2021-05-19, 16:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Där bröt stödet, 400 dollar nästa?
Det faller en del generellt nu. Men mest faller Tesla, Bitcoin och Doggie.
Bitcoin hade ett tag tappat 30% bara idag, låg runt $30k
Citera
2021-05-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det faller en del generellt nu. Men mest faller Tesla, Bitcoin och Doggie.
Bitcoin hade ett tag tappat 30% bara idag, låg runt $30k
Vilken kurs köpte Tesla in sig på från starten i Bitcoinsen ?
Citera
2021-05-19, 18:15
Medlem
Jag har lite svårt att förstå vad som ska lyfta Teslas Aktie nuläget ?
Det känns lite som det ploppar upp nya Elbilar varje vecka från kunkurrenterna som plockar in mark på Tesla , hur ska Tesla vända denna trend ?
Att vänta tills Berlin fabriken m,m ska börja producera kommer inte lyfta någon kurs ...
FSD känns inte heller som någon hit i nuläget.
Citera
2021-05-19, 18:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Musk är uppenbarligen helt tokig.

https://twitter.com/elonmusk/status/1392030108274159619?s=19

78% hade röstat ja när jag kollade

Alla kryptovalutor skadar miljön genom hög elkonsumtion. Doggie något mindre än Bitcoin. Men det leder genast till att säkerheten blir sämre. Krypto är så idiotiskt gjort att den måste ha hög elkonsumtion. Om elkonsumtionen minskar så går krypto lättare att hacka! Hackaren skall helt enkelt inte ha råd att betala lika hög elräkning som kryptos bokföring kräver.

Musk och Tesla borde helt ta avstånd från krypto om de vill ses som "gröna".

Betyder detta tramsande att Tesla håller på att lägga ned? Det kanske inte blir några fabriker i Austin eller Berlin? Bara en teori.
Eller så får Tesla bygga egna reaktorer istället för solceller.
Citera
2021-05-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Jag har lite svårt att förstå vad som ska lyfta Teslas Aktie nuläget ?
Det känns lite som det ploppar upp nya Elbilar varje vecka från kunkurrenterna som plockar in mark på Tesla , hur ska Tesla vända denna trend ?
Att vänta tills Berlin fabriken m,m ska börja producera kommer inte lyfta någon kurs ...
FSD känns inte heller som någon hit i nuläget.
Berlinfabriken som ska börja producera en redan 2 år gammal Model Y i Europa? lär ju bli en kioskvältare, innan den sälja i Europa är den enligt gängse normer omodern och behöver en facelift... Men visst får den en prislapp på 300k går de kanske kränga dom.
Citera
2021-05-20, 18:25
Medlem
Citat:
Berlinfabriken som ska börja producera en redan 2 år gammal Model Y i Europa? lär ju bli en kioskvältare, innan den sälja i Europa är den enligt gängse normer omodern och behöver en facelift... Men visst får den en prislapp på 300k går de kanske kränga dom.
Instämmer med faceliften som är ett måste, men det behövs betydligt fler possitiva nyheter från Mr Musks Twitter, hans inlägg om Bitcoin var troligen inte det smartaste mannen presterat då detta var känt redan tidigare hur man Minar coins .. Bara helt ofattbart .
Kursen 3+ upp idag! Vi får helt enkelt avvakta hur utvecklingen kommer att se ut framöver.
Citera
2021-05-21, 06:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Tesla har redan en 10 år gammal modell i produktion, sen är väl Teslas formspråk rätt tidlöst på gott och ont. Så jag tror inte utseendet har någon större betydelse.
Sen ser jag inte hur man skall öka sina vinster med billigare modeller. Tesla har inte volymerna och tveksamt om man får det när man går in i ett segment där konkurrensen växer stadigt.
Citera
2021-05-23, 08:39
Medlem
7
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla har redan en 10 år gammal modell i produktion, sen är väl Teslas formspråk rätt tidlöst på gott och ont. Så jag tror inte utseendet har någon större betydelse.
Sen ser jag inte hur man skall öka sina vinster med billigare modeller. Tesla har inte volymerna och tveksamt om man får det när man går in i ett segment där konkurrensen växer stadigt.

