2021-05-20, 22:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men domkraftskaft kunde bara passa in på somliga av skadorna. Det gör ju att man blir tveksam till det.

Om det passade in på några av skadorna som fanns på ben/träd/BO
så räcker det i alla fall för mig.

Det är inte omöjligt att han använde fler än ett tillhygge heller.
Jag säger inget om det alls. Vet för lite.

Dock reagerade han mycket mycket starkt!
Så starkt att han blev "hatisk" och bemödade sig filma/skriva brev.

Han hade inte behövt bli det om det inte stämde.
Tror jag.
Citera
2021-05-20, 23:02
Medlem
Citat:
Enligt AL, rättsläkaren, fanns det vissa skador som var förenliga med, och vissa som inte var förenliga med skaftet. Hon har med all säkerhet tagit hänsyn till alla faktorer, hon verkar inte lämna något åt slumpen.

Precis, hon var väldigt tydlig.
OM det nu skulle handla om 2 olika mordvapen då kan det vara 2 personer som slog ihjäl Lena. För det är osannolikt att mördaren skulle tänka: "nä, nu testar jag DEN HÄR en stund"

För att inte tala om böket att släpa på och dölja 2 mordvapen...
Citera
2021-05-20, 23:02
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta faktum hindrar ändå inte mig från att tycka synd om paret Ds barn, som har tvingas växa upp i denna skeva familj. Hoppas det går bra för dem i framtiden.

Men värst måste det kanske ändå kännas för Uws och Lenas barn att ha berövats sin mamma under såna gräsliga omständigheter. Särskilt om mördaren frias.

Även om såna plågor ibland inte går att jämföra...

Håller med.
Barn är barn.

Oavsett.

Sorg, ångest och smärta behöver inte jämföras.
Citera
2021-05-20, 23:05
Medlem
Citat:
Enligt AL, rättsläkaren, fanns det vissa skador som var förenliga med, och vissa som inte var förenliga med skaftet. Hon har med all säkerhet tagit hänsyn till alla faktorer, hon verkar inte lämna något åt slumpen.

Det låter som så.
Citera
2021-05-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Svårt veta, men sjutton slag mot relativ liten yta kan ju förvärra skadorna, de första så att säga.

För hur kunde ett skaft gå SD tappa fattningen så till grad som de gjorde?

Nå, snart vet vi om domstolen fäller eller om SD ska gå kämpa på andra vis.

Hade önskat att en psykiater och en beteendevetare hade suttit på plats i HR och lyssnat på rättegången och sen delgivit oss här i tråden sina insikter och åsikter...
Citera
2021-05-20, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Där ser man.
Vem ska man tro på? ML, SD:s kompis som säger att SD sagt det till honom, eller HD?
ML har väl ingen anledning att ljuga, men om uppgiften kom från SD så kanske det finns anledning att vara tveksam.

Även HD får man ta med en nypa salt.

Kontentan blir att man inte kan tro att hon gjort det, samtidigt som man inte kan tro att hon inte gjort det.

Paradoxerna kryllar!
HD är ett intressant bihang.
Hon ville bakom lyckta dörrar och hon vägrade vård i ett år för att hon jobbade inom neuropsykiatrin.
Hon pratar inte gärna om sin suicidala sida öht men hon pressas till svar.
Då kommer det fram att, efter ett sju helsickes krumbuktande, att det inte var värst konstigt att familjen skulle dödas och hon trivialiserar att det är jämförbart med sörjande anhöriga och för att eliminera hennes lidande.

När hon får frågan om två su-försök så dementerar hon.
Samtidigt - dvs tillkännager att de pratat om hennes önskan att dö - så är det bara tankar.
Hon har bara tänkt och förberett hur hon annars skulle gå tillväga.

Det väcker frågor kring om han ska göra skitgörat åt henne?

Hennes närmsta väninna, hennes mest förtroliga brister i gråt när hon får höra om detta i förhör.
HD är sjuksköterska och har ätit Quetiapin i minst tre år. Ändå kan hon inte ens uttala namnet på det hon äter.

För övrigt vill hon hålla skenet uppe och förminska otrohet officiellt. Det ska tonas ner i en tystnadspakt.
JS roll ska också döljas officiellt. Endast några få får veta. SD ljuger hon rätt i trynet och kör sitt brist på tillit.
Det samma gör hon i förhör innan hon behöver leverera rätt info.

