2021-05-27, 22:07
Medlem
Sett ifatt Robinson efter att ha halkat efter 10-talet avsnitt.. Alltså herregud vilket skräp. De är alltså 8 personer till finalvecka. Utröstningen av Wille var parodisk då han inte ens fick chansen att få en immunitet. Klart den absolut bästa tävlingsmänniskan åker ut..

Två tillbaka från gränslandet där en av dem har åkt ut 2 gånger!!!???!!!??!?! Tävlingen går ju fan ut på att INTE åka ut..

Vilken spänning det blev med Olivias hemliga immunitet hahaha.. Fiasko. Hon borde dessutom spelat den på Johanna som uppenbarligen var i farozonen.

De har verkligen lyckats göra tävlingen till ett avancerat lotteri där taktiken mest består i att hoppas på att man har lyckats få något övertag när det väl är dags för öråd. Skulle verkligen önska ett mer straight forward format. Inga extraröster, endast en immunitet i varje öråd och man kan bara åka ur i öråden.

Dessutom kör öråd tills det bara är tre personer kvar så att alla är medvetna om att man någon gång måste gå mot sin egen pakt.

Hatar också att de typ alltid delar på alla vinster, vad är det då för mening att ens tävla om dem.

Humor också att folk tycks ta illa upp och tycka det är osportsligt när man försöker påverka varandra. Den deltagare som bara stilla accepterar att man nog kommer åka ut utan att göra något åt det förtjänar inte att vinna. Sedan var Luddes och Andreas snack med Anki otroligt korkat, man får ju vara lite smidigare och lägga upp det bättre.
2021-05-27, 22:45
Medlem
Zyxel04s avatar
Det här sista ö-rådet känns på förhand väldigt ovisst.

Flera av de som röstar har inte ens träffat de som är kvar i tävlingen.

Spontan fundering kring hur de olika deltagarna kommer att rösta:

Den tjocka engelsmannen: Vet inte ens vad han heter men avser han killen som blev utröstad först av alla. Han har aldrig träffat Ankan och Anders samtidigt som kanske umgicks med Joanna och Dennis någon dag. Han verkade vara sur på Ö-rådet och snackade något kring att nån bröt hans revben. Var väl Anders om jag inte minns fel i den där första tävlingen där Hayes också skadade sig. Asså eftersom han var med så himla lite och knappt pratade något med dessa fyra så är de väldigt svårt att veta. Han har väl snackat en del emd de andra utröstande deltagarna och har därmed kanske blivit påverkad av något håll.Var annars lite noterbar när han väl var med i tävlingen. Röstade väl på Olivia fastän han talade om henne som sin "daughter". Vidare blev han assur på Alex för att han var mulvad, något som Alex knappast kunde hjälpa själva.

Olivia: Känslan är att hon kommer rösta på Anders. Hon var ju i pakten med Joanna och Dennis och hade väl en sådär vill relation med Anders. Vidare lär ju Ankan vara en enklare motståndare för hennes kompisar Joanna och Dennis i en eventuell final. Röstar hon inte på Anders så blir de kanske Dennis och orsaken är då att hon vill hjälpa Joanna. Hon och Joanna hade ändå en närmre relation än hon och Dennis.

Annica: Påminner en del om Olivias situation. På pappret borde hon rösta på Anders eftersom hon ändå var en integrerad del av Lag syd-pakten. Samtidigt snackade hon en del om att "en kvinna ska vinna Robinson" och därför kanske hon lägger en röst på Dennis istället. De känns som att Annica är mer åt "tjej-pakt-hållet" för hörde aldrig riktigt Olivia tala om att kön är viktigt.

