2021-05-21, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Min gissning är att SD har sagt att HD är så dålig och suidical, endast för att få sympatier och framstå som att han drar ett så tungt lass, alldeles ensam.
Det får honom att framstå som stark och att han gör allt för sina flickor.

Jag tvivlar inte på att HD mått dåligt men det Du ger uttryck för ovan kan jag också känna att det ligger mycket i.

Kanske en "förklaring" från SD:s sida när kompisarna börjar fundera på varför han umgås så mycket med LW (speciellt sena kvällar/nätter).

Som det han berättade för LW, HD har krossat ett glas och gått i det (kommer inte ihåg exakt hur det sas). Sanningen kanske är den att HD tappat ett glas, sopat upp men missat någon skärva som hon råkade trampa på...
Kanske en förklaring till LW för att hon skulle förstå att HD är inte frisk så jag kan inte lämna nu som jag lovat?
Citera
2021-05-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte läst ikapp, så kanske detta redan kommit upp nu:

A 148/374:

Förhör HD 2019

"FLI: Det finns nämligen en uppgift i utredningen att det finns två självmordsförsök.
374 Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-09-04 13:45 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Nej det är felaktigt.
FLI: Måste ändå ställa frågan eftersom ...
MT: Ja jag har aldrig gjort det men ...
FLJ:Nej.
MT: ... har tankar på det många många gånger men aldrig, aldrig försökt.
"

Tack för den uppgiften. Bra du kollade upp! Känner igen nu att jag läst det. Då har hon sannolikt inte gjort två själmordsförsök vilket påstods nyligen i tråden.
Citera
2021-05-21, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD är ett intressant bihang.
Hon ville bakom lyckta dörrar och hon vägrade vård i ett år för att hon jobbade inom neuropsykiatrin.
Hon pratar inte gärna om sin suicidala sida öht men hon pressas till svar.
Då kommer det fram att, efter ett sju helsickes krumbuktande, att det inte var värst konstigt att familjen skulle dödas och hon trivialiserar att det är jämförbart med sörjande anhöriga och för att eliminera hennes lidande.

När hon får frågan om två su-försök så dementerar hon.
Samtidigt - dvs tillkännager att de pratat om hennes önskan att dö - så är det bara tankar.
Hon har bara tänkt och förberett hur hon annars skulle gå tillväga.

Det väcker frågor kring om han ska göra skitgörat åt henne?

Hennes närmsta väninna, hennes mest förtroliga brister i gråt när hon får höra om detta i förhör.
HD är sjuksköterska och har ätit Quetiapin i minst tre år. Ändå kan hon inte ens uttala namnet på det hon äter.

För övrigt vill hon hålla skenet uppe och förminska otrohet officiellt. Det ska tonas ner i en tystnadspakt.
JS roll ska också döljas officiellt. Endast några få får veta. SD ljuger hon rätt i trynet och kör sitt brist på tillit.
Det samma gör hon i förhör innan hon behöver leverera rätt info.

TB som också är nära väninna (en av de som HD räknar upp i TR). Hon var väldigt förvånad över att inte ens veta om USA.
JS på viber blir förvånad den 16 maj. Han vet inte ens de ska på giga.

Faktum är att hon kör halvsanningar så det blir till att navigera på samma sätt som med SD angående det som sägs.

Du skrev igår att hon gjort två självmordsförsök.

Enligt SD:s killkompis som fått uppgiften via SD som bekant.
Det var din källa.

Varför utgick du från SD som en trovärdig källa och utelämnade HD:s egen berättelse, eller dementi som du kallar det, då du framförde dessa uppgifter i tråden?

Var du dåligt påläst (för vilken gång i ordningen vet jag inte här) angående självmordsförsöken eller varför valde du SD som en säkrare källa än HD:s egna uppgifter?

Jag trodde du läst allt om HD minst ett par gånger. Framdstår så iaf. Tills nu.

Hädanefter får man ju dubbelkolla lite av varje du skriver.

Folk har inte koll på flygplansdörrar. Du menar att de inte går att öppna från kabinen. Det går. Osv.

Och nu felaktigheter på tema självmord.

Det är ju liksom rätt ”allvarliga” teman du är inne på och vilseleder medvetet eller omedvetet.

Okunskap har alla och fel skriver vi alla här men man kan vara lite ödmjukare när man har fel för det är de flesta här.

Jag skulle nog ha undvikit att skriva att hon gjort två självmordsförsök om det finns uppgifter från henne själv som dementerar.

Sen kan ju du såklart tolka läget hur du vill men du startar trådsanningar och då måste Nötis och andra kolla extra vilket bara medför extrajobb här. Samtidigt som vi tack vare din felaktighet i inlägget då blev varse/påminda om HD:s eget vittnesmål.

