2021-05-25, 17:45
Medlem
Dum fråga kanske men varje gång BTC går neråt går även de flesta andra kryptovalutor ner samtidigt. Hur kommer det sig?
Citera
2021-05-25, 18:12
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiffers
Dum fråga kanske men varje gång BTC går neråt går även de flesta andra kryptovalutor ner samtidigt. Hur kommer det sig?
Kolla bitcoins marketcap kontra andra coins, bitcoin är störst och styr därmed marknaden.
Citera
2021-05-25, 20:58
Medlem
En sak jag tycker är lite märkligt är så många saknar verklighetsuppfattning.
Bara kolla på graferna så ser man att det gått spikrakt uppåt. Och ändå står folk och säger det är bra tillfälle att investera.

Bitcoin har varit hype sedan bullmarket startade förra året. Gissar 20k är nära ingående.
Citera
2021-05-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Kolla bitcoins marketcap kontra andra coins, bitcoin är störst och styr därmed marknaden.

Hur är det logiskt?
Är som att folk skulle sälja sina ferarri bilar bara för att det går dåligt för volvo.

Investerar jag i cardano så säljer jag ju inte bara för att bitcoin går ner.
Citera
2021-05-25, 21:29
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Hur är det logiskt?
Är som att folk skulle sälja sina ferarri bilar bara för att det går dåligt för volvo.

Hur det är logiskt att den som är forst och storst styr marknaden???

Skärp dig.
Citera
2021-05-25, 21:37
Avslutad
Citat:
Hur är det logiskt?

Så är det. Men krypto är så nervös marknad och det har blivit en kultur att alla i princip följer BTC även fast det inte finns någon logik i det.

Kan tänka mig att det blir annorlunda i en framtid där krypto är en norm och folk lär sig att något negativt för den ene inte betyder att det nödvändigtvis är negativt för den andra utan kanske tvärtom.

Men så länge Elon kan påverka hela marknaden med en kryptisk tweet så kommer hela marknaden låta sig påverkas av Elon och hans tweets, om du förstår vad jag menar...
Citera
2021-05-25, 23:45
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Ja, själva energiåtgångs-debatten är helt bisarr och saknar helt sinne för proportioner. Läste nånstans att Bitcoins energiåtgång beräknas utgöra ca 5% av banksystemets energiåtgång.

Men det värsta med dagens fiat-system är att vi skuldsätter kommande generationer för saker som vi vill konsumera idag. Hur hållbart är det?

Bra läst. Du tror alltså att ”banksystemet” står för 12 % av världens energiåtgång?

Idioti.

Hela vår moderna civilisation bygger sedan 1000-tals år på riskspridning och krediter. Åk till Amazonas jungel om du vill slippa ”skuldsättning”.
Citera
2021-05-26, 01:32
Medlem
Citat:
En sak jag tycker är lite märkligt är så många saknar verklighetsuppfattning.
Bara kolla på graferna så ser man att det gått spikrakt uppåt. Och ändå står folk och säger det är bra tillfälle att investera.

Bitcoin har varit hype sedan bullmarket startade förra året. Gissar 20k är nära ingående.
Jo man kan lätt bli fartblind. Kollar man tillbaka några veckor så hittar man flera anledningar till att en korrektion var påväg.
Om historien upprepar sig kommer ~50K vara lägsta punkt nästa bear market och man vill inte heller stå utanför om en större aktör annonserar att de gett sig in i bitcoin - det är två anledningar till varför de flesta inte säljer idag.
Citera
2021-05-26, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Jo man kan lätt bli fartblind. Kollar man tillbaka några veckor så hittar man flera anledningar till att en korrektion var påväg.
Om historien upprepar sig kommer ~50K vara lägsta punkt nästa bear market och man vill inte heller stå utanför om en större aktör annonserar att de gett sig in i bitcoin - det är två anledningar till varför de flesta inte säljer idag.

Missade du nyss att Bitcoin dumpade 54% och gav tillbaks 113 dagar av Gainz? Folk säljer tydligen ganska rejält.
Citera
2021-05-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Missade du nyss att Bitcoin dumpade 54% och gav tillbaks 113 dagar av Gainz? Folk säljer tydligen ganska rejält.
Kanske formulerade mig lite fel. Menar att det är två anledningar att de flesta inte skriker sälj överallt.
Citera
2021-05-26, 07:48
Medlem
Hur ser ni på att investerare som Bill Gates och tex Christer Gardell fullständigt dissar krypto ! det är ju inga foliehattar om vi säger så...
Citera
2021-05-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Hur ser ni på att investerare som Bill Gates och tex Christer Gardell fullständigt dissar krypto ! det är ju inga foliehattar om vi säger så...

Jag ser på dom och lider med tanke på hur mycket profit dom gått miste om dom senaste åren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in