Jokkmokk: Surgubben haha. Noterade att han bar samma kläder som han hade när han åkte ut haha. Gav såhär i efterhand ett dåligt intryck. Under hans period i Robinson så var han ju vågmästare och spelade aldrig riktigt med någon pakt även om röstade med Lag syd fler gånger än med maffian. De verkade som att han fick en bra relation med Dennis men samtidigt var Dennis med och röstade ut honom. Ankan verkade han ha en bra relation med men även Ankan la en röst på honom vill jag minnas. Nä även detta känns svår-tippat.

William: Påminner om situationen där över. William var aldrig riktigt integrerad i någon pakt men spelade med syd-sidan fler gånger än med maffian. Känslan är att han skulle kunna rösta på Ankan eftersom han vill att den starkaste spelaren ska ta hem skiten. Har inte ritkigt sett honom vara i en fejd eller "klicka särskilt bra" med någon av de som kvarvarnade deltagarna.

Ludvig: Han röstade väl på Ankan i det senaste Ö-rådet och har tidigare stört sig på henne. Kommer därmed troligen att lägga en röst på Ankan men de kan väl kanske bli Joanna eller Dennis också med förhoppningen att han vill hjälpa Anders.

Missbrukaren: Ännu en extremt svår-tippad individ. Har inte träffat någon av de som är kvar i programmet och totalt omöjligt att veta.

Wilma: Det är lite som med missbrukaren men hon klickade ju ganska bra med maffia-pakten. Troligen så har hon snackat en del med feminist-Johanan efter att de åkt ut och därmed finns de en chans att Johanna övertalat henne. Wilma klickade ju ganska bra med Anders och därmed kan de vara så att hon röstar på Dennis (eller Joanna) eftersom hon vill få bort Anders största hot. Är dock ganska svårt. Kan också vara så att Wilma vill att de starkaste deltagarna ska delta i finalen.

Hayes: Var med i två (tv)-veckor och blev ju rejält sviken av lag syd där då Joanna och Dennis deltog. Han verkade samtidigt inte vara överdrivet arg över detta och skrattade på Ö-rådet. Hayes har nog snackat en del med de andra utröstade deltagarna och kan därmed ha blivit påverkad. Av de lilla vi vet så känns det som att Dennis eller Joanna borde få en röst av honom efter deras svek. Samtidigt verkade han inte bry sig så mycket om detta och kanske har han blivit övertalad av någon annan utröstad deltagare.

Viktoria: Var med lite längre i lag syd men var lite av en outsider. Samtidigt var de i huvudsak Olivia som hon bråkade med och inte med Joanna och Dennis (som då ingick i det laget). Med tanke på hennes tidigare erfarenheter så känns det som om hon borde rösta på någon av dessa eftersom de gick dåligt i lag syd. Samtidigt känns detta också lite långsökt.

Johanna: Borde rimligen heja på Anders (verkade som de klickade bättre än hon och Annki) vilket i sin tur borde innebära att hon röstar på Dennis eftersom han är Anders största hot. Hon kanske också lägger en röst på Joanna eftersom jag får känslan av att Johanna störde sig på Joanna. Men blir nog Dennis här.
2021-05-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Och du är lika som många andra - följer strömmen av kritik. Det var inte du som började skriva om att J & D skulle ha kritiserat och klagat på Annki - att hon skulle bli diskad (det var ngn annan i tråden) men du fortsatte att skriva det i ditt inlägg och jag ifrågasätter bara VART har det stått någonstans om detta? Eller visats på ngn video? Svara på det - Tack!

Istället för att kritisera något som jag läst i tråden här och undrar över - samt påstår att jag ska läsa bättre och inte selektivt. Det HAR stått i tråden och DU tog också upp det. Så försök inte spela Allan och snacka bort det med att "jag läser selektivt"! Då börjar du likna Ludde & Andreas ...
Det står i ett inlägg här i denna tråd, ett citat ur Ludvigs Instagram. Ett inlägg du citerade, och som jag använde i mitt resonemang. Du borde redan veta svaret på var jag läst detta någonstans, eftersom du läst det själv. Du läser selektivt. Jag har nu svarat på din fråga två gånger. Tack.

