2021-09-26, 23:28
Medlem
Ser lovande ut nu inför hösten. Många saker som kan hända som kan påverka priset positivt.

Twitter håller på att införa BTC-transaktioner mellan användare. Det var mycket snack och hype när Facebook ville införa en egen stablecoin, men som föll pga regelkrångel. Nu gör Twitter i princip samma sak men med Bitcoin och får en färdig funktionalitet över en natt. 300 miljoner användare. Detta kan få priset på BTC att explodera.

Ett ETF-godkännande i USA skulle kunna vara på gång för BTC nu i höst enligt vad flera tyckare tror. Har sett beräkningar om att en sådan skulle kunna mer än fördubbla BTC: s marketcap, eftersom det finns så mycket pengar som vill in i BTC, men som ej kan det förrän det finns en ETF att köpa.
Citera
2021-09-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Ser lovande ut nu inför hösten. Många saker som kan hända som kan påverka priset positivt.

Twitter håller på att införa BTC-transaktioner mellan användare. Det var mycket snack och hype när Facebook ville införa en egen stablecoin, men som föll pga regelkrångel. Nu gör Twitter i princip samma sak men med Bitcoin och får en färdig funktionalitet över en natt. 300 miljoner användare. Detta kan få priset på BTC att explodera.

Ett ETF-godkännande i USA skulle kunna vara på gång för BTC nu i höst enligt vad flera tyckare tror. Har sett beräkningar om att en sådan skulle kunna mer än fördubbla BTC: s marketcap, eftersom det finns så mycket pengar som vill in i BTC, men som ej kan det förrän det finns en ETF att köpa.

Tror inte ETF-godkännande i US kommer tyvärr.
Denna är ganska bra https://se.tradingview.com/chart/BTCUSDT/iN9I45wR/
Citera
2021-09-27, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1

Samtidigt skall det sägas att en trend är starkare än fundamentala nyheter. Frågan är bara om vi har en trend åt ena eller andra hållet. Det kommer avgöras närmsta dagarna.
Citera
2021-09-28, 15:15
Medlem
hazenectars avatar
Lengthening cycles teorin tycker jag påvisar ett intressant fenomen, - nämligen att marknadscyklerna genomgående har ökat med i snitt 200dagar mellan halveringarna och marknadscykeltopparna. I praktiken skulle det här kunna innebära att om trenden forstätter att den kommande marknadcykeltoppen kommer att inträffa först i Q2 2022. Det skulle möjliggöra att vi tar oss över 100k i dec-jan, konsoliderar ytterligare en tid och sedan gör en sista rusning upp mot marknadscykeltoppen i Juni-Juli. Vad tror ni andra i tråden om det här..?
Citera
2021-09-28, 15:43
Avslutad
Köpte på mig ordentligt med mer krypto under dippen tidigare idag. Hoppas nu på snar uppgång.
Citera
2021-09-28, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flyginspektoren
Tror inte ETF-godkännande i US kommer tyvärr.
Denna är ganska bra https://se.tradingview.com/chart/BTCUSDT/iN9I45wR/

Ett ETF-godkännande i USA är ofrånkomligt, det är dock inte säkert att det kommer i närtid.

Din länk funkar inte.
Citera
2021-09-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Lengthening cycles teorin tycker jag påvisar ett intressant fenomen, - nämligen att marknadscyklerna genomgående har ökat med i snitt 200dagar mellan halveringarna och marknadscykeltopparna. I praktiken skulle det här kunna innebära att om trenden forstätter att den kommande marknadcykeltoppen kommer att inträffa först i Q2 2022. Det skulle möjliggöra att vi tar oss över 100k i dec-jan, konsoliderar ytterligare en tid och sedan gör en sista rusning upp mot marknadscykeltoppen i Juni-Juli. Vad tror ni andra i tråden om det här..?

Tror att det kan vara bullshit, men det kan stämma också.
Man ska inte lyssna för mycket på vad alla tror.
Tror folk toppen sker Q2 2022 kanske det sker redan i december 2021.

Har hänt masor av gånger förut att alla sagt det ska gå på ett visst sätt.
Minns tydligt trådstaren här på flashback som startades år 2019 med att bitcoin på vinterns då 3k usd var botten. Sedan gick vi upp till 12k usd på 6 månader för att sedan dvara nere på 65k usd eller så nån månad efter det.
Och sedan gick det återigen upp till 10k usd och sen kom coronakrisen med 4k usd.

Finns många exempel genom åren, både krasher och oväntade uppgångar.
Citera
2021-09-28, 18:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Tror att det kan vara bullshit, men det kan stämma också.
Man ska inte lyssna för mycket på vad alla tror.
Tror folk toppen sker Q2 2022 kanske det sker redan i december 2021.

