2021-05-26, 20:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Chatten visar flera saker:
1. det är EA som vill träffa PA och festa, inte PA som bjuder in till en obskyr fest. Han är hemma och packar och berättar att hans andra vänner redan gått,

Det utesluter inte att något som förekommit varit en våldtäkt enligt gällande definitioner.

Citat:
2. tiden räcker inte för 8 timmar ”tortyrliknande väldtäkt”

Nej, och det verkar ju överdrivet då, men påminn mig om vad kvinnorna egentligen påstod brottet bestod i mer i detalj. Vad jag förstår handlar det hela om olika sexuella aktiviteter som ligger i gränslandet till det mer extrema som samtidigt fotas. Kan man kategoriskt utesluta att våldtäkt förekommit här, även om den inte varit i 8 timmar? Vad består det påstått tortyrliknande i?

Citat:
3. EA textar och skämtar med PA timmarna efter denna påstådda våldtäkt och pratar om att de skall ses m.m. Detta skall alltså skett efter våldtäkt under vapenhot i flera timmar.

Människor beter sig olika men jag skulle velat se EA förklara bort den chatten i stället för att böla i TR.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.docdroid.net%2FXRMgs GG%2Fstockholms-tr-b-4666-19-aktbil-87-chatt-konv- maskad-pdf

Ja, som sagt, det verkar motsäga påståendena om tvång, men här hävdar ju feministerna att brottsoffer kan bete sig så irrationellt. Jag betraktar detta som tveksamt om det har anspråk på att ges som ett generellt gångbart argument i alla våldtäktsfall och att man aldrig får kräva rationalitet hos brottsoffer, men det kan nog inte kategoriskt uteslutas heller.
Citera
2021-05-26, 20:41
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag ser där paralleller med Wallins eget förtalsmål, där hon väl om jag förstår det rätt hävdade att hennes till synes vänskapliga konversationer med Virtanen efter den påstådda våldtäkten inte innebar att hon var ok med honom. Jag antar att Wallin et al drar samma slutsatser här.
Klassisk politiserad svensk "våldtäkt". Offret kommer på det 18 månader senare.
Citera
2021-05-26, 20:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men vad är det för psyko-Brutus i kvinnoskepnad som efter ”våldtäkten” först små-chattar om kompisens problem på bussen, PAs resa till Japan, att hon vill se bilderna de tog, och att de skall ses när PA kommer hem... för att sedan driva in kniven i ryggen och få honom inlåst i häkte?
Kan det ha varit tanken redan innan att anmäla? Som ett planerat bedrägeri.
Citera
2021-05-26, 21:27
Medlem
Citat:
Jag är helt emot att man skall kunna dömas för förtal för att ha spridit sanna uppgifter. Det strider helt mot min rättsuppfattning och min uppfattning om gott och ont. Människor har ingen rätt att använda våld mot andra för att tvinga dem att hålla tyst om sanningen. (Med vissa specifika undantag). Men det är inte vad vi skall diskutera här, utan vad det innebär att det är så att sanningen anses vara förtal.

Det framstår onekligen som om den tilltalade ljuger här, men principiellt är det oklart, eftersom hon och Wallin och Svealand hindras att framlägga sina argument fritt. Det kan vara så att Wallin et al skulle kunna övertyga oss genom argument och sakskäl som de inte kan lägga fram pga att det skulle utgöra ”förtal” det också. Jag tror utgående från vad jag tror jag vet inte att så är fallet, men det går inte att slå fast något säkert om man förhindras att fritt granska hela sammanhanget.

Så genom att den här förtalsdomen inte utgår från fakta och sanning kan man inte och måste man inte dra några slutsatser om vad den säger om sanningen om huruvida en våldtäkt ägt rum eller inte, så som Lambertz hävdar. Slutsatsen man kan dra utifrån den är inte att målsäganden här är oskyldig och den tilltalade ljuger, utan att hon oavsett det inte fick sprida uppgifterna.

Så konsekvensen av den här typen av domar är att det är öppet att dra egna slutsatser och då är principiellt Wallins och Svelands inte sämre än någon annans då de väljer att tro på den tilltalade. Principiellt och generellt håller jag med dem, om sanningen är oviktig är det lika bra att förutsätta att den som lyckas få kvinnan fälld för förtal i fall som dessa verkligen är skyldig till våldtäkten. Villigheten att tysta någon med våld istället för att bemöta påståendet i sak talar emot honom.
Det jag fetat:
Gissar att du menar att om en person dömts i svensk domstol, då skall det enligt dig vara fritt fram att publikt få sprida den informationen? Och min följdgissning blir då att en morddom innefattas i ditt förhållningssätt vad gäller rätten att fritt få berätta till omgivningen om den personen och den morddomen?

