2021-05-23, 22:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det enkla svaret är... nej, det får dom inte. Inte överhuvudtaget. Så någonstans bör det finnas uppgifter. Sen är det ju inte säkert att just dessa poliser följer regelboken fullt ut.

HD:s advokat sitter med under förhöret och skulle säkert aldrig tillåta något sådant ”snedsteg”.

Nåja, svaret kommer kanske om hundra sidor.
Tillägg: till exempel om förhörsledarna meddelar att det var ett villospår som de nu kunnat vederlägga.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-23 kl. 22:28.
Citera
2021-05-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HD:s advokat sitter med under förhöret och skulle säkert aldrig tillåta något sådant ”snedsteg”.

Nåja, svaret kommer kanske om hundra sidor.

Hon hade ingen advokat med sig under förhöret. Det där var under hennes första förhör den 19 maj om jag ser rätt i protokollet.

Litet PS: Advokater får överhuvudtaget inte komma till tals under förhören om de inte får en direkt fråga av förhörsledaren. I Sverige går det inte att protestera och lägga sig i mitt under förhör. De skickas ut ur förhörsrummet om de börjar med den stilen.
Citera
2021-05-23, 22:34
Medlem
Citat:
Hon hade ingen advokat med sig under förhöret. Det där var under hennes första förhör den 19 maj om jag ser rätt i protokollet.

Litet PS: Advokater får överhuvudtaget inte komma till tals under förhören om de inte får en direkt fråga av förhörsledaren. I Sverige går det inte att protestera och lägga sig i mitt under förhör. De skickas ut ur förhörsrummet om de börjar med den stilen.
Enligt S*tudebaker var förhöret sept-19 när HD satt misstänkt.
Citera
2021-05-23, 22:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Just citatet kommer från det tredje förhöret med henne som misstänkt, i september -19.

(Visste inte det där om advokaten. De resonerar lite innan förhöret om huruvida HD är för påverkad av medicinen eller ej. Då säger advokaten nåt om att hon bryter om hon märker att det blir för knöligt.
Typ.
Men det var ju lite special förstås.)
Citera
2021-05-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just citatet kommer från det tredje förhöret med henne som misstänkt, i september -19.

(Visste inte det där om advokaten. De resonerar lite innan förhöret om huruvida HD är för påverkad av medicinen eller ej. Då säger advokaten nåt om att hon bryter om hon märker att det blir för knöligt.
Typ.
Men det var ju lite special förstås.)
Ah, då ber jag om ursäkt. De tar nämligen upp det i första förhöret också. Och hon börjar svamla. Nånstans sid 28-29....

Sorry - det är sent på kvällen och det är många protokoll att leta i...
Citera
2021-05-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ah, då ber jag om ursäkt. De tar nämligen upp det i första förhöret också. Och hon börjar svamla. Nånstans sid 28-29....

Så nu har ni hittat i 2 förhör? Förstår jag det rätt?
Citera
2021-05-23, 22:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Haha, ingen fara.
Vi är nog skapligt många nu som önskar att det snart kommer till ett avgörande, med GM bakom lås och bom, så att man kan ta semester från just detta fall med sin enorma FUP...
Citera
2021-05-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Så nu har ni hittat i 2 förhör? Förstår jag det rätt?
Inte samma citat. Alls. Men i aktbilaga 149 i första förhöret med HD så frågar de hur hon fick veta att L var försvunnen. Och DÄR börjar hon svamla. Rejält. Men jag blandade ihop förhören - för mycket letande och för många sökord som jag testade.
Citera
2021-05-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du tar omtag?
Med huvudsakligen off topic och trots förklaringar.
Så här lite on topic blev det kvar.

Avel la sig i för att pusha mot nåt som jag inte diskuterar, ryckt ur äldre debatt och helt fel.
Jag är fullt medveten hur denna gärna lägger sig i.

Jag diskuterar inte googlat spädbarn överhuvudtaget i dagens diskussion om HD i maj 2021

Barnen i pluralis.
Citat familj.

Lägg nu ner för jag h a r tröttnat på både dig och ämne.

Jag funderar på var de små barnen befann sig när HD hade sin, ibland näst intill katatoniska, djupa depression och SD var på jobbet. De var väl inte hemma ensamma med HD?? Någon annan måste väl ha tagit hand om barnen på dagarna? HDs depression varade ju under många år. Morföräldrarna arbetade väl på den tiden?

Vet du någonting om detta?
Citera
2021-05-23, 23:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo:

Från stämningsansökan:

"Vittnesförhör med psykoterapeut R*oger S*amuelsson (protokollbilaga RMV)
angående hans kontakter med Lena Wesström och vad hon berättat om sina
relationer med män i allmänhet och Stefan Davidsson i synnerhet till styrkande
av att Lena Wesströms mående förändrades under våren 2018 och att hon hade
för avsikt att bryta sin relation med Stefan Davidsson samt till styrkande av att
det inte bland Lena Wesströms andra relationer finns någon alternativ
gärningsman.
"

Hon gick i terapi för att kunna lämna SD.
Det var det hon ville.

Att ta sig ur det grepp som han hade på henn är inget man gör i en handvändning.

Det var vad hon sa till sin terapeut. Men vad gjorde hon för att bryta?
Citera
2021-05-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Tro det om du vill, men det kommer inte ens vara nära

Lindén formulerade en mycket välskriven dom på de bedömningar och de tolkningar HAN gjorde. Den domen var juridiskt väldigt korrekt om man tolkar den som han gjorde. MEN! Han skrev också att åklagaren inte "nådde ända upp" till bevis. Vi får se vad Hovrättens second opinion blir. Där är det tre juridiska domare som kommer tolka indiciekedjan på SITT sätt. Det kan bli diametralt motsatt än Lindéns. Den senare är en sur besserwisser, hur duktig jurist han än är.
Citera
2021-05-23, 23:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var vad hon sa till sin terapeut. Men vad gjorde hon för att bryta?
Gick i terapi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in