2021-05-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Pröva att kolla upp detta själv vet jag.
Astra Zenecas Oxfordvaccin kostar så länge pandemin pågår 3 USD/dos.

Klart det drar in pengar till dom.
Det behöver knappast kollas upp.

Nu dumpar man det farliga vaccinet till 3evärlden.
Okänsligt tycker jag dom kommer få lika mycket biverkningar som vi.
Citera
2021-05-22, 13:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men din idiot!
Du tror inte jag har koll på befolkningen?

Belgiens är snarlik vår, Tyskland 8ggr osv.
Tycker du det är lika trots det?
Kan du överhuvudtaget räkna?
Ge dig någon gång!

Nej, eftersom du nämner ANTALET vårdade på IVA i länder som har betydligt högre folkmängd i Sverige i samma andetag som Sveriges antal verkar du inte kapabel till att göra sådana analyser. Belgien har en areal som bara uppgår till 1/15 av Sverige, men trots det cirka 1 miljon fler invånare. Tycker du det är ett relevant land att jämföra med Sverige? Du ser inte något högre smittrisk i Belgien jämfört med Sverige? Ibland undrar jag om du är på riktigt, eller bara gör dig dum.
Citera
2021-05-22, 13:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du är verkligen helt faktaresistent och med en dåres envishet så har du fortsatt i ett år att hävda något all fakta talar emot.

Det blir roligt att höra din förklaring till varför smittan nästan är borta till skolavslutningen i juni.

Jaja du får ha din åsikt och du kommer aldrig erkänna att den är felaktig hur mycket alla här inne än överbevisar dig.

Jag har inte sagt att jag inte tror att smittan kommer gå ned, men det ska bli intressant att se om smittan ökar igen under sommaren som du tror. Jag tror inte smittan kommer öka under sommaren, då barnen och ungdomarna har sommarlov.

Än mer intressant kommer att bli vad som händer i höst. Kommer vaccineringarna att hålla smittan i schack, eller blir det en återupprepning från i fjol då smittan ökade igen efter sommarlovet. Barnen kommer ju inte att vaccineras i år vad det ser ut som.
Citera
2021-05-22, 14:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Undrar vem som befinner sig i masspsykos?

Jag länkar till en studie i ett vetenskaps forum och du yrar om masspsykos. Finns forum för alternativ teorier och konspirationsteorier.

Ja det finns det... som exempelvis denna där konspirationsteoretikerna vill inbilla den vakna befolkningen att det härjar ett dödsvirus och vaccinering av hela befolkningen är lösningen...

Fakta är er fiende
Citera
2021-05-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Din mammas granntant är förmodligen helt övertygad om att man får cancer av mat tillagad i mikrovågsugn också.

D-vitamin hjälper inte:
https://news.cornell.edu/stories/2021/05/study-vitamin-d-wont-limit-risk-severity-covid-19

D vitamin och andra vitaminer stärker immunförsvaret mot sjukdomar, det är vida dokumenterat.

Covid är en sjukdom.
Citera
2021-05-22, 14:16
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-ar-laget-varre-nu-an-under-forra-varen-1

Antalet intensivvårdskrävande patienter utan Covid-19 är många just nu.

Någon som vet vad detta beror på?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/orimligt-tung-situation

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zL4ko/sverige-sager-ja-till-utlandshjalp--danska-bussar-redo

Danska intensivvårdsläkare och -sjuksköterskor står redo att komma hit och hjälpa till, eller alternativt att ta emot svenska patienter på danska sjukhus. Men Taha bråkar emot. Hon tycker att vi kan "hantera detta nationellt". Jag hoppas att det inte är en principsak. Visst ÄR det pinsamt, men det är ju inte bättre att våra patienter avlider...
Spontant tänker jag att det beror på följdeffekter av restriktioner och grav felprioritering inom vården.

Hur många cancerfall och hjärtfel har man missat när alla resurser gått till covid? Hur många har fått väntat alldeles för länge på sin behandling? Hur många har gått o blivit alkoholister efter att ha blivit av med företag och jobb?

En annan orsak kan vara vaccinen men det låter jag vara osagt just nu. Men det ser inte bra ut än så länge
Citera
2021-05-22, 14:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Är du en kugge i "vaccinera även barnen" kampanjen?

Ni är några stycken här inne... försök tona ner så ni inte är så uppenbara

Vill man leve ett långt och hälsosamt liv ska man undvika barnen.

Beslut om att vaccinera dem tas av regeringen på FHM;s rekommendationer. Det kommer säkert antingen 13-18 år eller 10-18 år. Yngre än så är mer tveksamt och beror på utvecklingen om viruset dör ut i Sverige och bara kommer som enstaka importfall är det inte aktuellt.
Citera
2021-05-22, 14:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
D vitamin och andra vitaminer stärker immunförsvaret mot sjukdomar, det är vida dokumenterat.

Covid är en sjukdom.

Hur många gånger har du skrivit det, 200? Finns det inte en regel mot tjat också?
Citera
2021-05-22, 14:30
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vill man leve ett långt och hälsosamt liv ska man undvika barnen.

Beslut om att vaccinera dem tas av regeringen på FHM;s rekommendationer. Det kommer säkert antingen 13-18 år eller 10-18 år. Yngre än så är mer tveksamt och beror på utvecklingen om viruset dör ut i Sverige och bara kommer som enstaka importfall är det inte aktuellt.

De som nu vill ge sig på barnen med dessa Keminjektionen kan fara åt helvete.

Att de springer en annan makts ärenden är helt uppenbart. Vad fan är det som händer?

Ni kan ju försöka närma er barnen med nålen.. så ska vi se hur föräldrarna reagerar.
Citera
2021-05-22, 14:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Spontant tänker jag att det beror på följdeffekter av restriktioner och grav felprioritering inom vården.

Hur många cancerfall och hjärtfel har man missat när alla resurser gått till covid? Hur många har fått väntat alldeles för länge på sin behandling? Hur många har gått o blivit alkoholister efter att ha blivit av med företag och jobb?

En annan orsak kan vara vaccinen men det låter jag vara osagt just nu. Men det ser inte bra ut än så länge

Det som satts i vänteläge är operationer där man söver ner folk. Undersökningar om misstanke om cancer har utförts som vanligt.

Folk har varit rädda för att kontakta vården så det har varit lugnare än normalt på många ställen. Dels rädda för corona dels rädda för att vara till besvär.
Citera
2021-05-22, 14:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Är du en kugge i "vaccinera även barnen" kampanjen?

Ni är några stycken här inne... försök tona ner så ni inte är så uppenbara

Nej, jag är ingen kugge i någon kampanj. Jag företräder bara mig själv, men jag tror absolut att det vore önskvärt att vaccinera alla i befolkningen. Från 1 år och uppåt.
Citera
2021-05-22, 14:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag är ingen kugge i någon kampanj. Jag företräder bara mig själv, men jag tror absolut att det vore önskvärt att vaccinera alla i befolkningen. Från 1 år och uppåt.

Med tvång eller frivilligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in