Men gör tankeexperimentet att du sprider info till grannar m fl, må vara av vilket skäl som helst, dvs infon att NN är dömd för mord, kanske flera, kanske ända upp till åtta stycken mord, för det finns ju domar på alla dessa mord och det vill du berätta om för du anser det viktigt att varna, typ.

Gör tankeexperimentet att NN så småningom blir friad för alla dessa åtta mord, anser du det då försvarbart att du fortsätter att "informera" folk om att NN är dömd för åtta mord?
Jag tror vän av ordning skulle anse det vara ett förkastligt beteende från din sida även om du med stöd i åtta lagakraftvunna domar kan fortsätta att hävda att NN är en mördare. För han är ju dömd..

Tänk dig ett land, beläget långt upp i norra Europa, låt oss kalla det för Sverige och där det finns en tidigare justitiekansler/ett tidigare justitieråd som trots de friande domarna ändå fortsätter att påstå att NN begått åtminstone några av de där morden, hur skulle du se på en sådan Ex-JK?
Skulle du in i döden försvara denne tidigare ämbetsmans rätt att fritt få sprida sin uppfattning om NN?
Om inte, varför inte? Ex-JK:n sprider ju egentligen bara sanningen att NN är dömd för mord, eller hur?
Citera
2021-05-26, 22:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Gissar att du menar att om en person dömts i svensk domstol, då skall det enligt dig vara fritt fram att publikt få sprida den informationen? Och min följdgissning blir då att en morddom innefattas i ditt förhållningssätt vad gäller rätten att fritt få berätta till omgivningen om den personen och den morddomen?

Men gör tankeexperimentet att du sprider info till grannar m fl, må vara av vilket skäl som helst, dvs infon att NN är dömd för mord, kanske flera, kanske ända upp till åtta stycken mord, för det finns ju domar på alla dessa mord och det vill du berätta om för du anser det viktigt att varna, typ.

Gör tankeexperimentet att NN så småningom blir friad för alla dessa åtta mord, anser du det då försvarbart att du fortsätter att "informera" folk om att NN är dömd för åtta mord?
Jag tror vän av ordning skulle anse det vara ett förkastligt beteende från din sida även om du med stöd i åtta lagakraftvunna domar kan fortsätta att hävda att NN är en mördare. För han är ju dömd..

Tänk dig ett land, beläget långt upp i norra Europa, låt oss kalla det för Sverige och där det finns en tidigare justitiekansler/ett tidigare justitieråd som trots de friande domarna ändå fortsätter att påstå att NN begått åtminstone några av de där morden, hur skulle du se på en sådan Ex-JK?
Skulle du in i döden försvara denne tidigare ämbetsmans rätt att fritt få sprida sin uppfattning om NN?
Om inte, varför inte? Ex-JK:n sprider ju egentligen bara sanningen att NN är dömd för mord, eller hur?

Ja, på allt ovanstående.

Ja, jag hävdar att man inte har rätt att från samhällets sida i stort sett inte har alls rätt att bruka våld mot någon för att de framför en åsikt eller sprider information. Jag anser att det är fel, omoraliskt och ondsint och strider mot rätt och rättvisa.

Kvinnan i det här fallet har alltså då rätt att hävda offentligt att hon blivit våldtagen av målsäganden liksom alla har en rätt att hävda motsatsen och då nämna henne med namn. Om målsäganden menar att han blivit förtalad skall han kunna få henne dömd och få skadestånd, men på basis av att det är troligt att anklagelserna är falska och det kan visas i domstol. Exakt var gränsen går för vad som skall bevisas kan diskuteras, men basis skall vara ett sanningskriterium.
Citera
2021-05-26, 22:37
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Nej, och det verkar ju överdrivet då, men påminn mig om vad kvinnorna egentligen påstod brottet bestod i mer i detalj. Vad jag förstår handlar det hela om olika sexuella aktiviteter som ligger i gränslandet till det mer extrema som samtidigt fotas. Kan man kategoriskt utesluta att våldtäkt förekommit här, även om den inte varit i 8 timmar? Vad består det påstått tortyrliknande i?
Exakt hur det framställts i polisanmälan och förhör vet vi inte, men ur hennes facebook-inlägg om kvällens våldtäkt kan följande information utläsas.

1. Timmar av tortyr präglat av grovt sadistiska drag.

2. Mannen har använt sig av vapen, piskor och pistoler m.m.

3. Mycket råa inslag i form av exempelvis pistolhot och misshandel.

4. Våldtäkten har resulterat i blåtiror, piskrapp, avslitet hår, bitmärken och blodsvite som krävt akut sjukvård.
Citera
2021-05-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Denna behöver postas igen så folk förstår vad det är för person hon är.

Hur fn kan kvinnan fortfarande vara ute i det fria?

