7
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Tesla har redan en 10 år gammal modell i produktion, sen är väl Teslas formspråk rätt tidlöst på gott och ont. Så jag tror inte utseendet har någon större betydelse.
Sen ser jag inte hur man skall öka sina vinster med billigare modeller. Tesla har inte volymerna och tveksamt om man får det när man går in i ett segment där konkurrensen växer stadigt.
Vad tycker du om tex Porsche? Hur har Porsche "ändrat formspråket" på 50 år? Många här i tråden har gett er fan på att tro att Tesla först och främst är en biltillverkare. (Obildbarhet) Tom trådens namn är fel. Tesla Motors existerar inte ens. Det heter Tesla inc och de gör allt. Tesla inc vill först och främst se till att planeten får grön energi. Det är deras maintarget. Bilarna är rullande batterier som kan värma ditt hus. Energiproduktion är Teslas prio ett och ja det tar tid. Men på sikt ersätter de olja och kol. (Vad kan det vara värt) Bensinbilar är redan ångmaskiner. Det finns ingen ekonomi i det ens.
Kan någon obildbar här visa mig trådens namn. Tesla Motors och visa mig var du köper en aktie i Tesla Motors. Försök fårtså att det företaget inte existerar längre. Googla själv. Det heter Tesla inc och deras huvudpunkt är energiproduktion och undvika underleverantörer. En del av Tesla inc producerar bilar. Resten är fokus på självförsörjning av grön energi.
2026 har Tesla pressat ner batteripriserna så mycket att elbilar blir billigare än bensinbilar. Ni som är besvikna att det inte sker redan imorgon kan göra det själv. Ni som vet bäst.
De flesta här debatterar och dissar ett företag i denna tråd som faktiskt inte ens existerar i verkligheten längre. (Tesla Motors) Grattis din superupplysta super-investerare. Det kör för dig. Gå nu o spela golf istället och jämför klockor med din spelpartner istället i den blockerade tankevärld där du hör hemma och begriper.