Bottom line är att självmordstemat ska man absolut inte ta lätt på. Därför tycker jag att man ska framföra riktiga uppgifter (iaf ha med HD:s eget vittnesmål i inlägget om man spekulerar) så snart det förs på tal.
Citera
2021-05-21, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände.

... Men det är ju bara tankar. Från en djupt deprimerad person som fått livslång behandling ordinerat för att inte hamna där igen.
Utifrån vittne framkommer att han tog med sig bilnycklarna till jobbet. HD verkar ha haft fokus på bilolycka och motorvägen när man läser hans förhör.

Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera.

FL 1: Och det är, du tycker inte att det är nåt konstigt att han önskar dig livet?
HD: Nej faktiskt inte, när man har en sjuk anhörig så är det väldigt, väldigt många som reagerar så
FL2:Mm
HD: Att dom önskar att det vore bättre, för den personen lider så pass mycket
FL2: Men ...
HD: Det är inget konstigt sjukdomsscenario
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
HD: Eem ... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
FL2: Ja
HD: Eem ... så
FL2:Mm
HD: Det är inget konstigt scenario i ett sjukdoms ... när man har nån som är riktigt,
riktigt sjuk bredvid sig. Dom tankarna finns, sen är det långt ifrån en tanke till att man
utför det
(..)
FL1: Det här är ju allvarliga saker. .. om man, kä ... mår man så dåligt ... så att man till och med tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du. Det måste ju vara fruktansvärt jobbig situation
HD: Eem ... helt ärligt, så ... eem ... vi pratade om det, jag har en förståelse för det för jag vet hur det är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka. Jag jobbar med det dagligen. Jag vet att det är många av dom som har den önskan, som också uttrycker det"

Avskrift ljudfil TR.
Åklagaren:
Och vem skulle se till att du blev död då?

H:Ja, ospecificerat. Ingen. Det skulle lösa sig.

Men man ramlar bara inte död ner i en depression.
Det måste ju ha funnits nån tanke, hur ska man gå från det ena till det andra?

H: Ja hur tanken var och hur det skulle gå till det vet jag inte.
Vi har pratat om olika grejer efteråt, jag visste ju hur jag skulle göra själv för att ta livet av mig. Det hade jag bestämt."

Varför inte feta det här:

sen är det långt ifrån en tanke till att man
utför det”

Passade det inte in i ditt narrativ?
Citera
2021-05-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för den uppgiften. Bra du kollade upp! Känner igen nu att jag läst det. Då har hon sannolikt inte gjort två själmordsförsök vilket påstods nyligen i tråden.

Som parantes tar vi inte HD ord, som sanning om blodsexet. Är på många plan litas det inte på hennes ord. Därav är graden av hur man ske se på hennes utsago en låg nivå, eller gäller det när det passar? Om vi ska vara ärlig.

Vi vet helt enkelt inte och varför du brinner för att det inte ska beslås med två självmordsförsök vet vi rätt klart. Ler.

Bortser man från om två försök skett har paret d tangerat gränsen för vad, som ska, ses som "normalt" gällande resonemang gällande död och avslutande av liv. Eller är det också fel?

Som jag skrev finns två huvudvägar att se på HD, tre om man väljer mellanmjölk vägen.

PS om vägen är så långt från självmord när man aktivt vid flera tillfällen pratar om det och planerar lite lär väl de lärde tvista om. Men ingen hade ryckt på axlarna om det framkommit utåt vad som pågick inom familjen, eller hur? Typ de bara pratar om drt, är långt bort. Ofarligt. DS.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-21 kl. 08:09.
Citera
2021-05-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tvivlar inte på att HD mått dåligt men det Du ger uttryck för ovan kan jag också känna att det ligger mycket i.

Kanske en "förklaring" från SD:s sida när kompisarna börjar fundera på varför han umgås så mycket med LW (speciellt sena kvällar/nätter).

Som det han berättade för LW, HD har krossat ett glas och gått i det (kommer inte ihåg exakt hur det sas). Sanningen kanske är den att HD tappat ett glas, sopat upp men missat någon skärva som hon råkade trampa på...
Kanske en förklaring till LW för att hon skulle förstå att HD är inte frisk så jag kan inte lämna nu som jag lovat?
Ja, någonting åt det hållet.
Han gillar att slira på sanningen.
Om han framstår som så helylle, så blir "förståelsen" att han umgås med Lena så pass mycket, viss förklaring, kanske
Citera
2021-05-21, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som parantes tar vi inte HD ord, som sanning om blodsexet. Är på många plan litas det inte på hennes ord. Därav är graden av hur man ske se på hennes utsago en låg nivå, eller gäller det när det passar? Om vi ska vara ärlig.

Vi vet helt enkelt inte och varför du brinner för att det inte ska beslås med två självmordsförsök vet vi rätt klart. Ler.

