2021-05-23, 18:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det skulle vara att hon frågade om att hyra.
Detta skulle alltså vara innan hon visste skicket inomhus avseende el, avlopp och vatten.

Hur vet du att hon frågade om att hyra?

Hur vet du att hon inte kände till att huset var fallfärdigt redan innan hon bad den gemensamma vännen kontakta Esbjörn? Hon kände ju till huset, så det mest rimliga är ju att anta att hon också hade en uppfattning om dess skick. Hon bor ju alldeles intill.

[quote=Garre74|75981902]Hon kanske bara slängde ur sig frågan, den kanske var inte seriöst ställd om hon insåg det var en del att göra med huset - bara från att se utsidan...[quote]

jaha, så nu påstår du att hon inte ville hyra, att det bara var något hon sa. Då medger du i alla fall att du ljög när du påstod "Ebba ville hyra".

Citat:
Ser inte att det var att de förhandlade om hyra, men som del av ett samtal är väl frågeställningen inte så oväntad. Vad är det att reagera på?

Det är ju du och ingen annan som har reagerat på detta och dragit löjligt stora växlar på det för att följa upp det hela med dina vanliga trådsanningar, direkta lögner.

Ingen annan har dragit upp detta, vara du. Alla andra har bara, som vanligt, ifrågasatt dina falska påståenden, och påtalat lögnerna du sprider!
2021-05-23, 18:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så då menar du att ett påstående om hyra bara var en taktiskt fråga för att väcka intresse?
Inte så seriöst ställd som jag sa.

Det är du som menat detta. Ingen annan. Det var återigen ditt påstående. Ännu ett uttalande från dig fullständigt gripet ur luften. Och nu använder du dina egna fantasier för att stoppa dina påhitt i andras mun. Precis vad man kan förvänta sig av ett svin som dig.
2021-05-23, 18:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Varför ska man överanalysera varför Ebba frågade om hyra ?

Den enda som kan svara på den frågan är du själv, eftersom den enda som ens tagit upp frågan, och definitivt överanalyserat den, är du, ditt pucko!
2021-05-23, 18:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:
haha - skulle kunna skriva under på det.

Samtidigt har jag faktiskt fått en massa fixar på mitt hus åtgärdade av mina tidigare hyresgäster.
De kan vara nyttiga idioter ibland.

Att medvetet utnyttja andra människor är ingen bra egenskap, trodde att du var bättre än så.

Tydligen någon som du har gemensamt med ”Springnotan” Esb.
2021-05-23, 18:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ny vinkling? Oj, det togs upp hyra - ja shit, det ändrar ju allt.

Är det bara från några postare här att det tjatades på Esbjörn?
Jahadu. Skygglappar på?

Det Esbjörn gjorde gällandes var att han inte skrev på under tvång.
Men det läggs konstant fram som att det var "fri vilja" - det är inte samma sak.

Jo, det är samma sak, antingen gör man något under tvång, eller så gör man det av egen fri vilja. Något mellanting finns inte. Det är bara du som inte förstår innebörden av tvång, det har de flesta av oss andra vetat länge.

Citat:
Det finns ingen som tvingar mig att städa här varje dag, men inte fn är det min fria vilja att göra det.
Det förekommer alltså inget tvång, skulle jag vittna om någon frågar.
Men jag vill inte städa. Förstår du skillnaden?

Jo, det är din fria vilja att städa, eller att inte städa. Möjligen känner du dig tvingad att städa, och då är det ett tvång. Det är bara du som är så urbota korkad, att du inte förstår ens så enkla saker.

Jag städade idag. Jag tycker inte att det är roligt att städa. Men jag vill att det skall vara rent och god ordning omkring mig, därför städar jag, av egen fri vilja, jag vill städa för att jag vill ha rent och god ordning. Esbjörn valde själv att sälja sitt hus, det förelåg inget tvång. Han sålde det av egen fri vilja, han ville sälja. Jag var på vippen att skriva att vi inte vet vilka incitament han hade för att sälja, bara att han ville sälja. Men faktum är att vi vet varför han ville sälja. Det har nämligen berättats att Esbjörn inte ville att huset skulle gå i arv. Så vi vet inte bara ATT Esbjörn ville sälja, vi vet faktiskt också VARFÖR han ville sälja.

Jag får uppfattningen att du städar, men att du gör det utan att det är under tvång. Frågan jag då ställer mig är, varför städar du? Kan du svara på det?
2021-05-23, 18:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att medvetet utnyttja andra människor är ingen bra egenskap, trodde att du var bättre än så.

Tydligen någon som du har gemensamt med ”Springnotan” Esb.

Ja, att hen precis som Esbjörn et al är fullständigt skrupellös är ju ingen nyhet, sprider på samma vis som Esbjörn och hans anhang även lögner hej vilt. De är verkligen av samma skrot och korn.

