Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du la påståendet att det sexuella beteendemönstret var bättre och fungerande förr.
Det var det fan inte.
Om något så var det förmodligen betydligt värre förr, eftersom ja....möjligheterna för män komma undan med sexuellt våld, utnyttjande etc. var betydligt större än vad det är idag. Speciellt om det handlade om en överklass som utnyttjar en underklass.
Före 1964 var det fan lagligt att våldta sin fru om äkta mannen kände för det. Och tror du frugan fick lov göra abort efter de våldtäkterna? Nä just det.
Det gjordes en undersökning som jag läst, men den är gammal och finns nog inte på internet. Däri framgick att flertalet värnpliktiga som ryckte in till militärtjänstgöring i början av 1960-talet inte hade haft sex med någon flicka, under det att ca 15 år senare så hade flertalet det. Det hände alltså något viktigt under den perioden.
Du behöver också minnas att en äldre tids äktenskapssyn byggde på uppfattningen att man och kvinna ingick äktenskap för att man ville ha sex med varandra. Det var i en tid då det var ovanligt med sex före äktenskapet och tanken att en part i äktenskapet skulle systematiskt sexvägra gick emot äktenskapslöftena. Om makarna slutade ha sex, så var det skäl för äktenskap sedan äldsta tid.
Citat:
Vi har inga jävla avdrag för heterosexuella kärnfamiljer. Vi har barnbidrag, eftersom vi prioriterar BARN framför konservativa institutioner. Det är BARN som behöver äta och ha tak över huvudet inte någon institution.
Oh verkligen? Du ska TVINGA Ida 19, utan utbildning, utan jobb, utan lägenhet kanske utan vettig stöttande socialt kontaktnät att utveckla en oönskad graviditet som kom till pga att en kondom brast till ett barn som HON absolut inte vill ha alls, som HON sen ensam ska påtvingas vårdnaden, eftersom näää killen, (som har jobb, utbildning, bostad och är 10 år äldre betydligt mer mogen för att klara uppgiften t hand om et oönskat barn), är ju inte ett skit intresserad varken av barn eller giftemål, utöver detta ska detta barn inte få barnbidrag....Du ser inget jävla först till TVÅNG, där?
vad ska hon göra tycker du? ska hon ställa sig på knä och böna och be killen att gifta sig? betala honom för att han ska gifta sig med pengar hon inte har? så att henens barn kan få samma ekonomiska villkor som andra barn i samhället?
Berätta nu. VAD SKA IDA GÖRA??? För att inte förstöra sitt liv eller fucka upp en unges liv totalt i ditt äckliga misogyna samhälle.
Och först inte veja undan nu, för denna gång kommer jag fan inte ge mig.
Jag vill ha konkreta förslag för hur en IDA ska göra i denna situation, att hon inte skulle haft sex med just den där killen, duger fan inte, för det löser inte något.
Varför tror Du att jag skall lösa alla problem som människor sätter sig i? Klantighet och sociala problem kan inte vara ursäkt för än det ena, än det andra. Jag har ett antal förslag till förbättringar. De innebär att människor måste bete sig mer ansvarsfullt - inte komma till mig för lösningar på problem som jag inte har åstadkommit. Jag kan bistå barn som råkar illa ut, men myndiga människor får

i mig se till att sköta sin liv.
Citat:
Jag upprepar ca 50 000 kvinnor i världen dör varje år, år efter år efter år....pga osäkra, illegala aborter IDAG.
På 10 år, Uven så är detta EN HALV MILJON KVINNOR som din ideologi indirekt mördat.
vet du varför? Jo, för där finns inte säkra och trygga aborter för dem att tillgå.
Ledsamt, men jag tar likafullt inte ansvar för hela världen. Du får tanttjata på män i de länderna om Du är missnöjd.
Citat:
Preventivmedel kan aldrig vara 100% säkra. Punkt.
Människor kan aldrig vara 100% funktionsdugliga då de kommer till att skydda sig vid sex.
Lika lite som bilbälten, farthinder, räcken, ett jälva tjatande om trafikmoral, eller mänskliga trafikanter är det.
