2021-05-28, 06:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men de bodde ju inte ihop. Ägde inget ihop. Hade inga barn ihop. Det fanns inget pick och pack att dra med. Bara att blocka på sociala media och ändra koden till ytterdörren.

Varför gjorde inte SD det då, om han för liv och pina inte ville fortsätta träffa LW?
Citera
2021-05-28, 07:06
Medlem
Det känns nästan som andlig tystnad råder i tråden trots att det är så många inloggade.

Bara 4 timmar kvar tillk ett avgörande. Kan SD springa runt ett tag till? Eller får han nya "grannar" och en etta att tillbringa lång tid i?

Vad händer just nu?

Hur länge har åklagaren vetat om utgången? Försvaret?

Vem blir först att avslöja, är det NA vi ska kika i kl 11?
Citera
2021-05-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Så bra skrivet, jag såg honom också live vid ett flertal tillfällen, en skrämmande syn, har också pratat med Lenas förtvivlade anhöriga. SD åker förbi Lenas barn (bara två hus ifrån varandra) och flinar och vinkar. De måste bara få upprättelse i morgon, både Lena och hennes nära och kära

Inte till mig (de fina orden till den Du svarade).

Håller med Dig!

Ingen tröst för barnen men lite plåster på såren om SD åker in nu.

Bara att slippa se honom i grannskapet måste kännas så skönt.

Hoppas att de nu får det lilla ljuset i tunneln inför Mors Dag på söndag, 4:e året de inte har någon mamma att krama om just den dagen.
Citera
2021-05-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att åklagarna missat hur stor del burkleken hade.
Det var den gemensamma nämnaren, förutom Steffe.
Återigen så är det Lenas arbete med Geotouren, som hon inte får cred för.
HD petar bort henne och tar åt sig äran.
Som grädde på moset är det stora sponsorpengar som inte har redovisats, ingen ansvarig jobbar kvar.

Hur kan en familj med två barn, som rider, ha råd med alla resor, semestrar, dubbla boenden, den ena är sjukskriven sen urminnes tider, äger utrustning för att klara sig på en öde ö, eller på Kilimanjaro i fem år?
Hmm... vad i resorna skulle åkl kunna bevisa SDs skuld i mordet menar du?
Citera
2021-05-28, 08:09
Bannlyst
God Morgon.

Ja, då var dagen D kommen.
Dagen då 99% av trådens deltagare och 99% av allmänheten hoppas på en fällande dom.
Och hoppas är det enda vi kan göra. Det har varit en jäkla resa och idag kl 11 så tar den resan slut. Antingen fälls Stefan för mordet han begick på Lena, eller så kommer han att frias trotts att han har mördat Lena. Att han har mördat Lena är det ingen tvekan om, frågan är bara om det gått att bevisa.
I tingsrätten tycker jag att Åsa var lite velig och man kunde ha önskat lite mer av starten på polisutredningen. Tyvärr så fick inte Springare & Co fortsätta som utredningsledare och fortsätta förhöra Stefan och det tror jag var fel väg att gå, för jag tror att dom hade lyckats. Vi har alla sett förhöret och dom pressade svammel-Stefan rätt rejält och en fortsättning av det hade varit perfekt. Där var en stor miss. Men men, nu blev det som det blev i Tingsrätten och med Björn Lindén.
I Hovrätten tycker jag att Åklagaren snäppte upp sig rejält. Det var lugnare, sakligare och förtydliganden på massor med punkter. Dom har även lyckats plocka fram ett troligt mordvapen som tyvärr inte är hittat, och Stefan inte har kunnat förklara. Den sammantagna bilden med bevis och indicier är bortom allt rimligt tvivel i mina ögon och jag anser att åtalet är Robust. Som tur är så sitter inte jag och dömer.
Med det sagt så hoppas jag av hela mitt hjärta på en fällande dom.

En sak som retar mig är att Hanna kommer undan. I mina ögon så har hon en stor del i mordet på Lena. Hanna är den som hatade Lena, önskade att hon var död, har inget alibi för mordnatten och är den som har störst vinning av att Lena är borta.
Motivet i mina ögon är att "- Jag skiter i om du knullar med min man, men du rör fan inte mina loggar" Därför är Lena död. Stefan var tvungen att lösa det problemet för det var enda chansen att få tillbaka Hanna. Därför anser jag att Stefan och Hanna gemensamt och i samförstånd har dödat Lena. Åsa gjorde misstaget att plocka in Hanna för tidigt och sen släppa henne igen, vilket gjorde att försvaret fick rimliga tvivel serverat på ett silverfat och som gynnade Stefan i Tingsrätten.
Hanna borde suttit med Stefan vid dom åtalades Bord.

