Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Jag trodde faktiskt inte att hon var gravid, dels för att hon och B bara varit tillsammans i drygt ett år och dels för att hon alltid skrivit att hon inte har någon stark barnlängtan och kunnat tänka sig ett liv utan barn. Blev därför väldigt förvånad av morgonens besked, och lite ledsen. Hennes blogg har varit lite som en fristad för mig som är lika gammal som SB och frivilligt barnlös, det har varit så skönt att inte behöva läsa om familjeliv, blöjbyten och annat därtill.
Kul för dem men mindre kul för mig, haha.
Har svårt att se att det blir så mkt bloggande kring blöjbyten och familjeliv. Det känns lite som att folk tror att så fort man får barn upphör man att vara en person och blir bara MAMMA. Och ja, så är det för vissa stackare. Andra, mig själv inräknat, fortsätter vara sig själva, bara att man är morsa också. Sandras blogg har ett bra innehåll och upplägg, tror knappast det blir bebiskräk-blöjorgie över en natt. Gissar att hon även gärna håller bebislivet lite privat, så som hon gjort med sig kille, som mest figurerat i bakgrunden. Eller, jag hoppas på det iaf!