Bortser man från om två försök skett har paret d tangerat gränsen för vad, som ska, ses som "normalt" gällande resonemang gällande död och avslutande av liv. Eller är det också fel?

Som jag skrev finns två huvudvägar att se på HD, tre om man väljer mellanmjölk vägen.

PS om vägen är så långt från självmord när man aktivt vid flera tillfällen pratar om det och planerar lite lär väl de lärde tvista om. Men ingen hade ryckt på axlarna om det framkommit utåt vad som pågick inom familjen, eller hur? Typ de bara pratar om drt, är långt bort. Ofarligt. DS.

Du bad mig att inte skriva till dig så jag får tyvärr lämna dina frågor obesvarade. Jag tog upp ämnet med Develi som inte hade varit helt korrekt med sina uppgifter från fup. Så nu är du påmind om din önskan och du kan fortsätta spekulera högt och lågt utan min inblandning.
Citera
2021-05-21, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Din gissning är lika bra som någon annans. Jag anser bara att en familj med så mycket öppet prat och googlingar om död känns, väldigt sjuk.
Ja, inte är det normalt.
Ännu konstigare är det att HDs föräldrar och syster inte pratar om SDs otrohet, de verkar inte fråga någonting.
Det är väldigt skevt hur båda familjerna Davids*on och @xelsson behandlar varandra.
Känslan att det ska vara en fin perfekt fasad utåt, som inte får rubbas.
"Om" det vore så att HD utvecklat någon form av psykisk ohälsa, som lett till en total oförmåga att ta hand om de mest basala, så borde anmälan till socialtjänsten gjorts redan då barnen var små.
Kanske vårdpersonal sett mellan fingrarna eftersom HD hade vårdutbildning?
"Tröttsjukan" exakt när inföll den sig?
Är det någon som har koll på HDs tidslinje, gällande studier, jobb, graviditet, småbarnsår, spännande cacheresor mm? Jag får det inte att gå ihop. När var hon så sjuk som SD påstår?
Citera
2021-05-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ja, inte är det normalt.
Ännu konstigare är det att HDs föräldrar och syster inte pratar om SDs otrohet, de verkar inte fråga någonting.
Det är väldigt skevt hur båda familjerna Davids*on och @xelsson behandlar varandra.
Känslan att det ska vara en fin perfekt fasad utåt, som inte får rubbas.
"Om" det vore så att HD utvecklat någon form av psykisk ohälsa, som lett till en total oförmåga att ta hand om de mest basala, så borde anmälan till socialtjänsten gjorts redan då barnen var små.
Kanske vårdpersonal sett mellan fingrarna eftersom HD hade vårdutbildning?
"Tröttsjukan" exakt när inföll den sig?
Är det någon som har koll på HDs tidslinje, gällande studier, jobb, graviditet, småbarnsår, spännande cacheresor mm? Jag får det inte att gå ihop. När var hon så sjuk som SD påstår?

"om", ifrågasätts förlossningsdepressionen också? Att hon haft problem sedan åtminstone då är väl rätt klart. Sedan är exempelvis "trötthetsjukan" en trådspekulation eller en teori. Saker rakar för den men även en del emot den.

För innan man får tung medicinering, vilket det skrivits om att hon har fått tas en del prover för att utesluta kroppsliga fel.

I övrigt håller jag med om mycket av det du skriver.

Jag är mellanmjölk gällande HD, jag ser henne inte som ett oskyldigt offer för en hemsk SD. Ser henne inte heller för en djävul heller.

Litar inte ett dugg på henne, är öppen för tanken på lite offer men lutar mer att hon de facto mycket väl kan spela korten så väl att SD slår ihjäl LW åt henne.

Detta var det sista jag skriver i tråden. Vi får se hur domen blir, hur man ska jobba vidare efter det. Fått bra hjälp av vissa och haft kul vara ett svin. Ha det gott.
Citera
2021-05-21, 09:04
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Min gissning är att SD har sagt att HD är så dålig och suidical, endast för att få sympatier och framstå som att han drar ett så tungt lass, alldeles ensam.
Det får honom att framstå som stark och att han gör allt för sina flickor.

Jag är inne på samma spår. Tror inte alls att han gjorde det mesta själv på hemmaplan, tvärtom tror jag HD drog det tyngsta lasset av de två.
Möjligtvis att han tog över lite mer en kortare period (när hon var apatiskt trött) men sammanlagt tror jag att HD är den som skött barn och hem mest.
SD verkar snarare varit som ett tredje barn för HD att ta hand om. Inte konstigt hon fick "tröttsjukan".