Vad tycker du om tex Porsche? Hur har Porsche "ändrat formspråket" på 50 år? Många här i tråden har gett er fan på att tro att Tesla först och främst är en biltillverkare. (Obildbarhet) Tom trådens namn är fel. Tesla Motors existerar inte ens. Det heter Tesla inc och de gör allt. Tesla inc vill först och främst se till att planeten får grön energi. Det är deras maintarget. Bilarna är rullande batterier som kan värma ditt hus. Energiproduktion är Teslas prio ett och ja det tar tid. Men på sikt ersätter de olja och kol. (Vad kan det vara värt) Bensinbilar är redan ångmaskiner. Det finns ingen ekonomi i det ens.

Kan någon obildbar här visa mig trådens namn. Tesla Motors och visa mig var du köper en aktie i Tesla Motors. Försök fårtså att det företaget inte existerar längre. Googla själv. Det heter Tesla inc och deras huvudpunkt är energiproduktion och undvika underleverantörer. En del av Tesla inc producerar bilar. Resten är fokus på självförsörjning av grön energi.

2026 har Tesla pressat ner batteripriserna så mycket att elbilar blir billigare än bensinbilar. Ni som är besvikna att det inte sker redan imorgon kan göra det själv. Ni som vet bäst.

De flesta här debatterar och dissar ett företag i denna tråd som faktiskt inte ens existerar i verkligheten längre. (Tesla Motors) Grattis din superupplysta super-investerare. Det kör för dig. Gå nu o spela golf istället och jämför klockor med din spelpartner istället i den blockerade tankevärld där du hör hemma och begriper.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-05-23 kl. 08:59.
Citera
2021-05-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eller så får Tesla bygga egna reaktorer istället för solceller.

Tesla kikar med stor sannolikhet på fusions reaktorer. Tesla's AI dator jobbar säkert med det redan.
Citera
2021-05-23, 10:21
Medlem
Den här ska ner mera. Om 5 år är det de stora märkena som tar kakan i volymsegmentet.
Citera
2021-05-23, 10:49
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tesla kikar med stor sannolikhet på fusions reaktorer. Tesla's AI dator jobbar säkert med det redan.

Eller varför inte en reaktor som drivas av fanboysens idioti, en närmast outsinlig resurs.
Citera
2021-05-23, 11:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
7

Vad tycker du om tex Porsche? Hur har Porsche "ändrat formspråket" på 50 år? Många här i tråden har gett er fan på att tro att Tesla först och främst är en biltillverkare. (Obildbarhet) Tom trådens namn är fel. Tesla Motors existerar inte ens. Det heter Tesla inc och de gör allt. Tesla inc vill först och främst se till att planeten får grön energi. Det är deras maintarget. Bilarna är rullande batterier som kan värma ditt hus. Energiproduktion är Teslas prio ett och ja det tar tid. Men på sikt ersätter de olja och kol. (Vad kan det vara värt) Bensinbilar är redan ångmaskiner. Det finns ingen ekonomi i det ens.

Kan någon obildbar här visa mig trådens namn. Tesla Motors och visa mig var du köper en aktie i Tesla Motors. Försök fårtså att det företaget inte existerar längre. Googla själv. Det heter Tesla inc och deras huvudpunkt är energiproduktion och undvika underleverantörer. En del av Tesla inc producerar bilar. Resten är fokus på självförsörjning av grön energi.

2026 har Tesla pressat ner batteripriserna så mycket att elbilar blir billigare än bensinbilar. Ni som är besvikna att det inte sker redan imorgon kan göra det själv. Ni som vet bäst.

De flesta här debatterar och dissar ett företag i denna tråd som faktiskt inte ens existerar i verkligheten längre. (Tesla Motors) Grattis din superupplysta super-investerare. Det kör för dig. Gå nu o spela golf istället och jämför klockor med din spelpartner istället i den blockerade tankevärld där du hör hemma och begriper.
Läste du ens vad jag skrev om formspråket? Det är inte problemet med en äldre modell. Problemet är plattan och hur den sätts ihop.
Tesla kommer behöva ersätta Model S inom några år, men inte för hur den ser utan för hur den byggs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in