Istället för att bara erkänna att du läst fel och börja diskutera sanningshalten i Ludvigs inlägg, går du fullt in i försvarsställning. Tröttsamt.
2021-05-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Härligt om TV4 har börjat med en jury på slutet bestående av utröstade deltagare som bestämmer vem som ska vinna. Det går verkligen långsamt och det är lång väg kvar men de gör i alla fall små framsteg jämfört med den katastrof som de producerat de senaste åren.
Juryn kom in i slutet av förra avsnittet. De kommer förmodligen inte sitta där och stirra i några timmar för att sedan rösta. Röstningen sker innan hinderbanan.
2021-05-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förmodligen att hon inte ålade på korrekt sätt under tävlingen där de skulle hämta ett rött rep fastbundna. Arga Snickarn sa åt henne flera gånger att åla på korrekt sätt.
Hon fick en varning till och med

Undrar om Dennis och Joanna dementerat påståendet att de ska ha försökt få Annki att bli diskad. Får försöka kolla om jag orkar imorgon
2021-05-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Visst är det så - klippningen är nästan allt. Dem kan skräddarsy konversationer och skapa karaktärer från nästan ingenting. Konkret exempel: första veckorna älskade dem att få Elias att framstå som en bortskämd gnällspik, som gnällde på precis allt. Hur enkelt som helst att bara handplocka material där Elias gnäller och ej ta med när någon annan gnäller.

Jag tror inte alls på det där. Visst kan de förstärka vissa deltagares personligheter men att "skapa" karaktärer från nästan ingenting tror jag är väldigt svårt. Intrycket att Elias gnällde mycket kom ju mer från vad andra deltagare sa, alla var ju överens om att han var gnällig.

Men det är klart, tittarna är väldigt trångsynta i vad de bedömer folk efter så idioter lyckas man nog lura i enkla bilder av hur deltagarna är. Människor är mer komplexa än att bara vara "gnälliga"/"syltryggar"/"bittra".

Johanna tycker jag är ett bra exempel. Jag avskydde henne i lag nord på grund av att hon i en maktposition tryckte ner andra deltagare som var i underläge. Dessutom använde hon bara känsloargument i diskussionen men Wrenkler, med stöttning från originalfemman. Men senare har jag ändå fått intrycket av att hon är en ganska trevlig, intelligent och glad människa. Men ingen som jag hade gett mig in i en diskussion med. Fast det gäller kvinnor generellt.
2021-05-27, 23:57
Medlem
Dennis vinner immuniteten, najs.

Då var det tredje gången gillt...hejdå Ludde!

Kommer bli roligt att se de gamla deltagarna komma in till "La Grand Finale" på Söndag.
Sista avsnittet efter cirka 2 månader av Robinson i ens veckorutin.
Dessutom sista gången i Sverige någonsin(?)!

It's time to wrap it up
2021-05-28, 00:01
Medlem
Dennis måste ju vara en av de tråkigaste deltagarna i Robinson på länge. Han har inte bidragit med något roligt sedan han kom in. Otroligt klichéartad dessutom i det här med frieriet och så vidare.

Det enda bra han har gjort var att rösta på Annki i ett av öråden. Jag förstår inte hur de andra deltagarna har klarat av henne under så här lång tid. Jag tappar det bara jag ser henne i rutan i några minuter varje dag.
2021-05-28, 00:20
Medlem
kubuns avatar
Nu är nog fågelkärringens tid förbi iom att de som åkt ut nu ska rösta ut en som inte kommer till finalen. Inget hot ska alltså elimineras utan endast en gaphals och överlöperska. Kan tänka mig att hon suttit och hållit med den hon sist talat med under hela tiden där uppe i Bottenviken. Slut med det nu.

