Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Ny vinkling? Oj, det togs upp hyra - ja shit, det ändrar ju allt.
Är det bara från några postare här att det tjatades på Esbjörn?
Jahadu. Skygglappar på?
Det Esbjörn gjorde gällandes var att han inte skrev på under tvång.
Men det läggs konstant fram som att det var "fri vilja" - det är inte samma sak.
Jo, det är samma sak, antingen gör man något under tvång, eller så gör man det av egen fri vilja. Något mellanting finns inte. Det är bara du som inte förstår innebörden av tvång, det har de flesta av oss andra vetat länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Det finns ingen som tvingar mig att städa här varje dag, men inte fn är det min fria vilja att göra det.
Det förekommer alltså inget tvång, skulle jag vittna om någon frågar.
Men jag vill inte städa. Förstår du skillnaden?
Jo, det är din fria vilja att städa, eller att inte städa. Möjligen känner du dig tvingad att städa, och då är det ett tvång. Det är bara du som är så urbota korkad, att du inte förstår ens så enkla saker.
Jag städade idag. Jag tycker inte att det är roligt att städa. Men jag vill att det skall vara rent och god ordning omkring mig, därför städar jag, av egen fri vilja, jag vill städa för att jag vill ha rent och god ordning. Esbjörn valde själv att sälja sitt hus, det förelåg inget tvång. Han sålde det av egen fri vilja, han ville sälja. Jag var på vippen att skriva att vi inte vet vilka incitament han hade för att sälja, bara att han ville sälja. Men faktum är att vi vet varför han ville sälja. Det har nämligen berättats att Esbjörn inte ville att huset skulle gå i arv. Så vi vet inte bara ATT Esbjörn ville sälja, vi vet faktiskt också VARFÖR han ville sälja.
Jag får uppfattningen att du städar, men att du gör det utan att det är under tvång. Frågan jag då ställer mig är, varför städar du? Kan du svara på det?