Du kommer alltid få olyckor.
Men självklart!!! ska vi tvinga trafikolyckorna att fixa sina livshotande skador själva hemma på kammaren, som varnande exempel så människor slutar transportera sig i trafiken.
Eller hur Uven...din logik i kvadrat.
Jag har aldrig påstått att det finns hundraprocentiga preventivmedel.
Citat:
Berätta nu om IDA, 19.
är kärnfamiljen "normalfallet" för henne tror du? eller "delad vårdnad"?
berätta igen hur ska hon tjata sig till detta från killen som inte har ett enda krav från sig från samhället utan bara hon.
Visst hade det varit bra om man i skolan hade trumfat i Ida att det är bäst att ha en stabil relation först och sex sedan, istället för att ha Pride-dagar och släppa in tvivelaktiga aktivistorganisationer där.
Citat:
du: "det viktiga är att rätt person bär rätt ansvar"....= Det viktiga är att kvinnan tar allt ansvar, och att mannen kan slippa undan = Det viktiga är att IDA, 19 ska "åka dit" på hela smällen.....medan killen ska kunna fortsätta sitt liv ungefär som innan, han har ju nya tjejer han ska sätta på och göra på smällen, det är ju skitkul en riktig maktkänsla! förstöra för unga tjejer.
Killen kommer dels att få betala i minst 18 år, dels hållas ansvarig som förälder för barnet han givit upphov till. Jag har tjatat om det här till leda.
Citat:
nej du har aldrig svarat på:
"Vilka ekonomiska åtgärder har du lagt fram för att på motsvarande sätt tvinga män ta praktiskt och ekonomiskt ansvar för sina oönskade ungar ? "
För kvinnor så lägger du ju ensamt ansvar för att de ska betala ca 1,2 miljoner (-underhållsbidrag) ( jag har redan serverat dig siffrorna för detta innan) för att fostra en unge mot sin vilja....IDA, 19 ex. utan jobb, utan utbildning.... ungen ska ju vara en liten "uppmuntran" för att hon ska gifta sig.
Berätta nu vilka ekonomiska "uppmuntran" ger du till killen att han ska punga ut med dessa slantar?
och gifta sig.
Sätt igång! För att påstå att du har en politik för detta, när du inte ens kan berätta vad denna politik skulle gå ut på, duger alltså inte.
Jag berättade just det - igen.
Citat:
När något händer som man absolut inte vill ska hända, så JOOOOO då är det at betrakta som en "olycka".
Det är bara sånna pantade kvinnohatiska freaks som du som anser att tvingas mot sin vilja skulle vara en "kvinnlig livsuppgift". Allright?
Övriga anser att kvinnor också är människor med egen vilja, samt behov äga sig själva.
Om man är i en sådan situation där man absolut inte vill bli gravid - ge då

i att ha sex!
Citat:
Det är visst klarlagt.
I gruppen som är trångbodda, inte kan jobba hemma, inte kan isolera sig, jobbar i yrken där man träffar mycket människor ex. omsorg så har du en övervikt av invandrare.
Allt ovan ökar riken för smittspridning.
Likafullt gäller inte detta alla invandrare, utan vissa grupper är överrepresenterade, så det Du påstår har inte generell giltighet.
Citat:
vad är mest "önskvärt" för ett barn tror du?
- biologisk moder.
- kärleksfull och vettig omsorg.
Lilla hjärtat ex. Vad tror du varit mest "önskvärt" för henne?
Det går nog inte att generellt säga. Vi vet att båda spelar stor roll, och det bästa är så klart om man kan få båda.
Citat:
dvs inget svar, eftersom du aldrig svarar på varför kvinnor ska tvingas mot sin vilja, att ensamt mot sin vilja tvingas ta hand om oönskade barn.
Jag har tjatat om detta så jag snart slitit ut fingertopparna:
- Kärnfamilj
- Delad vårdnad
- Ensam vårdnad i första hand till kvinnan
- Omhändertagande och fosterhem
Fatta någon gång.