite överdrivet som jag sa med att
man kan skapa en karaktär från ingenting, men jag tror du förstår mitt tänk iaf - cherry picking. Förhöjer, förminskar eller ignorerar deltagarnas egenskaper och personlighetsdrag.