Men självklart skröt SD om hur mycket han "kämpade" inför sina föräldrar och vänner, SD:s morsa som förövrigt är djupt ologisk i sitt resonemang angående förvärvsarbete när hon påstår att HD "inte jobbade så mycket" (det är mer energikrävande att vara sjuksköterska än att sköta SD:s jobb så vad menar hon?) Sjuksköterskor kan inte dra och geocacha eller syssla med lek på arbetstid exempelvis, utan de arbetar hela tiden.

Nej, psykopatmördarweirdot har knappast kämpat öht. Mest lekstuga varvat med kontrollbehov dag ut och dag in.
Citera
2021-05-21, 09:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag var med under två dagar i hovrätten.
Kan bekräfta att Stefan hade med sig Svärfar och att de kom och gick tillsammans, lunchade osv. Så fort Stefan gått över gatan åkte munskyddet av.

Under en av dagarna så spelades synen upp, från Stefans hem, med Stefan i häkteskläder, handfängslad.
I källaren, i tvättstugan, så berättade Swartz om sitt första besök under inledande husrannsakan, det som avbröts, och att han fotade av de olika utrymmen som han hann med.
Det förhöret från synen, delar av det, finns med som ljudfil från syn, tyvärr inte hela filmen, som var riktigt skakig och med dåligt ljud.
Försöker förklara så bra jag kan, (känslan av Stefans upprepande, så bra jag kan!?)
Swartz beskriver hur han topsat fläckar som han bedömde såg ut som blod, de skulle sedan skickas till NFC, för bedömning, visuellt blod, förekomst osv, enligt deras kostsamma medtoder som de inte ville ödsla tid på.
På ena topsen blev det gulfärgat, tror det var luckan. NFC i sin tur bedömde inte att de tyckte det såg ut som blod, därav ingen mer ingående analys.
På filmen när Swartz berättar, filmas tvättmaskinen och blodfläckarna finns då kvar! Stefan flackar med blicken, vrider sina på magen fängslade händer och har mycket tics i ansiktet, mun och ögon.
Man verkligen ser att han är SKYLDIG
Jag fattar inte att blodet var kvar, men det har varit avspärrat och antagligen trodde nog inte Stefan eller medhjälpare, tex städpatrullen att det skulle finnas spår kvar. Det var Hanna som städade och sorterade i tvättstugan, för hon hade bäst koll.
Hur som helst, blodet var avsatt som om man i en vridning stöter emot hörnet på tvättmaskinen, i höjd med det röda tuschet. Jag tror att det är den enda bilden från den vinkeln som blodet syns, därav "markeringen" med röd tusch. Åklagare Therese förklarade innan filmvisningen på 2 storskärmar, att hon inte visste varför det var tuschat så i protokollet, det var inte själva blodet.
Vadå inte vet?
Hur svårt hade det varit att ta reda på vem som gjort det och varför?
Ska jag gissa så är det någon polis(kompis?) som har klantat sig och hon vill inte hänga ut honom.
Är det någon som har några andra tankar om detta?
Citat:
Blodet var synligt i hörnkanten i höjd med tuschet, på maskin och luckans smala ytterkant. Storleksmässigt som ett tumavtryck.
Så förbannad att den filmen inte ges ut, tydligen utgör den ett förhör?
Där är det så jävla tydligt att det är blod och att Stefan inser att han gjort bort sig.
Då yttrar han även, innan de går bort från tvättstugan "man ska ha i åtanke höjdförhållandena" eller vad det var, nevöst och pipigt..
Det låter som om han ville flytta fokus och inte kom på något annat att säga.
Citat:
Christian Olsson ifrågasatte Swartz varför han inte dokumenterat blodet, om han bedömde det som blod och han förklarade att de tog hundra topsningar typ, som skickades vidare.
Hur som helst bröts filmen där.
Helt stört hur som helst. Blodet var synligt under synen, det var fortfarande kvar. Lenas blod.
Lena som inte kan ha varit hos Stefan på länge iom sina opererade ben mm
Kluddet var på bilden, inte på maskinen. Cirklarna var datorutsatta.
Känslan är att det är den enda bilden som finns kvar, typ en papperskopia, varför skulle man annars i FUPen lägga in en bild som är klottrad på? Galet.
Jag har fått bekräftat att det inte togs foton av Stefan den 15/5 2018, utan endast den bild som tagits med polismans mobil.
Stefan fotades i slutet av maj, då han anhölls.
Då undrar man vem som har tappat bort originalbilden, och varför?

Den återkommande frågan.
Vem kan besluta om internundersökning av utredningen, och när?
Görs internutredningar efter att fallet är avslutat?
Citera
2021-05-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att det blev skrivet en anmälan till soc från polisen iom att HD blev hämtad (när SD var inplockad redan).

Orosanmälan finns med som en punkt i innehållsförteckningen i någon av alla aktbilagor, men överstruken. Det är jag 100% säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in