Den senaste inlagan från Esbjörns knattefotbollslag var väl deras slutliga bevisuppgift, så vi bör inte få se någon mer bevisning därifrån. Detta med "hyra" kommer sannolikt därför aldrig att redas ut. Vi kan bara konstatera att Ebsjörn genom sitt ombud fortsätter med den, för en advokat, mycket oprofessionella metoden att sprida "rykten" i sina inlagor istället för att framföra sakförhållanden med dito bevisning och vittnesmål.
2021-05-23, 18:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja jag förstår du blir utsläng av frun om du inte städar 😄

Nja, det förelåg ju enligt uppgift inget tvång, har för övrigt extremt svårt att tänka mig att det skulle kunna finnas mer än en varelse i det "hushållet". Skriver "hushållet" istf hushållet, för man kan ju tänka sig hur det ser ut när där bor någon som inte vill städa.

Förmodligen ganska precis som i Esbjörns fastighet, den gick ju inte att besiktiga ordentligt för att det stod grejer i vägen lite överallt och hur det ser ut på tomten till fastigheten Esbjörn nu sålt till Ebba, det vet vi ju redan. Om det är något Esbjörn inte vill, så är det nog att städa. Det är väl därför han bor på Odalgården. Så han slipper laga mat och städa, och tvätta sig själv också om jag förstod saken rätt. Det kanske är en sådan "människa" som krävs, för att förstå sig på Esbjörn ...
2021-05-23, 18:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så vad - vi ska alltså bevisa vad Ebba sagt eller inte sagt?
Löjligt. Verkligen.

Du antar, påstår vad som är rimligt eller inte på vad Esbjörn sagt.
Men DÅ är det helt ok.

Deras ombud skriver det i sin inlaga.
Du vill alltså på påstå att de ljuger helt medvetet
?

Anmäl dem till advokatförbundet.
Kom igen nu - gör det. Du är ju så säker.

Binninge säger en sak EB en annan vem ljuger tror du?
2021-05-23, 19:14
Medlem
Citat:
Så vad - vi ska alltså bevisa vad Ebba sagt eller inte sagt?
Löjligt. Verkligen.

Du antar, påstår vad som är rimligt eller inte på vad Esbjörn sagt.
Men DÅ är det helt ok.

Deras ombud skriver det i sin inlaga.
Du vill alltså på påstå att de ljuger helt medvetet?

Anmäl dem till advokatförbundet.
Kom igen nu - gör det. Du är ju så säker.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Binninge säger en sak EB en annan vem ljuger tror du?

Oj så svårt.
Den ena är dömd för xxxxxx och rykten om inte betalade skadestånd och ingen inkomstskatt osv osv
Den andra är en kvinna som rakryggat lyckats ta sig fram.
Oj så svårt :P :P
2021-05-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Domaren:
Harr Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpeavtalet?
Esbjörn Bolin:
JA
Vem har återgett det med dessa prd? I rapporten från rätten står det utan tvång.
2021-05-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, din referens säger inte det du påstår. Den talar om någon som överlåtit en fastighet, men det har Matz inte gjort, han har överlåtit en liten del av en fastighet.

Så vi saknar fortfarande referens på ditt påstående!

Som sagt igen, det är DU som påstår att mitt inte gäller delar av en fastighet.

Det är rätt vanligt att man vid arv etc inte äger en hel fastighet.
Så du menar de har gjort denna lag på ett sådant sätt att man inte kan nyttja den då?

Jojo. Bevisläget ligger på din sida.
2021-05-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, det är samma sak, antingen gör man något under tvång, eller så gör man det av egen fri vilja. Något mellanting finns inte. Det är bara du som inte förstår innebörden av tvång, det har de flesta av oss andra vetat länge.

Jo, det är din fria vilja att städa, eller att inte städa. Möjligen känner du dig tvingad att städa, och då är det ett tvång. Det är bara du som är så urbota korkad, att du inte förstår ens så enkla saker.

Jag städade idag. Jag tycker inte att det är roligt att städa. Men jag vill att det skall vara rent och god ordning omkring mig, därför städar jag, av egen fri vilja, jag vill städa för att jag vill ha rent och god ordning. Esbjörn valde själv att sälja sitt hus, det förelåg inget tvång. Han sålde det av egen fri vilja, han ville sälja. Jag var på vippen att skriva att vi inte vet vilka incitament han hade för att sälja, bara att han ville sälja. Men faktum är att vi vet varför han ville sälja. Det har nämligen berättats att Esbjörn inte ville att huset skulle gå i arv. Så vi vet inte bara ATT Esbjörn ville sälja, vi vet faktiskt också VARFÖR han ville sälja.

Jag får uppfattningen att du städar, men att du gör det utan att det är under tvång. Frågan jag då ställer mig är, varför städar du? Kan du svara på det?
För att han bor hemma - och hans mamma blir arg om man han inte städar en gång i veckan och lägger sina skitiga underkläder i tvätten. Så tvånget han upplever är nog inte påhittat. Men lite tur har han ändå - en annan får ju tvätta själv...

Esbjörn var som vi alla vet lite egen - i det låg nog även att han inte riktigt kom överens med sina släktingar. Att då sälja och på så sätt snuva dem på ett eventuellt arv har han nog funderat på rätt länga. Eftersom han inte har några bröstarvingar kommer det heller inte bli en juridisk tvist kring försnillande av arvslott. Det tråkiga är att han istället för några giriga släktingar fick en gäng blodsugare på halsen som skinnat honom minst lika bra som släktingarna - som åtminstone var så pass fina i kanten att de tänkte vänta till efter hans död....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in