Det blir tre vingklippta krakar i finalen - alla tre har de ju axelskador. Ha ha kanske ingen av dem kommer i mål - blir den som kommer längst som får statyetten
Senast redigerad av kubun 2021-05-28 kl. 00:22.
2021-05-28, 00:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jag tror inte alls på det där. Visst kan de förstärka vissa deltagares personligheter men att "skapa" karaktärer från nästan ingenting tror jag är väldigt svårt. Intrycket att Elias gnällde mycket kom ju mer från vad andra deltagare sa, alla var ju överens om att han var gnällig.
Ja, men precis, du säger det själv: vi vet att Elias är gnällig för att vi främst har hört det från andra deltagare. Ponera att kamerateamen är ute på varsin ö 6h om dagen och införskaffar material -> 12h material ska sedan kokas ner till ett 15 minutersavsnitt -> av allt som sägs under dagen så väljer klipparna att göra en grej av att Elias är gnällig och att resten börjar bli trötta på det -> och vips så uppfattar vi tittare Elias som en gnällig person.

Klipparna hade likväl kunnat göra en grej av något annat, exempelvis att Annica babblade konstant, vilket inte alls har framgått lika tydligt som att Elias är gnällig.

Dennis kanske har gnällt om hunger och mat varje dag, och då har klipparna kanske har valt att inte ta med dessa sekvenser för de vill skapa en annan bild av honom... Vad vet jag...

Sen är det givetvis lite överdrivet som jag sa med att man kan skapa en karaktär från ingenting, men jag tror du förstår mitt tänk iaf - cherry picking. Förhöjer, förminskar eller ignorerar deltagarnas egenskaper och personlighetsdrag.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-05-28 kl. 00:24.
2021-05-28, 01:03
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Dennis måste ju vara en av de tråkigaste deltagarna i Robinson på länge. Han har inte bidragit med något roligt sedan han kom in. Otroligt klichéartad dessutom i det här med frieriet och så vidare.

Det enda bra han har gjort var att rösta på Annki i ett av öråden. Jag förstår inte hur de andra deltagarna har klarat av henne under så här lång tid. Jag tappar det bara jag ser henne i rutan i några minuter varje dag.

Håller med. Svårt att definiera vem han egentligen är? Har inget emot honom, men känns blyg och tafatt. Cringe så fort han höjer rösten i programmet. Fast ska man välja en som är värdig vinnare är det väl ändå han av de som återstår. Ingen av de andra man gillar heller direkt. Dennis verkar iaf ärlig och schysst i sitt spel.

Nu när Ludde är ute är Dennis en storfavorit att vinna hela skiten. Enda sättet han kan förlora är väl om det kommer något pussel som han får problem med.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-28 kl. 01:20.
2021-05-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Det här sista ö-rådet känns på förhand väldigt ovisst.

Flera av de som röstar har inte ens träffat de som är kvar i tävlingen.

Spontan fundering kring hur de olika deltagarna kommer att rösta:

Den tjocka engelsmannen: Vet inte ens vad han heter men avser han killen som blev utröstad först av alla. Han har aldrig träffat Ankan och Anders samtidigt som kanske umgicks med Joanna och Dennis någon dag. Han verkade vara sur på Ö-rådet och snackade något kring att nån bröt hans revben. Var väl Anders om jag inte minns fel i den där första tävlingen där Hayes också skadade sig. Asså eftersom han var med så himla lite och knappt pratade något med dessa fyra så är de väldigt svårt att veta. Han har väl snackat en del emd de andra utröstande deltagarna och har därmed kanske blivit påverkad av något håll.Var annars lite noterbar när han väl var med i tävlingen. Röstade väl på Olivia fastän han talade om henne som sin "daughter". Vidare blev han assur på Alex för att han var mulvad, något som Alex knappast kunde hjälpa själva.