Till sist. Tack till alla er som bidragit i detta fall. Det har varit otroligt spännande och intressant. Själv var jag väldigt aktiv fram tills Tingsrättsdomen men har känt att jag inte vill vara med i diskussionerna efteråt. Självklart har jag följt tråden och läst vartenda inlägg. Många har verkligen kämpat på ända in på slutet och en del nya har ploppat in med ny info och nya infallsvinklar vilket har hållt tråden levande. Det har varit ett jävla engagemang. Det har på riktigt varit en jävla upplevelse.
Idag tar denna resan slut. Diskussionerna kommer fortsätta men resan tar slut.
Åsa är färdig med vad hon kan göra och blir det en friande dom så hamnar ärendet hos Cold Case.
Sen får den ligga där och jäsa tills nåt nytt dyker upp och man kan begära resning i Högsta Domstolen.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Stefan får en fällande dom och att Lenas barn får upprättelse för att Stefan dödade deras mamma, men visar det sig att det blir en friande dom så spelar det ingen roll vad som står i domen..... Stefan mördade Lena men tyvärr räckte inte bevisningen och en mördare kommer gå runt på Örebros gator. Tyvärr !!

Med det sagt så önskar jag alla en trevlig sommar.

// Kmrkr
Citera
2021-05-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har och har länge haft samma funderingar som du gällande alla resor...
...och när jag pratade med kommunen i vintras och ville ha upplysningar så blev det tvärstopp. Trots att jag hävdade Offentlighetsprincipen...
Kommunen? I vilket ärende då?
Citera
2021-05-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Jag har följt den här tråden sedan FUP’en lades ut, innan dess var den helt obegriplig med allt geocachande hit och dit.
Jag är så tacksam för att så många kloka och empatiska människor har hållit den här tråden levande, så att jag nästan varje dag har hittat den på första sidan.
Jag har hoppat över alla gräsliga försök av vissa användare att oupphörligt försöka göra detta till Lenas eget fel, att hon blev ihjälslagen med 17 slag (omvittnat att så många slag tyder på en nära relation).
Under våren 2020 så besökte jag tingsrättsförhandlingarna en dag, och lyssnade och såg SD live. Det var en dag då han både svarade på frågor om familje-suicide och den bisarra förklaringen om Lenas blödningar vid sex och att hon hade haft sex med en cykelsadel hemma hos honom.
Detta och att ha läst FUP gör att jag är helt övertygad om att det är SD som tagit livet av Lena, och hans märkliga beteenden under hovrättsförhandlingarna bidrar verkligen till den känslan, hans hatfilm mot åklagaren och hans slutplädering som får en att tappa hakan när det gäller idioti och storhetsvansinne.
Om han blir frikänd i morgon så kommer det att skava inom mig i all oändlighet, jag önskar Lenas anhöriga ett avslut så att de kan gå vidare. Jag håller tummarna hårt för en fällande dom i morgon.

Berätta gärna mer om slutpläderingen han höll!
Citera
2021-05-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OM SD planerar att begå självmord vid ev. fällande dom så hoppas jag att han lämnar ett brev efter sig där han förklarar vad som hände. För LWs anhörigas skull.

Stefaan Davisson är den fegaste lilla skit i manna minne han vågar aldrig göra självmord, han kommer skaka galler med "polarna i röven"
Citera
2021-05-28, 08:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kommunen? I vilket ärende då?
Nu var frågan inte ställd till mig men jag svarar ändå.

Antagligen gäller det bidraget till geotouren.
Kommunen och de organisationer som hanterar bidragen har helt lagt locket på.
Bidrag till olika projekt ska vara offentliga handlingar.
När projekt är avslutade ska en redovisning lämnas in som också är offentlig handling.

Flera personer i tråden har vid olika tillfällen försökt att få ut information om detta utan att lyckas.
Kommunen (och dess underorganisationer) lämnar inte ens ut information om hur stor summa projektet fick.

Ingen på kommunenn verkar vara ansvarig eller ha koll på hur de använder pengarna.
Citera
2021-05-28, 08:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vet du varför endast media får ta del av presskonferensen?
Den kommer inte sändas "live".
Jag har frågat

Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.
Senast redigerad av Honan6 2021-05-28 kl. 08:44. Anledning: Tillägg av länk till NA som ska direktsända
Citera
2021-05-28, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.

Haha, säkert ingen slump att det officiella erkännandet råkade skrivas på det sätt han gör:

"Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. "

Hans lugn kan vara skenbart, men inte osannolikt att han fått lugnande ord från försvaret och att han har sort ego som gör att han inte är rädd på samma sätt som andra.

Man får väl ge honom cred för att han låter så vardaglig i tonen så att man inte kan tro att han har ett bekymmer i världen.
Citera
2021-05-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, säkert ingen slump att det officiella erkännandet råkade skrivas på det sätt han gör:

"Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. "

Hans lugn kan vara skenbart, men inte osannolikt att han fått lugnande ord från försvaret och att han har sort ego som gör att han inte är rädd på samma sätt som andra.

Man får väl ge honom cred för att han låter så vardaglig i tonen så att man inte kan tro att han har ett bekymmer i världen.
Man visar inte sin oro och rädsla i text när man skriver så att många kan läsa. Tro mig, jag vet. Han kan hålla på att gå i bitar, men sånt skriver man inte om.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-28 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in