2021-05-23, 09:42
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är ju blanda annat sånt här som gör att hon är så älskvärd. Hon är uppstyrd och så men ändå med visst mått av knäpphet. Roligt att se framför sig hur hon kånkar blöjor och barnvagn fyra trappor utan hiss i vita italienska platåboots i höst

Haha ja! Roligt med en gravid bloggare som inte känns som att hon kommer puttinuttifiera det hela, utan göra det på sitt sätt. Bilderna i dagens inlägg är inte romantiska och sådär "titta vilken vän och öm mor jag är till mitt ofödda barn", som majoriteten kör på, utan Sandras foton är ju snygga och kul, helt i linje med hennes övriga content.
Citera
2021-05-23, 09:43
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fife
Älskar att hennes avslöjande är så Sandra! Tror inte hon kommer ha problem att fortsätta blogga med integritet.

Tror absolut hon är halvvägs. Hon har ju redan "berättat" i kommentaren om stövlarna att bebisen är ute till augusti/september.
Det om stövlarna tolkade jag mer som att man inte kan ha lårhöga stövlar mitt i sommaren, det är mer höstskor. Tror hon inte ens är halvvägs med tanke på hur bra hon lyckats dölja magen fram tills nyligen.
Citera
2021-05-23, 10:16
Medlem
Ogdens avatar
Haha nämen! Fan vad roligt för henne.

Spännande att se när bebisen kommer, är ju omöjligt att säga hur långt gången hon är utifrån magstorleken. Men tippar på drygt halvvägs, de har nog gjort RUL som man gör i vecka 20.
Citera
2021-05-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Det om stövlarna tolkade jag mer som att man inte kan ha lårhöga stövlar mitt i sommaren, det är mer höstskor. Tror hon inte ens är halvvägs med tanke på hur bra hon lyckats dölja magen fram tills nyligen.
Tänkte mer på midjekjolen (var det va?) hon skulle ha till stövlarna i augusti/september.
Citera
2021-05-23, 11:52
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Älskar att avslöjandet är så on brand!
Citera
2021-05-23, 12:03
Medlem
farlings avatar
Jag trodde faktiskt inte att hon var gravid, dels för att hon och B bara varit tillsammans i drygt ett år och dels för att hon alltid skrivit att hon inte har någon stark barnlängtan och kunnat tänka sig ett liv utan barn. Blev därför väldigt förvånad av morgonens besked, och lite ledsen. Hennes blogg har varit lite som en fristad för mig som är lika gammal som SB och frivilligt barnlös, det har varit så skönt att inte behöva läsa om familjeliv, blöjbyten och annat därtill.
Kul för dem men mindre kul för mig, haha.
Citera
2021-05-23, 12:29
Medlem
Så kul avslöjande! Hade väntat mig något i textform och kanske nån gullig bild på henne och Björn, men dessa bilder var så power på nåt sätt! Pastelligt och pang på sak.

Nu ser jag fram emot måndagens inlägg, är så nyfiken på hur hennes tankar går kring detta. Fattar att vi inte kommer få veta allt men ändå, hoppas på lite reflektioner kring hur det kändes när hon plussade och hur tankarna gått innan dess och så.
Och är glad för deras skull, och lite avundsjuk som jag alltid blir när någon announcar en graviditet haha.
Citera
2021-05-23, 12:39
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag trodde faktiskt inte att hon var gravid, dels för att hon och B bara varit tillsammans i drygt ett år och dels för att hon alltid skrivit att hon inte har någon stark barnlängtan och kunnat tänka sig ett liv utan barn. Blev därför väldigt förvånad av morgonens besked, och lite ledsen. Hennes blogg har varit lite som en fristad för mig som är lika gammal som SB och frivilligt barnlös, det har varit så skönt att inte behöva läsa om familjeliv, blöjbyten och annat därtill.
Har svårt att se att det blir så mkt bloggande kring blöjbyten och familjeliv. Det känns lite som att folk tror att så fort man får barn upphör man att vara en person och blir bara MAMMA. Och ja, så är det för vissa stackare. Andra, mig själv inräknat, fortsätter vara sig själva, bara att man är morsa också. Sandras blogg har ett bra innehåll och upplägg, tror knappast det blir bebiskräk-blöjorgie över en natt. Gissar att hon även gärna håller bebislivet lite privat, så som hon gjort med sig kille, som mest figurerat i bakgrunden. Eller, jag hoppas på det iaf!
Citera
2021-05-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Samma här, fast jag är 29. Barnfria förebilder är alltför få, även om hon aldrig kallat sig barnfri. Trist att spä på myten att man "bara inte träffat rätt man" om man väljer bort barn.
Citera
2021-05-23, 15:21
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periculum
Samma här, fast jag är 29. Barnfria förebilder är alltför få, även om hon aldrig kallat sig barnfri. Trist att spä på myten att man "bara inte träffat rätt man" om man väljer bort barn.

