2020-06-05, 04:00
Bannlyst
Nyheter, skvaller och läckor för "Robinson Sverige 2021" som i ett historiskt beslut att
spelas in för första gången på Svensk mark i Sverige och sändas som vanligt i TV4 ..
2020-06-05, 04:02
Bannlyst
....

TV4 har bestämt sig ...
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lAG7go/robinson-spelas-in-i-sverige--for-forsta-gangen

Sista ansökningsdag är den 14 Juni 2020.
https://shortaudition.com/Robinson2021_sweden

Senast redigerad av one4two 2020-06-05 kl. 04:12. Anledning: tillägg
2020-06-05, 07:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Blir nog svårt att hitta deltagare till detta skitprogram och ännu värre om det inte ens ingår en utlandsresa till en exotisk ö.

Samtidigt så har många av den typen av människor som vill vara med i Robinson nu blivit arbetslösa och kanske tar chansen att få lite mysigt skärgårdsliv.

Hoppas RobinsonRobban kommer i så fall😂
2020-06-05, 08:48
Medlem
Svampspors avatar
Hehe... detta kan ju bli hur patetiskt roligt som helst; speciellt om det blir en riktigt kall och regnig sommar. Vad fasen ska deltagarna sysselsätta sig med hela dagarna mellan tävlingarna när det regnar och blåser kallt? Fiska? Samla brännbart material (eldningsförbud?) och leta ätbara växter (vad finns det för ätbart på en skärgårdsö? Det spelades ju in en Farmen skärgården för ett antal år sedan, men i det programmet hade de ju åtminstone lite uppdrag att utföra. Så mycket hemlängtan lär det ju inte bli heller, när deltagarna bor runt knuten... Men det är väl bara youtubers, influensers och liknande som kan tycka att detta blir en exotisk upplevelse (då de i princip aldrig lämnar storstaden annars).
2020-06-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Blir nog svårt att hitta deltagare till detta skitprogram och ännu värre om det inte ens ingår en utlandsresa till en exotisk ö.

Samtidigt så har många av den typen av människor som vill vara med i Robinson nu blivit arbetslösa och kanske tar chansen att få lite mysigt skärgårdsliv.

Hoppas RobinsonRobban kommer i så fall😂

Tror man får betala rätt mycket själv. Tror micke sa att han fick betala ?60.000kr? för sprutor och resa.

Vet ej vad de får för att vara med, räkningar ska ju in och inkomster stannar ju upp
2020-06-06, 18:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Tror man får betala rätt mycket själv. Tror micke sa att han fick betala ?60.000kr? för sprutor och resa.

Vet ej vad de får för att vara med, räkningar ska ju in och inkomster stannar ju upp

Trodde allt sånt ingick men jag har varken sett eller läst något om robinson de senaste tiden då jag räknar det som ett skitprogram.
2020-06-07, 18:22
Bannlyst
...

Kanske dags för en ny programledare att ta över efter arga snickan och styra rodret inför Robinson Sverige 2021 ..

https://www.hant.se/noje/robinson-2021-gors-om-helt-efter-tv4s-beslut/

2020-06-07, 18:29
Medlem
DoktorNos avatar
Det kan ju inte ha varit många av de tidigare deltagarna som haft ett hederligt heltidsarbete? Som de behövt tagit tjänstledigt från under inspelningen, menar jag.

Det har ju varit alla möjliga hittepå-jobb de titulerat sig som, typ PT, Livscoach, Influencer, Främlingslegionär och allt möjligt flum som antagligen bara varit omskrivningar för prostitution eller att de varit arbetslöss eller arbetsskygga.

Det jag menar är att det inte kommer att vara extra många sökande pga coronapermitteringar utan det blir det vanliga urvalet av kändiswannabees och freaks som produktionen headhuntst, uppblandat med ett någon aspie/bokstavskombo och så någon helt vanlig Svensson som är studieledig.

Ett svenskt resmål för deltagarna tror jag bara blir en variant av Farmen i Skärgården. Och eftersom TV4/Mastiff antagligen återigen producerar eländet så tror jag det blir en flopp. Både hos tittarna och deltagarna.

