2021-05-23, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag funderar på var de små barnen befann sig när HD hade sin, ibland näst intill katatoniska, djupa depression och SD var på jobbet. De var väl inte hemma ensamma med HD?? Någon annan måste väl ha tagit hand om barnen på dagarna? HDs depression varade ju under många år. Morföräldrarna arbetade väl på den tiden?

Vet du någonting om detta?
Vi skrev om det häromdagen för jag har undrat det samma.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sen verkar hennes föräldrar anta rollen, men inte gammelmormor då som hon tydligen tjurar över och är ful i käften rent allmänt som nyss citerat vittne sa.

Deg är väldigt mycket resor och GC om man läser LWs chattar.

HDs mor om 2018:
"Och andledningen att vi inte pratar så mycket om det är för att barnbarnen är med hela tiden. De bor ju ute hos oss och ska bo där hela sommaren. "

Edit.
SDs mor var fd narkossköterska (det är nog bra att patienterna sov..) och hemma helt, fostrade barnen till åk 6 och sen tog fadern över. Hon kanske var hemma sen också.
Senast redigerad av develi 2021-05-23 kl. 23:43.
Citera
2021-05-24, 00:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bilden skickade hon i all sin dar.
Sen kan man för all del tolka det som man vill.

Att hon träffade och ”dejtade” JH är väl också något hon gör?

Ja, men inte något hon gjorde för att bryta med SD. Hon träffade och dejtade många simultant.
Citera
2021-05-24, 00:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kanske för att hon inte hann?

Eller för att hon inte ville.
Citera
2021-05-24, 00:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eller för att hon inte ville.
En stilla undran: tycker du att HD förtjänar att slås ihjäl?
Citera
2021-05-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är du seriös?
Menar du att du själv tror på vad du skriver?
Ett fasansfullt meningslöst brutalt mord på en levnadsglad 3-barnsmamma, med alla de indicier och hotfulla dokumenterade händelser från en och samma person och dess siamesiska halva?
Hade inte Linden suttit som allsmäktig domare, skulle det inte behövts att uppta mer tid och skattepengar.
Men, det är ändå så att det går att bevisa att det är Steffe som ensam eller tillsammans med annan dödat Lena.
Han åker in sen följer bihanget efter, ska du se.

Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Ganska säker på att man inte hade överklagat, om det allmäna intresset inte varit så massivt. Är väl det mest uppmärksammade mordfallet i Örebros historia.

Litenensam:
Jag gillar inte toccoa80 efter att hen misstrodde mig men när det gäller hens slutsats om utgången i detta fall delar jag tyvärr den. (Även om jag hoppas ha fel).

Jämför med mordet på mamman Susanne Sallinen som mördades framför vittnen (sina barn), det fanns DNA osv och ändå friades mördaren.

Däremot har toccoa80 nog fel om mest uppmärksammade mord i Örebro.

En annan Stefan mördade sin älskarinna (Eva) i Örebro 2011 och styckade henne.
Det skrevs det nog mer om.
Han tog dock sitt eget liv innan rättegången.
Citera
2021-05-24, 00:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
En stilla undran: tycker du att HD förtjänar att slås ihjäl?

? Vad menar du?
Citera
2021-05-24, 00:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du vet redan mycket väl från många andras inlägg med källor att det var så.
Jag länkar inte igen. Du får söka i tråden eller i FUP.

Det vet jag inte. Jag har inte sett något som visar att hon ville eller försökte lämna SD.
Citera
2021-05-24, 00:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
? Vad menar du?

Citerade fel, men ändå: hon dejtade ju JS när hon ännu var gift med SD.
Vad anser du om det?
Om hon blivit ihjälslagen - hade det varit hennes eget fel? Ett grisigt och ogudaktigt beteende? Bedra sin äkta make som hon äktat? Och om hon då blivit ihjälslagen, likt LW, hade hon då förtjänat det?
Eller har jag missförstått dej? Du kanske inte menar att LW förtjänade att bli mördad?
Citera
2021-05-24, 01:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Citerade fel, men ändå: hon dejtade ju JS när hon ännu var gift med SD.
Vad anser du om det?
Om hon blivit ihjälslagen - hade det varit hennes eget fel? Ett grisigt och ogudaktigt beteende? Bedra sin äkta make som hon äktat? Och om hon då blivit ihjälslagen, likt LW, hade hon då förtjänat det?
Eller har jag missförstått dej? Du kanske inte menar att LW förtjänade att bli mördad?

Du har missförstått mig. Jag tror att LW blev mördad som en konsekvens av att hon aldrig gav sig. Vad än SD hotade med eller hur han än behandlade henne så vägrade hon acceptera att han inte ville leva tillsammans med henne. Trots att han upprepade det i deras konversationer under flera år innan mordet. Hennes brist på respekt för andra människors fria vilja. Hennes brist på respekt för andra människor. Att hon inte brydde sig om att hon sårade människor omkring sig. Att hon bara brydde sig om sig själv och vad hon ville. Allt det tror jag ledde till att hon blev mördad. Antagligen av SD men det kan finnas fler som hatade henne, utan att hota henne. Som därför gått under radarn. Genom FUP har det visat sig att hon hade samma hänsynslösa egoistiska sätt mot alla som inte lät henne få som hon ville. Som ett bortskämt barn. GM kan därför vara någon annan som kanske dessutom hatar SD och som njuter av att se SD få skulden.
Citera
2021-05-24, 01:29
Medlem
Citat:
Du har missförstått mig. Jag tror att LW blev mördad som en konsekvens av att hon aldrig gav sig. Vad än SD hotade med eller hur han än behandlade henne så vägrade hon acceptera att han inte ville leva tillsammans med henne. Trots att han upprepade det i deras konversationer under flera år innan mordet. Hennes brist på respekt för andra människors fria vilja. Hennes brist på respekt för andra människor. Att hon inte brydde sig om att hon sårade människor omkring sig. Att hon bara brydde sig om sig själv och vad hon ville. Allt det tror jag ledde till att hon blev mördad. Antagligen av SD men det kan finnas fler som hatade henne, utan att hota henne. Som därför gått under radarn. Genom FUP har det visat sig att hon hade samma hänsynslösa egoistiska sätt mot alla som inte lät henne få som hon ville. Som ett bortskämt barn. GM kan därför vara någon annan som kanske dessutom hatar SD och som njuter av att se SD få skulden.
Jaha, du menar HD!
Citera
2021-05-24, 01:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jaha, du menar HD!

Eller någon avundsjuk karl, typ PJ eller JS.
Citera
2021-05-24, 01:40
Medlem
Citat:
Eller någon avundsjuk karl, typ PJ eller JS.
Hahaha, menar du Sillen? Det finns inte någon annan än SD och HD som har motiv drivet av hat till den gränsen att mord är en utväg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in