2021-05-28, 00:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske skilde han sig för att han var förälskad i HD. Mycket tråkigt i såfall. Hans fru blev förtvivlad när han hux flux ville skiljas.
Det finns många offer i denna smutsiga historia.

Vad du hittar på!
Hon hade varit otrogen så han slängde ut henne.
Citera
2021-05-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad du hittar på!
Hon hade varit otrogen så han slängde ut henne.

Jag upprepar: hans fru blev förtvivlad när han ville skiljas! Dessutom var han fortfarande gift (kan vara betänketiden pga att de har barn ihop) när han och HD träffades.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-28 kl. 00:58.
Citera
2021-05-28, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur känner ni i tråden, med tanke på att Lena mördats efter radering av fuskloggar?
Jag anser att geoburkleken är ett av de starkaste motiven till mordet.
Jag tror absolut det har med saken att göra.

Det är ett par motiv som går på reperat och det kokar ner i.. SDs relation till HD.

▪️Hans paranoia kring att HD ska få nys om LW - hon får inte komma ut i ljuset förrän i augusti (i.e inte nätlogga de som de tagit ihop).
Tidigt på mordkvällen skriver hon till just SD att hon inte ska logga Nordsjön.

▪️LW håller på med burkar som a) ska leveras i maj då paret är i USA och b) en av dem berör mordplatsen (homeSofthome).

▪️Bråk om cacher med start av HD

▪️.. Och LW drar iväg en loggremsa, det sista digitala spåret i livet. Till SD precis före mord.

Där finns inte systerhax fysiska logg.
Hela helgen är LW i närområdet och kollar sina burkar.
Hon är även ut en kort sväng på mordkvällen men det vet jag inte vad det berör?
Cacher LW kollar 11-13 maj finns i spoiler nedan.

Varav SD har påstått att en ligger för synligt och bör kollas mitt i natten.. Hallå, hallå, hallå?.
Han själv råkade glömma mobilen, och ägnar sig att leka spanare istället.

Börjar undra om han körde nåt snarlikt på mordnatten.
Mindre än en månad efter mordet sitter HD och loggar om det som LW raderat.
LW är död som hon önskat, så HD är säkert nöjd med sin helkväll vid datorn:
Citat:
Sen är det då flera av LWs cacher som förstörs, som tex det jättefina strax innan jul.
Senast redigerad av develi 2021-05-28 kl. 01:37.
Citera
2021-05-28, 01:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag upprepar: hans fru blev förtvivlad när han ville skiljas! Dessutom var han fortfarande gift (kan vara betänketiden pga att de har barn ihop) när han och HD träffades.

Var har du den infon ifrån?

I HDs och hans konversationer skriver de om att frun varit otrogen och att han slängde ut henne.
Citera
2021-05-28, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Var har du den infon ifrån?

I HDs och hans konversationer skriver de om att frun varit otrogen och att han slängde ut henne.
Zilvereko skriver om JS, du om JO.
Citera
2021-05-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är ett par motiv som går på reperat och det kokar ner i.. SDs relation till HD.

▪️Hans paranoia kring att HD ska få nys om LW - hon får inte komma ut i ljuset förrän i augusti (i.e inte nätlogga de som de tagit ihop).

▪️LW håller på med burkar som a) ska leveras i maj då paret är i USA och b) en av dem berör mordplatsen (homeSofthome).

▪️.. Och LW drar iväg en loggremsa, det sista digitala spåret i livet. Till SD precis före mord.

Varav SD har påstått att en ligger för synligt och bör kollas mitt i natten.. Hallå, hallå, hallå?.

Sen är det då flera av LWs cacher som förstörs, som tex det jättefina strax innan jul.
Jag tror att åklagarna missat hur stor del burkleken hade.
Det var den gemensamma nämnaren, förutom Steffe.
Återigen så är det Lenas arbete med Geotouren, som hon inte får cred för.
HD petar bort henne och tar åt sig äran.
Som grädde på moset är det stora sponsorpengar som inte har redovisats, ingen ansvarig jobbar kvar.

Hur kan en familj med två barn, som rider, ha råd med alla resor, semestrar, dubbla boenden, den ena är sjukskriven sen urminnes tider, äger utrustning för att klara sig på en öde ö, eller på Kilimanjaro i fem år?
Citera
2021-05-28, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatspanare
Han verkade vara på shoppinghumör igår iaf. (Läs torsdag)
Vad handlade han då?
Munkar?
Citera
2021-05-28, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att åklagarna missat hur stor del burkleken hade.
Det var den gemensamma nämnaren, förutom Steffe.
Återigen så är det Lenas arbete med Geotouren, som hon inte får cred för.
HD petar bort henne och tar åt sig äran.
Som grädde på moset är det stora sponsorpengar som inte har redovisats, ingen ansvarig jobbar kvar.

Hur kan en familj med två barn, som rider, ha råd med alla resor, semestrar, dubbla boenden, den ena är sjukskriven sen urminnes tider, äger utrustning för att klara sig på en öde ö, eller på Kilimanjaro i fem år?

Har och har länge haft samma funderingar som du gällande alla resor...
...och när jag pratade med kommunen i vintras och ville ha upplysningar så blev det tvärstopp. Trots att jag hävdade Offentlighetsprincipen...
Citera
2021-05-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja, helt klart är geocachingen en mycket stor del av motivet. Åklagarna tar visserligen upp detta, men kanske inte tillräckligt.