Nej, är det Robinson så vill åtminstone jag se palmer, ris, solbränna och havsbad med varanjagande dårar, internationella nödsignaler och ryckande baguetter
https://youtu.be/L7xH1KR1LQ8
Senast redigerad av DoktorNo 2020-06-07 kl. 18:33.
2020-06-07, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det kan ju inte ha varit många av de tidigare deltagarna som haft ett hederligt heltidsarbete? Som de behövt tagit tjänstledigt från under inspelningen, menar jag.

Det har ju varit alla möjliga hittepå-jobb de titulerat sig som, typ PT, Livscoach, Influencer, Främlingslegionär och allt möjligt flum som antagligen bara varit omskrivningar för prostitution eller att de varit arbetslöss eller arbetsskygga.

Det jag menar är att det inte kommer att vara extra många sökande pga coronapermitteringar utan det blir det vanliga urvalet av kändiswannabees och freaks som produktionen headhuntst, uppblandat med ett någon aspie/bokstavskombo och så någon helt vanlig Svensson som är studieledig.

Ett svenskt resmål för deltagarna tror jag bara blir en variant av Farmen i Skärgården. Och eftersom TV4/Mastiff antagligen återigen producerar eländet så tror jag det blir en flopp. Både hos tittarna och deltagarna.

Nej, är det Robinson så vill åtminstone jag se palmer, ris, solbränna och havsbad med varanjagande dårar, internationella nödsignaler och ryckande baguetter
https://youtu.be/L7xH1KR1LQ8

Förmodligen
eller en kopia av detta: https://youtu.be/TNcomoPtCFg

2020-06-10, 15:53
Medlem
Robison 2021 kan komma att spelas in på ön Seskar-Furö utanför Haparanda.

Länsstyrelsen i Norrbotten har gett Mastiff tillstånd för perioden 15 juli till 6 september

Citat:
Vi kan bekräfta att landshövdingen på onsdagen beviljat Mastiffs ansökan om dispens, som kom in till länsstyrelsen den 9 juni.

– Det var inget svårt beslut att fatta, säger Björn O. Nilsson och pekar ut två områden där dispens behövs.

– För att vara där såpass länge och för att flyga drönare. Annars är det saker som vi skulle få göra med stöd av allemansrätten om vi åkte dit i 48 timmar.

Citat:
Mastiff planerar att filma 23 juli till 6 september. De vill använda två stränder på Seskar-Furö, där åtta deltagare på vardera strand är tänkta att bo i enkla vindskydd som byggs av material som skeppats dit. De får ha varsin bajamaja och virke att elda med ska också fraktas till ön.

https://nsd.se/nyheter/artikel/beskedet-ja-till-expedition-robinson-pa-seskar-furo/8rx8k8yj
2020-06-10, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Robison 2021 kan komma att spelas in på ön Seskar-Furö utanför Haparanda.

Länsstyrelsen i Norrbotten har gett Mastiff tillstånd för perioden 15 juli till 6 september

https://nsd.se/nyheter/artikel/beskedet-ja-till-expedition-robinson-pa-seskar-furo/8rx8k8yj

Då hoppas vi att GPS drönarna kör några varv i kalla sköna bottenviken under perioden, deltagarna bör nog huttra ikapp med sälarna där i norra delen av landet ..

2020-06-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
Då hoppas vi att GPS drönarna kör några varv i kalla sköna bottenviken under perioden, deltagarna bör nog huttra ikapp med sälarna där i norra delen av landet ..

Här uppe i Bottenviken kan det vara riktigt varma somrar ibland i alla fall. Men jag har även varit med om somrar då dagar med över 20 grader är lätträknade.

Men tänk dig en regnig kall svensk sommar. Knappt en dag över 20, de flesta dagarna är det ned kring 10 grader. Har vi riktigt tur så blir det en ordentlig mygg sommar. I mitten av augusti kommer nattfrosten. Tyvärr så lär ju knappast snön lägga sig i Haparanda trakten i början av september. Men har de riktigt tur så får det åtminstone ett snöfall.

Eller ska man hellre hoppas på varmt och torka så att det inte finns några bär eller svampar för dem att äta. I och för sig så brukar det inte heller bli mycket av det om det är nog kallt och regnigt.

Robinson kan bli riktigt bra i år. Vi kanske till och med kan reducera Sverige på lite blivande dokusåpa stjärnor om vi har tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in