2021-05-23, 18:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bilden skickade hon i all sin dar.
Sen kan man för all del tolka det som man vill.

Att hon träffade och ”dejtade” JH är väl också något hon gör?

Hon säger att hon vill och försöker lämna SD men hon gör inget för att lämna honom.
Citera
2021-05-23, 18:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon säger att hon vill och försöker lämna SD men hon gör inget för att lämna honom.

Kanske för att hon inte hann?
Citera
2021-05-23, 18:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
nej det är det nog inte det mest uppmärksammade mordet i örebrotrakten är nog det på Rut Lind som olle möller dömdes för. Det inträffade några år innan jag föddes men hörde talas om det under hela min uppväxt. Min farfar var kallad att vittna hos polisen men hans vittnesmål stödde inte åklagaren så hans vittnesmål hamnade i slasken. Min farfar var övertygad om att Olle dömdes oskyldig eftersom han hade sett den bil som åklagaren hävdade att olle lånat för att transportera liken hela den aktuella dagen på parkeringen.

Undrar hur många såna vittnesmål det finns i den här slasken?
Citera
2021-05-23, 18:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Undrar hur många såna vittnesmål det finns i den här slasken?

Konstig historia det där, Jag i min enfald har alltid trott att om åklagaren ratar ett vittne som har upplysningar som är till den åtalades fördel så borde väl försvaret åberopa detta vittne. Eller hur?
Citera
2021-05-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Ganska säker på att man inte hade överklagat, om det allmäna intresset inte varit så massivt. Är väl det mest uppmärksammade mordfallet i Örebros historia.
Är du seriös?
Menar du att du själv tror på vad du skriver?
Ett fasansfullt meningslöst brutalt mord på en levnadsglad 3-barnsmamma, med alla de indicier och hotfulla dokumenterade händelser från en och samma person och dess siamesiska halva?
Hade inte Linden suttit som allsmäktig domare, skulle det inte behövts att uppta mer tid och skattepengar.
Men, det är ändå så att det går att bevisa att det är Steffe som ensam eller tillsammans med annan dödat Lena.
Han åker in sen följer bihanget efter, ska du se.
Citera
2021-05-23, 18:50
Medlem
Citat:
Du har läst domen och vad rätten tyckte om dessa indicier?
Det var inte ens nära.
HR kommer självklart göra samma bedömning

Du har onekligen fastnat i TR-domen. Nu är det HR som gäller och som har en helt annan sammansättning än TR. Nytt och förtydliganden har också tillkommit. Prövningen i HR är inte ett kalkering från TR-rättegången.
Citera
2021-05-23, 18:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har läst domen och vad rätten tyckte om dessa indicier?
Det var inte ens nära.
HR kommer självklart göra samma bedömning

Ja, det har jag.

Det kan hända att du får rätt, men det finns flera sakfel i TR dom.

T ex att SD inte skulle hinna utföra mordet, eftersom Lenas mobil kopplat upp sig mot masten Hjalmar Bergmansväg kl 00:07. Detta är en felaktig slutsats, då det handlar om en automatiskt session som avslutas då. I HR hade man också ett expertvittne som förklarar hur uppkopplingen mot masten också kan ha löpt ända sedan Lena kom hem tidigare på kvällen.

TR har också antagit felaktigt att någon har loggat in sig på Lenas One- mail konto 7 oktober, vilket TR menar skapar osäkerhet kring 05:23 inloggningen 15 maj. Det handlade istället om en inloggning på hennes Google-konto, vilket alltså inte påverkar 05:23 säkerhet som indicium.

Man har stärkt upp flera av de indicier som finns. T ex har man hittat ytterligare ett ställe i SD plös med Lenas DNA.

Jag tror att åklagarna har lyckats få ihop indiciekedjan med det nya upplägget så att det är tydligare att det inte kan vara en random påsman kl 02:10, 2,5 km från brottsplatsen. Expertvittnet från Telia har visat i HR att Lena mobil gick ur nätet vid 01:41 pga att mobilen går ur nätet. Mobilen har sannolikt blvit förstörd vid 00:47 och det är därför Halebop löper ut vid 00:41 och tappar kontakten med masten.

Andra personer som har haft kontakt med Lena har utretts och avfärdats.

Indicier påverkar varnadra genom att de både kan stärka varandra men också att de tillsammans kan peka på att en misstänkt är den skyldige.
Citera
2021-05-23, 19:00
Medlem
Citat:
Det finns i FUP. Hon bombade honom med blider hela dagen utan att få svar. Bl.a. nakenbilder. Det har skrivits om många gånger i tråden. Men du bara blundar för det du inte vill se, eller? Precis som LW gjorde.

Citat:
Det var inte det det handlade om. Någon påstod att LW gått vidare och inte ville ha SD längre. Att det var därför han mördade henne. Jag anser att hennes beteende visar att hon inte gått vidare eftersom hon bombade honom med random foton på söndagen och tjatade på honom att komma till henne och äta hjärtkaka på måndagen.

Du slingrar dig som en mask och byter ämne efter behag.
Mitt svar till dig handlade om ditt påstående att LW ”bombade” SD med ”bl a nakenbilder”.

Det är lögn.
Citera
2021-05-23, 19:04
Medlem
Citat:
Då kanske du kan visa källa på att hon försökte lämna SD?

Du vet redan mycket väl från många andras inlägg med källor att det var så.
Jag länkar inte igen. Du får söka i tråden eller i FUP.
Citera
2021-05-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det är lite det som är så konstigt.. det finns en möjlighet att Stefan Davidsson går fri.
Jag tror han går fri och varför behåller jag lite löjligt för mig själv. (Det har med SOA att göra)
Inget med släktskap eller något sådant löjligt.. hint SJ.

Samtidigt hoppas jag på att SOA tycker Stefan är en belastning.

Alla dessa många initialer... Vem är SJ?
Citera
2021-05-23, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo:

Från stämningsansökan:

"Vittnesförhör med psykoterapeut R*oger S*amuelsson (protokollbilaga RMV)
angående hans kontakter med Lena Wesström och vad hon berättat om sina
relationer med män i allmänhet och Stefan Davidsson i synnerhet till styrkande
av att Lena Wesströms mående förändrades under våren 2018 och att hon hade
för avsikt att bryta sin relation med Stefan Davidsson samt till styrkande av att
det inte bland Lena Wesströms andra relationer finns någon alternativ
gärningsman.
"

Hon gick i terapi för att kunna lämna SD.
Det var det hon ville.

Att ta sig ur det grepp som han hade på henn är inget man gör i en handvändning.
Citera
2021-05-23, 21:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Läser vidare i förhör med HD, nu är det förhör nr 3 som misstänkt, 3/9 -19.
AB 149/291

"F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
natten mellan 14:e och 15 :e.
H: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
husrannsakan i din bostad.
H: (Fnissar till) okej.
F2: Du skrattar?
H: Nej jag skrattar inte jag (suckar) suckade ut.
F2: Okej.
H:Mm.
F2: Vad betyder det då den reaktionen vad tänker du?
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här
ifrån?"

Det undrar jag också.
Vad är det för uppgift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in