Citat:
Jag tror aldrig jag hävdat eller varit av åsikten att just domen skulle bevisa att EA ljuger. Däremot tycker jag att den chattkonversation (som tydligen presenterades under rättegången) där EA avslappnat chattar med PA strax efter det påstådda utdragna övergreppet står i så stark kontrast mot CWs instagramvittnesmål om EA under rättegången att det för mig är uppenbart att EA ljuger: Som jag har skrivit tidigare i olika sammanhang så är det fullt förståeligt och logiskt att kvinnorna inte accepterar att det hela utgör förtal eftersom domstolarna vägrar ta hänsyn till sanningshalten i EA: s påståenden i sin dom. Att som Lambertz och du och andra i tråden hävda att den här domen visar att EA ljugit går inte, vad domstolen säger är ju att det inte spelar någon roll om EA talar sanning, hon får inte sprida den uppgiften ändå. Och då har vi ingen rättssamhälle och ingen rättssäkerhet och ingen yttrandefrihet för brottsoffer.
Så principiellt har de helt rätt oavsett frågan om det här i verkligheten rör sig om falska anklagelser, en uppfattning som i sak framstår någorlunda sannolik, men som vi inte säkert kan veta eftersom uppgifter som kan tala för EA undertrycks och censureras genom rättsväsendets censur och övergrepp på offers rätt att berätta om vem som utsatt dem och för vad.
Så principiellt har de helt rätt oavsett frågan om det här i verkligheten rör sig om falska anklagelser, en uppfattning som i sak framstår någorlunda sannolik, men som vi inte säkert kan veta eftersom uppgifter som kan tala för EA undertrycks och censureras genom rättsväsendets censur och övergrepp på offers rätt att berätta om vem som utsatt dem och för vad.
Att se Emma under rättegången var fruktansvärt. Hon skakade och grät, och förhandlingen fick avbrytas flera gånger. Hon berättade om grovt våld och ett sadistiskt övergrepp som lämnat svårt trauma. Ingen människa i salen, med fungerande empati, var oberörd.PA ska dessutom ha haft fotografier som motsa kvinnornas anklagelser, foton som f ö nämns i chatten.
Det är alltså bevisningen under rättegången, inte domen, som starkt talar för att kvinnorna ljuger.