2021-10-15, 10:45
Medlem
MahaNakhons avatar
Ligger runt 10% back på min kort. Vet ej om jag ska ta stoppen och återkomma senare eller utöka.

Lutar åt stoppen med återkomst när Model 3 och Model Y har mycket kompetenta direkta konkurrenter.
Citera
2021-10-15, 12:50
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Men killen som driver en nästintill religös YouTube kanal (Tesla Daily) som själv skriver att han äger massa derivat i Tesla, that's the guy I trust to be objective!

Den typen av kanaler är riktigt tröttsamma. De har aldrig någon egen analys eller vinklar utan har bara kopierat reklamfilmer till ett kollage och ofta med datorgenererad syntetröst och ett flertal stockfoton med varierande relevans som flimrar förbi. Tillhör kategorin internetcancer.
Citera
2021-10-15, 19:05
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ligger runt 10% back på min kort. Vet ej om jag ska ta stoppen och återkomma senare eller utöka.

Lutar åt stoppen med återkomst när Model 3 och Model Y har mycket kompetenta direkta konkurrenter.

Låter ändå vettigt att ta stoppen.

När/om fsd krånglar och får mycket negativ publicitet är det dags att gå kort, enligt min mening
Citera
2021-10-15, 23:50
Medlem
Powrs avatar
Citat:

Gör som Michael Burry och stoppa skiten

https://www.cnbc.com/2021/10/15/michael-burry-says-hes-no-longer-betting-against-tesla-and-that-his-put-position-was-just-a-trade.ht ml
Citera
2021-10-16, 12:53
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Min länk är till originalet, där det angavs 100 gånger fler optioner än han i själva verket köpt, eftersom journalisten läst fel i filingen... Typ det han skrev i tweeten då, det står inte i tweeten att summorna handlar om dollar.
Investor Michael Burry of the famous "The Big Short" said he was no longer playing against Tesla and that his position was only a trade, CNBC reported on Friday. “No, it was a trade,” Burry was quoted as saying in an email to CNBC when asked whether he was still shorting Tesla. “Media really inflated the value of these things. I was never short tens or hundreds of millions of any of these things through options, as was reported. The options bets were extremely asymmetric, and the media was off by orders of magnitude."
https://www.cnbc.com/2021/10/15/michael-burry-says-hes-no-longer-betting-against-tesla-and-that-his-put-position-was-just-a-trade.ht ml

Tror du på det nu?
Citera
2021-10-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Investor Michael Burry of the famous "The Big Short" said he was no longer playing against Tesla and that his position was only a trade, CNBC reported on Friday. “No, it was a trade,” Burry was quoted as saying in an email to CNBC when asked whether he was still shorting Tesla. “Media really inflated the value of these things. I was never short tens or hundreds of millions of any of these things through options, as was reported. The options bets were extremely asymmetric, and the media was off by orders of magnitude."

Tror du på det nu?
Ja, du hade rätt och jag fel.
Citera
2021-10-17, 01:00
Medlem
Citat:

Ser noll anledningar att shorta tesla idag, given long. Om du jättegärna vill shorta tesla, håll lite koll på elon och hugg när han hamnar med fel motståndare (dvs folket, snarare än gammaldags kassa konkurrenter eller institutioner alla hatar).

Han är ju (ordagrant) asbergers med storhetsvansinne - förr eller senare kommer han träffa fel på sättet han gjorde när han började larva sig om crypto, men på något mer bestående sätt.
Citera
2021-10-17, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Ser noll anledningar att shorta tesla idag, given long. Om du jättegärna vill shorta tesla, håll lite koll på elon och hugg när han hamnar med fel motståndare (dvs folket, snarare än gammaldags kassa konkurrenter eller institutioner alla hatar).

Han är ju (ordagrant) asbergers med storhetsvansinne - förr eller senare kommer han träffa fel på sättet han gjorde när han började larva sig om crypto, men på något mer bestående sätt.

Du menar Aspergers? Och med storhetsvansinne antar jag du menar ambitiös.
Ett ambitiöst geni som tack vare sitt driv tagit sitt företag dit ingen någonsin varit. En trailblazer av högsta rang.
Grisar lär sig flyga innan vi överger Elon och Teslas sida. Vad du syftar med "träffa fel" med folket vet jag inte riktigt?
Men du har rätt i att Tesla är en aktie att ligga lång i. Som i livslång.
Citera
2021-10-17, 08:12
Medlem
Humeruss avatar
Citat:

+1 på den, TSLA är rätt känsligt för nyhetsrapporteringen. När negativ rapportering haglar tätt dyker aktien(som alla andra bolag)

Eller den gången han tweetade att någon va ett Peddo, va kanske lite i affekt men inte så snyggt…

Vad säger ni om detta då?
https://mobile.twitter.com/herbert_diess/status/1449333401048293378

Diess bjuder in Elon på videolänk för att lära VW gruppens ledare hur man ökar inovation 😅
Citera
2021-10-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Larvigt...om man tolkar den statiska omgivningen grovt on the fly eller om man tolkat den i detalj tidigare gör ingen större skillnad. Den stora utmaningen är att hantera den dynamiska omgivningen med omgivande trafik.
Jag antar att Du kör "på räls" när du använder Google Maps också?

Citat:
Du fattar inte. Waymo likt en massa andra kör bara på i förhand utstuderade vägar. Det har ärligt talat inget att göra med full self driving.
Du säger att jag inte fattar men sen säger du samma sak som mig. Waymo kör precis som du gör när du själv navigerar mha exempelvis Google Maps
Citera
2021-10-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Du menar Aspergers? Och med storhetsvansinne antar jag du menar ambitiös.
Ett ambitiöst geni som tack vare sitt driv tagit sitt företag dit ingen någonsin varit. En trailblazer av högsta rang.
Grisar lär sig flyga innan vi överger Elon och Teslas sida. Vad du syftar med "träffa fel" med folket vet jag inte riktigt?
Men du har rätt i att Tesla är en aktie att ligga lång i. Som i livslång.
Livslång är en riktigt dålig idé eftersom Tesla ger exakt 0 kr i utdelning
Citera
2021-10-17, 21:59
Medlem
Såg precis Munroe berätta att Tesla bygger en bil på 10 timmar. - WV behöver 30 timmar och deras resultat/bil är mycket sämre.

Ett tag i historien var varannan mobil såld i världen en Nokia. 2007 klev Apple in och visade att allt handlade om en rektangel utan knappar och att allt handlade om software. 6 år senare var Nokia helt döda. Jag ser lite samma mönster här.

Färsk FSD video från senaste uppdateringen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui9qjDgVXco
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-10-17 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in