Har hänt masor av gånger förut att alla sagt det ska gå på ett visst sätt.
Minns tydligt trådstaren här på flashback som startades år 2019 med att bitcoin på vinterns då 3k usd var botten. Sedan gick vi upp till 12k usd på 6 månader för att sedan dvara nere på 65k usd eller så nån månad efter det.
Och sedan gick det återigen upp till 10k usd och sen kom coronakrisen med 4k usd.

Finns många exempel genom åren, både krasher och oväntade uppgångar.

Du skriver inledningsvis att du tror att det kan vara bullshit, jag vill helst inte tro utan söker istället med ljus och lykta efter konkreta parametrar som kan användas för att indikera vart vi befinner oss och kanske ännu viktigare, -vart vi är påväg prismässigt. Och på samma sätt som vi har sett att bitcoin under varje 4-års cykel sedan lanseringen har haft tydliga paraboliska toppar med djupa efterföljande dalar så är det även statistiskt säkerställt att varje cykel har ökat med 200dagar från halvering till marknadcykeltopp. Det är såklart ingen tillfällighet och jag har i nuläget lite svårt att se att vi ska kunna ta ut både 100k och fortsätta uppåt på ynka 3 månaders tid. Det är även viktigt att komma ihåg att förutsättningarna är annorlunda nu än under förra marknadscykeln.men självklart är det så att det återstår att se vad som kommer att hända härnäst. Personligen misstänker jag att lengthening cycles teorin stämmer och att Q2 blir bullmarknadstoppen.
Citera
2021-09-28, 18:05
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Köpte på mig ordentligt med mer krypto under dippen tidigare idag. Hoppas nu på snar uppgång.
Klokt beslut att handla samtidigt som valarna Darth Maul.
Citera
2021-09-28, 18:49
Medlem
Citat:

En liknande teori om förlängda cyklar skulle jag gärna vilja skriva under på, då jag personligen har en teoretisk blow off top på TOTAL2-charten (exkl BTC och ETH) under Juli/Sept 2022. Detta skulle man kunna backa upp med att vi drog igenom förra ATH från (august)i 2014 under sommaren (Juli/Aug) 2016 och därefter hade +370 dagar av extrem uppåtsida innan vi toppade ut i Jan 2018. +370 dagar skulle ge just Q2/Q3 2022.

Nu förstår jag givetvis att ovanstående är en extremt luddigt förklarad modell, och inte bättre lär det bli av nedanstående chart.

Ändock:

https://imgur.com/a/nZPH7tZ

Sic erat scriptum.
Citera
2021-09-28, 21:16
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
En liknande teori om förlängda cyklar skulle jag gärna vilja skriva under på, då jag personligen har en teoretisk blow off top på TOTAL2-charten (exkl BTC och ETH) under Juli/Sept 2022. Detta skulle man kunna backa upp med att vi drog igenom förra ATH från (august)i 2014 under sommaren (Juli/Aug) 2016 och därefter hade +370 dagar av extrem uppåtsida innan vi toppade ut i Jan 2018. +370 dagar skulle ge just Q2/Q3 2022.

Nu förstår jag givetvis att ovanstående är en extremt luddigt förklarad modell, och inte bättre lär det bli av nedanstående chart.

Ändock:

https://imgur.com/a/nZPH7tZ

Sic erat scriptum.

Jag tror att jag har listat ut hur du menar. Intressant att din teori/observation sammanfaller med var lengthening cycles-teorin placerar toppen av bullmarknaden. Har du även tittat på om samma trend är observerbar före 2014..?
Har du några tankar kring vart vi kan tänkas toppa ut prismässigt den här marknadcykeln?
Senast redigerad av hazenectar 2021-09-28 kl. 21:19.
Citera
2021-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Jag tror att jag har listat ut hur du menar. Intressant att din teori/observation sammanfaller med var lengthening cycles-teorin placerar toppen av bullmarknaden. Har du även tittat på om samma trend är observerbar före 2014..?
Har du några tankar kring vart vi kan tänkas toppa ut prismässigt den här marknadcykeln?

Eftersom charten gäller kryptomarknaden exkluderande bitcoin så finns det väldigt lite data att tillgå före -14. Däremot skulle ett liknande scenario som det vi hade från Juli 2016 innebära en stundande supercykel med (tio)tusentals procent som median för (low/mid cap) altcoins. Altcoins skulle även toppa ut efter bitcoin (och ethereum,) precis som under frenesin under januari/feb 2018.

Edit: Angående var vi toppar ut så har jag ingen som helst aning. Har sålt en BTC hittills på 26K och säljer inte en enda förrän vi står i USD500K 'fo a coin'.

2013:
https://www.youtube.com/watch?v=pID03RrmKow

Sic.
Senast redigerad av juniorobserver 2021-09-28 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in