Just den videon är inte trovärdig. Innehåller flera faktafel som enkelt kan avfärdas med hänvisning till domarna.
Citera
2021-05-27, 06:59
Medlem
Kvinnan blev stött när Göran valde att ligga och onanera istället för att penetrera henne.
Göran som är känd som onanist , orkade väl inte med spektaklet med att klä av sig ta en dusch och sen behöva duscha igen?
Han valde den enkla vägen en klassisk handtralla och ejakulerade sedan i fejset på kvinnan.
Kvinnan gick i taket och valde att göra en anmälan, typiskt feminist beteende.
Citera
2021-05-27, 07:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Exakt hur det framställts i polisanmälan och förhör vet vi inte, men ur hennes facebook-inlägg om kvällens våldtäkt kan följande information utläsas.

4. Våldtäkten har resulterat i blåtiror, piskrapp, avslitet hår, bitmärken och blodsvite som krävt akut sjukvård.

Tack, ja, det låter ju mycket konstigt givet att mannen visat fotografier som tydligen visar något helt annat. Det verkar inte alls kunna stämma.

Men om vi inte har förhör och anmälan och så vidare lider vi brist på information om våldtäkt ändå kan ha förekommit. Däremot är helhetsbilden att kvinnan lider extrem brist på trovärdighet och tillförlitlighet i sina utsagor eftersom hon beslås med felaktigheter. Det är genomgående i alla hennes tre rättsfall om sexuella övergrepp.
Citera
2021-05-27, 11:07
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams

Kan det inte vara så att de fullt frivilligt och lekfullt hållit på med med utmanande saker (möjligtvis höga på något som fick dem att hålla sig vakna och pigga hela natten - någon av kvinnorna har väl domar mot sig för narkotikabrott) och sen i efterhand tagit på offerkoftorna och förvrängt det till att mannen gjort detta mot deras vilja? I ljuset av allt annat man känner till verkar det inte orimligt.

Det kan t o m ha varit planen från början. Det kanske förekommer en typ av grooming utförd av kvinnor som avser sätta dit en man för våldtäkt. Dvs var trevlig, bjud på lite "godis", etablera en relation, invagga i falsk säkerhet, slå sen till.
grooming is when someone builds a relationship, trust and emotional connection with someone so they can manipulate, exploit and/or abuse them
https://speakfully.com/blog/signs-of-grooming-in-the-workplace

EA&Co kanske bara vänt på processen och byggt upp tillit för att kunna våldtäktsanmäla. Och utnyttjat dagens klimat där det är helt tabu att ifrågasätta kvinnor som säger sig vara utsatta för övergrepp. Hon lurar kanske alla, manliga offer för våldtäktsanmälningar såväl som stöttande medsystrar. Förtalskassan kommer naturligtvis att betala.

Det sägs att det är lättare att lura någon än att få dem att inse att de blivit lurade.

Läs chatten mellan EA och PA. Vem "groomar" vem? Vem invaggas i falsk säkerhet?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-05-27 kl. 11:36.
Citera
2021-05-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag startar tråden med anledning av att förundersökningen mot Göran Lambertz lades ned. Nu riktas istället uppmärksamheten mot den s.k Lambertzkvinnan.

I korthet: En kvinna kontaktar GL då hon ska upp i rätten den 8 april i ett förtalsmål gällande en våldtäktsananklagelse, GL tar sig an kvinnan. Dom firar jul tillsammans 2020, kvinnan uppger för en väninna att hon blivit våldtagen av GL, väninnan anmäler GL för våldtäkt.

Efter en två månader lång förundersökning så anhålls/häktas GL, efter ytterligare ca 14 dagar läggs förundersökningen ned och GL släpps.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Förtalsmålet enligt Expressen:
2019 anmälde kvinnan en annan man för våldtäkt, men utredningen lades ned innan det gick till åtal. Kvinnan gick själv ut på sociala medier och berättade om händelsen som hon beskrev som tortyr. Inlägget fick stor spridning och ledde till en anmälan om grovt förtal mot henne. Åtal är väckt mot kvinnan och rättegången ska hållas i april.
....
Expressen har varit i kontakt med den man som misstänktes för våldtäkt och som senare gjorde förtalsanmälan.
– Jag gjorde en anmälan om grovt förtal och kommer även att göra en anmälan om falsk tillvitelse när förtalsmålet är utrett, säger han.
Arkiverad artikel då den stoppats in bakom betalvägg: https://archive.is/5flgJ#selection-535.0-539.136

Flashback uppmärksammade och avhandlade händelsen i denna tråd: (FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

Även om varje ärende ska anses vara unikt så hör det till saken att innan anmälan ovan lades ned så figurerade hon i ett annat numera uppmärksammat våldtäktsmål:

Kvinnan anmäler den 1 januari 2018 att hon blivit våldtagen av en man under nyårsnatten, mannen nekar, häktas döms i tingsrätten och får spendera 9 månader av sitt liv häktet men han frias i HovR.