Det är så himla sjukt och grymt alltihopa.
Citera
2021-05-28, 03:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du tänker inte att det kan vara även bildligt? Du tänker alltså att det enbart är farligt att lämna en som man rent fysiskt delar bostad med?

De som blivit ihjälslagna efter separation håller nog inte med dej, inte ens om de kunnat.

Och i den skaran finns alla varianter av gemensamma prylar och barn.
Eller inte.

Jag tror att du inte befunnit dej i en sån utsatt situation, för då hade du inte uttalat dej så lättvindigt.

”Bara att blocka. Ändra kod.”

Yxor då? Och gevär? Eller eld? Eller vad tusan som helst som dyker upp i en besatt människas hjärna. Hur stänger man ute sånt?

Och om en galning inte kan ta sej in så kanske hen ändå kan slå ihjäl/skjuta/knivhugga dej om du går utanför dörren.

Tror som sagt inte att du ens kan föreställa dej vad det handlar om. Det ska du vara tacksam för. Och du ska heller inte vara för säker på att det bara beror på att du aldrig gjort felaktiga val, och att alla de ihjälslagna/skjutna/knivdödade arma människorna varit så totalt dumma i hela huvet att de handlat mot allt förnuft. Ibland är man gisslan.

Hur agerar man rationellt mot en irrationell människa?

För det första så gör jag felaktiga val hela tiden. Och får ta konsekvenserna av dem. Jag tar ansvar för mina dåliga val och skyller inte ifrån mig.

För det andra så har jag stor förståelse och empati för de som lever i destruktiva relationer och som blir hotade och mördade när de försöker lämna relationen.

Men det är ett hån mot dessa kvinnor att jämföra Lena med dem. I det här fallet var det Lena som var besatt. Hon som vägrade lämna SD. Om SD är GM så är jag säker på att det var motivet. Och om han blir frikänd så tror jag det är p.g.a. att ÅK inte förstått motivet. Hon har gjort som många i tråden gör. Klumpat ihop Lena med kvinnor som blir mördade av svartsjuka partners. Men SD har inte hotat henne när han har varit svartsjuk. Han har hotat när LW varit svartsjuk på HD och hotat att berätta om dem för henne.

Hela FUP är full med vittnesmål från dem som lyssnade på LWs förtalskampanj mot SD och HD. När hon berättar att SD är elak mot henne så tror jag att hon menar att han var elak som inte lämnade HD. Hon tyckte att han var grym och elak om han var med familjen en helg och sedan postade fina familjefoton på sociala media. HD hatade hon för atr hon satte upp regler för SD som gjorde det svårare för LW att ha kontakt med honom.

Det finns ingenting som tyder på att hon ville lämna SD. Steg 1 hade varit att blocka honom och ändra kod till ytterdörren men det gjorde hon inte för hon ville inte lämna honom.

Att en kvinna blir mördad för att hon är besatt av en man och vägrar lämna honom måste vara väldigt ovanligt. Jag tror inte att ÅK har någon statisk att luta sig mot där.

Citat:
Hur agerar man rationellt mot en irrationell människa?

Det var väl det problemet HD hade? HD var rationell medan LW var totalt irrationell.
Citera
2021-05-28, 04:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
OM SD planerar att begå självmord vid ev. fällande dom så hoppas jag att han lämnar ett brev efter sig där han förklarar vad som hände. För LWs anhörigas skull.
Citera
2021-05-28, 06:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
För det första så gör jag felaktiga val hela tiden. Och får ta konsekvenserna av dem. Jag tar ansvar för mina dåliga val och skyller inte ifrån mig.

För det andra så har jag stor förståelse och empati för de som lever i destruktiva relationer och som blir hotade och mördade när de försöker lämna relationen.

Men det är ett hån mot dessa kvinnor att jämföra Lena med dem. I det här fallet var det Lena som var besatt. Hon som vägrade lämna SD. Om SD är GM så är jag säker på att det var motivet. Och om han blir frikänd så tror jag det är p.g.a. att ÅK inte förstått motivet. Hon har gjort som många i tråden gör. Klumpat ihop Lena med kvinnor som blir mördade av svartsjuka partners. Men SD har inte hotat henne när han har varit svartsjuk. Han har hotat när LW varit svartsjuk på HD och hotat att berätta om dem för henne.

Hela FUP är full med vittnesmål från dem som lyssnade på LWs förtalskampanj mot SD och HD. När hon berättar att SD är elak mot henne så tror jag att hon menar att han var elak som inte lämnade HD. Hon tyckte att han var grym och elak om han var med familjen en helg och sedan postade fina familjefoton på sociala media. HD hatade hon för atr hon satte upp regler för SD som gjorde det svårare för LW att ha kontakt med honom.

Det finns ingenting som tyder på att hon ville lämna SD. Steg 1 hade varit att blocka honom och ändra kod till ytterdörren men det gjorde hon inte för hon ville inte lämna honom.

Att en kvinna blir mördad för att hon är besatt av en man och vägrar lämna honom måste vara väldigt ovanligt. Jag tror inte att ÅK har någon statisk att luta sig mot där.

Det var väl det problemet HD hade? HD var rationell medan LW var totalt irrationell.

Sammanfattningsvis: stackars SD, om han är GM, som inte såg sej någon annan råd än att slå ihjäl LW för att få frid. SÅ agerar en rationell människa!
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-28 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in