2021-05-26, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag tänker mig att det kan vara krångligt bokföringsmässigt. Jag kan tänka mig att man måste ha med styrelsen på en sådan sak, som kanske är mer konservativa. Jag tänker mig att aktieägare tycker det är för riskabelt/volatilt.
Jo så är det ju tyvärr. Men Fintech har visat att det är dom som är snabba att anpassa sig till ny verklighet också är dom som överlever paradigmskift.

Alla som sysslar med teknik har öronen mot rälsen. Ingen vill bli nästa Kodak eller Nokia.
Citera
2021-05-26, 19:53
Medlem
hazenectars avatar
Så vad tror vi om den rådande situationen? Har vi etablerat en botten och kan förvänta oss mer uppsida härifrån? Eller har ärkebjörnen sergiorant i själva verket rätt i att vi kommer att få återse 20k och att bullmarknaden är över? Personligen tänker jag hodla till slutet men tycker ändå att den kortsiktiga prisutvecklingen är intressant. Vad säger trådens egen kryptografiprofssor Se_där... samt nitiniti och pulverhonung?
Citera
2021-05-27, 01:30
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Så vad tror vi om den rådande situationen? Har vi etablerat en botten och kan förvänta oss mer uppsida härifrån? Eller har ärkebjörnen sergiorant i själva verket rätt i att vi kommer att få återse 20k och att bullmarknaden är över? Personligen tänker jag hodla till slutet men tycker ändå att den kortsiktiga prisutvecklingen är intressant. Vad säger trådens egen kryptografiprofssor Se_där... samt nitiniti och pulverhonung?
Notera hur ARK gått in i bitcoin efter den enorma dippen, ray dalio säger att han äger bitcoin, goldman sachs som iofs snackat rätt mycket erkänner det som en officiell "asset class".

Manipulation utan dess like och prisutvecklingen låg fore i schemat kontra de tidigare bullmarknaderna, allt gott men skulle inte forvåna mig om en till dump mot 30k eller lägre kommer for att skaka ut de sista, rädslan är trots allt påtaglig inom marknaden just nu men skulle bli oerhort forvånad om denna run är färdig, bara att ignonera kortsiktiga rorelser och hålla hårt de kommande åren, krypto kommer inte att forsvinna.
Citera
2021-05-27, 07:38
Avslutad
Apple förbereder sig för att gå in i krypto

https://youtu.be/4_kXDXOalLI
Citera
2021-05-27, 07:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar

Det är ju så klart omöjligt att säga. Hade det varit enkelt så...ja...

Jag säger att botten är inne till 60-70% säkerhet baserat på de analytiker som jag respekterar och följer.

Det som mest talar emot en uppgång är en ny Black Swan Event. Typ Musk fortsätter sitt korståg mot Bitcoin med ogrundade energiproblem påståenden. Men samtidigt är det kanske troligare att hans nästa kommentarer kring Bitcoin är att han vill hjälpa till och göra den grön?
Senast redigerad av se_där... 2021-05-27 kl. 07:41.
Citera
2021-05-27, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Notera hur ARK gått in i bitcoin efter den enorma dippen, ray dalio säger att han äger bitcoin, goldman sachs som iofs snackat rätt mycket erkänner det som en officiell "asset class".

Lägg därtill miljadären Carl Icahn som svängt om.

Carl Icahn, billionaire and previous #bitcoin skeptic, now says he ‘wants to get into crypto in a big way’
https://twitter.com/krugermacro/status/1397674218716860423?s=20

Det är som sagt mycket sådana här uttalande i sentimentet nu, vilket hjälper till att luta Bullish.
Citera
2021-05-27, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Jag säger att botten är inne till 60-70% säkerhet baserat på de analytiker som jag respekterar och följer.

Det som mest talar emot en uppgång är en ny Black Swan Event. Typ Musk fortsätter sitt korståg mot Bitcoin med ogrundade energiproblem påståenden. Men samtidigt är det kanske troligare att hans nästa kommentarer kring Bitcoin är att han vill hjälpa till och göra den grön?

Krown pratar om att vi kan bygga en Whyckoff som tar oss upp, men först (kanske!) ett litet ben ner.
https://www.youtube.com/watch?v=R8xgtweLbbA&t=1105s
Citera
2021-05-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Analytiker som nyss höll något som dumpade 54% jo tjena... Det finns chans att Bitcoin gör en 85% dump igen precis som vad som hände under 2018. Det skulle ta oss till $10,000 Bitcoin
Citera
2021-05-27, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Analytiker som nyss höll något som dumpade 54% jo tjena... Det finns chans att Bitcoin gör en 85% dump igen precis som vad som hände under 2018. Det skulle ta oss till $10,000 Bitcoin

Ja, den KAN fortsätta dumpa. Jag sade ju det i mitt inlägg så jag vet inte vad du försökte tillföra med detta inlägg.
Citera
2021-05-27, 12:10
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Låter faktiskt rätt troligt att bitcoin dumpar ytterligare 30k, då sitter Musk, saylor, ARK och alla andra institutioner med miljarder inne riktigt fint till.
Citera
2021-05-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Hur är det logiskt?
Är som att folk skulle sälja sina ferarri bilar bara för att det går dåligt för volvo.

Investerar jag i cardano så säljer jag ju inte bara för att bitcoin går ner.

Citat:
Hur det är logiskt att den som är forst och storst styr marknaden???

Skärp dig.

Han har ju 100% rätt och hans jämföresle är så bra det bara går.
Investerar jag i HM aktie och guldpriset rasar så skiter folk i det.
Men det är när oron sprider sig som det börja bli farligt. Och det är ofta en typ av tradition och inget som har med direkta värdet att göra.

Bitcoin är ju ganska extremt på så sätt, att även om det finns massor av valutor och projekt som inte bitcoin klarar av så ska det ändå påverka på exakt samma sätt och följa bitcoin. Det är jävligt ologiskt om man tänker på det faktiska värdet en kryptovaluta ska ha baserat på vad de gör.
Citera
2021-05-27, 13:07
Avslutad
Citat:

Citat:
Låter faktiskt rätt troligt att bitcoin dumpar ytterligare 30k, då sitter Musk, saylor, ARK och alla andra institutioner med miljarder inne riktigt fint till.

Nej det är verkligen inte troligt. Det som hänt är att stora institutioner och banker som nu gått in i BTC under dippen var de som manipulerade marknaden och drog ned priset just för att kunna gå in i ett lämpligt läge. Det visade sig vara runt $30K. Nu kommer det att gå volatilt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in