Fast det är ju knepigt att se det som att hon "spär på myten", det är ju hennes liv och hennes beslut. Det är inte som att folk som vill ha barn skulle låta bli att skaffa barn för att bekräfta att det är ett fullgott alternativ att leva utan barn. Precis som du säger har hon aldrig kallat sig barnfri, och eftersom det är en rätt privat fråga huruvida man vill skaffa barn eller ej så har hon kanske inte varit öppen med eventuell barnlängtan. Det kan vara en tanke som har smugit sig på, det är ju inte ovanligt att man ändrar sig om grejer i livet.
Trist för dem som sett henne som en förebild, men det är ingen roll hon själv tagit på sig.
Citera
2021-05-23, 15:32
Medlem
Såhär kommenterar en Helen i bloggen:

”Jag skriverdet många tänker men kanske inte vågar säga…slutet på en underbar era, den bästa bloggen. En blogg med en kvinna som lever ett annorlunda fritt liv…åhh Sandra det här är skämmigt men fäller nästan en tår när jag tänker på att den Sandran är borta . Var inte ALLS beredd på detta då du uttryckligen sagt att du inte söker ett mammaliv flera gånger i bloggen…”

Sandra svarar:

“jag tror inte alls många tänker så och du borde inte ha skrivit det. ”den sandran är borta” alltså vad i. Det är mitt liv vi pratar om.
har aldrig uttryckligen skrivit att jag inte söker ett mammaliv i bloggen. Att mitt liv inte har definierats av ett föräldraskap blir tydligen kortslutning i vissa huvuden och ni kan inte dra andra paralleller än svartvita. Nu orkar jag inte radera mer såna här slags kommentarer med lögner tagna ur luften. Håll er till flashback eller bloggbevakning. Kommentera aldrig mer igen tack.”

Bam!

Sorry men tycker det är så löjligt med folk som ska bli *besvikna* på detta
Citera
2021-05-23, 15:35
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Fast det är ju knepigt att se det som att hon "spär på myten", det är ju hennes liv och hennes beslut. Det är inte som att folk som vill ha barn skulle låta bli att skaffa barn för att bekräfta att det är ett fullgott alternativ att leva utan barn. Precis som du säger har hon aldrig kallat sig barnfri, och eftersom det är en rätt privat fråga huruvida man vill skaffa barn eller ej så har hon kanske inte varit öppen med eventuell barnlängtan. Det kan vara en tanke som har smugit sig på, det är ju inte ovanligt att man ändrar sig om grejer i livet.
Trist för dem som sett henne som en förebild, men det är ingen roll hon själv tagit på sig.
Håller med. Även om jag också sett på Sandra som en person vars liv inte kretsat kring att bilda familj och skaffa barn, så har hon aldrig påstått sig vara "frivilligt barnfri". Förstår att det finns ett sug efter fler barnfria bloggare och fler perspektiv på familjebildningar generellt, men jag har aldrig uppfattat Sandra som en person som vill bära den fanan.

Sandra verkar snarare måna om sin frihet väldigt mycket, vilket kan ha lett till att vissa av oss dragit (felaktiga) slutsatser om hennes längtan efter barn. Men ett sug efter frihet och längtan efter barn är två saker som faktiskt kan samexistera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in