Olivia: Känslan är att hon kommer rösta på Anders. Hon var ju i pakten med Joanna och Dennis och hade väl en sådär vill relation med Anders. Vidare lär ju Ankan vara en enklare motståndare för hennes kompisar Joanna och Dennis i en eventuell final. Röstar hon inte på Anders så blir de kanske Dennis och orsaken är då att hon vill hjälpa Joanna. Hon och Joanna hade ändå en närmre relation än hon och Dennis.

Annica: Påminner en del om Olivias situation. På pappret borde hon rösta på Anders eftersom hon ändå var en integrerad del av Lag syd-pakten. Samtidigt snackade hon en del om att "en kvinna ska vinna Robinson" och därför kanske hon lägger en röst på Dennis istället. De känns som att Annica är mer åt "tjej-pakt-hållet" för hörde aldrig riktigt Olivia tala om att kön är viktigt.

Jokkmokk: Surgubben haha. Noterade att han bar samma kläder som han hade när han åkte ut haha. Gav såhär i efterhand ett dåligt intryck. Under hans period i Robinson så var han ju vågmästare och spelade aldrig riktigt med någon pakt även om röstade med Lag syd fler gånger än med maffian. De verkade som att han fick en bra relation med Dennis men samtidigt var Dennis med och röstade ut honom. Ankan verkade han ha en bra relation med men även Ankan la en röst på honom vill jag minnas. Nä även detta känns svår-tippat.

William: Påminner om situationen där över. William var aldrig riktigt integrerad i någon pakt men spelade med syd-sidan fler gånger än med maffian. Känslan är att han skulle kunna rösta på Ankan eftersom han vill att den starkaste spelaren ska ta hem skiten. Har inte ritkigt sett honom vara i en fejd eller "klicka särskilt bra" med någon av de som kvarvarnade deltagarna.

Ludvig: Han röstade väl på Ankan i det senaste Ö-rådet och har tidigare stört sig på henne. Kommer därmed troligen att lägga en röst på Ankan men de kan väl kanske bli Joanna eller Dennis också med förhoppningen att han vill hjälpa Anders.

Missbrukaren: Ännu en extremt svår-tippad individ. Har inte träffat någon av de som är kvar i programmet och totalt omöjligt att veta.

Wilma: Det är lite som med missbrukaren men hon klickade ju ganska bra med maffia-pakten. Troligen så har hon snackat en del med feminist-Johanan efter att de åkt ut och därmed finns de en chans att Johanna övertalat henne. Wilma klickade ju ganska bra med Anders och därmed kan de vara så att hon röstar på Dennis (eller Joanna) eftersom hon vill få bort Anders största hot. Är dock ganska svårt. Kan också vara så att Wilma vill att de starkaste deltagarna ska delta i finalen.

Hayes: Var med i två (tv)-veckor och blev ju rejält sviken av lag syd där då Joanna och Dennis deltog. Han verkade samtidigt inte vara överdrivet arg över detta och skrattade på Ö-rådet. Hayes har nog snackat en del med de andra utröstade deltagarna och kan därmed ha blivit påverkad. Av de lilla vi vet så känns det som att Dennis eller Joanna borde få en röst av honom efter deras svek. Samtidigt verkade han inte bry sig så mycket om detta och kanske har han blivit övertalad av någon annan utröstad deltagare.

Viktoria: Var med lite längre i lag syd men var lite av en outsider. Samtidigt var de i huvudsak Olivia som hon bråkade med och inte med Joanna och Dennis (som då ingick i det laget). Med tanke på hennes tidigare erfarenheter så känns det som om hon borde rösta på någon av dessa eftersom de gick dåligt i lag syd. Samtidigt känns detta också lite långsökt.

Johanna: Borde rimligen heja på Anders (verkade som de klickade bättre än hon och Annki) vilket i sin tur borde innebära att hon röstar på Dennis eftersom han är Anders största hot. Hon kanske också lägger en röst på Joanna eftersom jag får känslan av att Johanna störde sig på Joanna. Men blir nog Dennis här.

Varför får de rösta på Anders?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in