Denna rättsprocess har även använts som avskräckande exempel i undervisningen för poliser: https://youtu.be/STsVHHTCt_4?t=1226

För att inte hamna snett i denna tråd så är mitt råd att:

1. Läs stämningsansökan (sid. 30-33)
  2. Läs tingsrättens dom (sid. 10-37)
  3. Läs hovrättens dom (sid. 1-29)
  4. Titta på videon (den är framspolad)
  5. Läs tråden om nöjesprofilen
  6. Läs tråden om Lambertz

Hon har lyckats frihetsberöva 3 män för våldtäkt men ingen har blivit fälld:

• Anklagad #1 satt frihetsberövad i 36 dagar
  • Anklagad #2 satt frihetsberövad i 220 dagar
  • Anklagad #3 satt frihetsberövad i 16 dagar

Totalt 268 dagar eller 89 dagar i snitt, så räkna med ca 3 månader i kurran efter en natt med henne.

Som så många andra trådar som brukar startas i denna forumdel: Nån som vet mer?

/Provokatör

De här kvinnorna är livsfarliga och det svenska rättssystemet straffar inte dessa ljugande kvinnor utan låter de fortsätta att förstöra olika mäns liv. Här är ytterligare ett skrämande exempel:

https://swebbtv.se/videos/watch/7511c9c4-3562-423a-9674-ebe6ad7606c7

De här kvinnorna utgör en samhällsfara och borde sitta i fängelse eller på mentalsjukhus.
Citera
2021-05-27, 14:30
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
De här kvinnorna är livsfarliga och det svenska rättssystemet straffar inte dessa ljugande kvinnor utan låter de fortsätta att förstöra olika mäns liv. Här är ytterligare ett skrämande exempel:

https://swebbtv.se/videos/watch/7511c9c4-3562-423a-9674-ebe6ad7606c7

De här kvinnorna utgör en samhällsfara och borde sitta i fängelse eller på mentalsjukhus.
Och värre lär det bli! CW uppmanar alla med "vettiga åsikter" att bli nämndemän så att män kan straffas oftare och hårdare. Från hennes insta:
Denna vecka vill jag, påmind av @kvinnostrejk_uppsala uppmana er som kan att BLI NÄMNDEMÄN! Vill vi förändra ett till synes tondövt och föråldrat svenskt rättssystem måste vi göra det både utifrån och inifrån!

Eftersom jag är dömd för brott (grovt förtal av min våldtäktsman) kan jag inte bli nämndeman. Men du som är ostraffad och svensk medborgare kan! Och bör! Låter det läskigt? Inte alls! Tvärtom har du en fantastisk chans att påverka på riktigt, t.ex genom att vara med och se till så mäns våld och övergrepp mot kvinnor och barn straffas oftare och hårdare.

Hur gör man? Kontakta ett politiskt parti i din kommun och be att de nominerar dig. Du behöver alltså inte vara partipolitiskt aktiv själv.
Snart tar alla dessa extremfeminister över och blir poliser, åklagare, domare och nämndemän, och då kommer ingen oskyldigt anklagad man att ha en chans.

Det viktigaste för en utredare, åklagare, nämndemän etc är ju annars att kunna vara neutral och inte agera utifrån en förutfattad mening om mannens skuld. CW och hennes anhang vill underminera vårt rättssystem och ersätta det med ett pöbelvälde.

Man ska inte bli nämndeman i syfte att straffa män hårdare och oftare. Då blir man ingen bra nämndeman.

Det kanske är kvinnor som hon som bör straffas oftare och hårdare. Men nu är hon stenrik så böter är som ingenting. Nu är det faktiskt hon som kommit att bli en så mäktig och skyddad medieperson som ingen vågar gå emot, tänk grisarna i Orwells bok. Man har helt enkelt inte råd. Ledare för en plebokrati som brutalt vill knäcka falskanklagade män.
Pöbel
uppretad folkmassa med drag av masspsykos

Pöbel (av lat. populus "folk"), mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.

Pöbelvälde kallas plebokrati (av plebs) eller oklokrati (av grek. όχλος).

Pöbel är en benämning på en folkmassa. I svenskan används ordet nedsättande och syftar på medborgare i de lägre samhällsklasserna.

Ursprungligen kommer ordet från det fornfranska substantivet peuble (fra. peuple), av latinets populus, folk. Jämför med "mobb", ytterst av latinets mobile vulgus, "den obeständiga, opålitliga hopen"[1].
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/P%C3%B6bel

Hur länge kommer hennes välde att bestå?

EA har naturligtvis inte lika stort publikt inflytande, men får starkt stöd av bland andra CW som var med på EAs rättegång och sen skrev tårdrypande till hennes stöd, återigen implicerande att en man vars fall lagts ner nog ändå gjort sig skyldig till hemskheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in