TB som också är nära väninna (en av de som HD räknar upp i TR). Hon var väldigt förvånad över att inte ens veta om USA.
JS på viber blir förvånad den 16 maj. Han vet inte ens de ska på giga.

Faktum är att hon kör halvsanningar så det blir till att navigera på samma sätt som med SD angående det som sägs.
Citera
2021-05-21, 00:20
Medlem
develis avatar
Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände.

... Men det är ju bara tankar. Från en djupt deprimerad person som fått livslång behandling ordinerat för att inte hamna där igen.
Utifrån vittne framkommer att han tog med sig bilnycklarna till jobbet. HD verkar ha haft fokus på bilolycka och motorvägen när man läser hans förhör.

Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera.

FL 1: Och det är, du tycker inte att det är nåt konstigt att han önskar dig livet?
HD: Nej faktiskt inte, när man har en sjuk anhörig så är det väldigt, väldigt många som reagerar så
FL2:Mm
HD: Att dom önskar att det vore bättre, för den personen lider så pass mycket
FL2: Men ...
HD: Det är inget konstigt sjukdomsscenario
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
HD: Eem ... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
FL2: Ja
HD: Eem ... så
FL2:Mm
HD: Det är inget konstigt scenario i ett sjukdoms ... när man har nån som är riktigt,
riktigt sjuk bredvid sig. Dom tankarna finns, sen är det långt ifrån en tanke till att man
utför det
(..)
FL1: Det här är ju allvarliga saker. .. om man, kä ... mår man så dåligt ... så att man till och med tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du. Det måste ju vara fruktansvärt jobbig situation
HD: Eem ... helt ärligt, så ... eem ... vi pratade om det, jag har en förståelse för det för jag vet hur det är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka. Jag jobbar med det dagligen. Jag vet att det är många av dom som har den önskan, som också uttrycker det"

Avskrift ljudfil TR.
Åklagaren:
Och vem skulle se till att du blev död då?

H:Ja, ospecificerat. Ingen. Det skulle lösa sig.

Men man ramlar bara inte död ner i en depression.
Det måste ju ha funnits nån tanke, hur ska man gå från det ena till det andra?

H: Ja hur tanken var och hur det skulle gå till det vet jag inte.
Vi har pratat om olika grejer efteråt, jag visste ju hur jag skulle göra själv för att ta livet av mig. Det hade jag bestämt."
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 00:30.
Citera
2021-05-21, 00:35
Medlem
En fråga om någon vet av tidigare erfarenheter osv.

Finns det någon chans att HR kommer fram till och meddelar dom tidigare än beräknat? Eller är det 28e som gäller oavsett?
Citera
2021-05-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
En fråga om någon vet av tidigare erfarenheter osv.

Finns det någon chans att HR kommer fram till och meddelar dom tidigare än beräknat? Eller är det 28e som gäller oavsett?
Den meddelas 28 maj kl 11.00. Inte förr. Inte senare. Men om SD grips innan så är det ju en hint.
Citera
2021-05-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den meddelas 28 maj kl 11.00. Inte förr. Inte senare. Men om SD grips innan så är det ju en hint.
Vore definitivt en hint ja.

Lite märkligt med detta trubbiga system kan man tycka. Vore helt klart lämpligare om rätten fick den tid de behövde till att formulera sig istället för tvärt om.
Citera
2021-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Vore definitivt en hint ja.

Lite märkligt med detta trubbiga system kan man tycka. Vore helt klart lämpligare om rätten fick den tid de behövde till att formulera sig istället för tvärt om.
Det är ju det dom gör under den här tiden. Skriver ner domen och hur de resonerar samt juridiska formuleringar. De behöver inte mer tid.
Citera
2021-05-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så antagligen pratar SD osanning med sin polare eller så HD i förhöret. Det positiva är ju att HD Iallfall minns detta i all jag minns inte eller ingen kommentar. Det negativa är att hennes älskade make som hon upplever säger vidriga saker till en person närstående henne, för inte kan HD ljuga då hon inser att två självmordsförsök innebär att sociala involveras igen (eller var ryktet om orosanmälan en trådsanning).

Jag håller med om att det är svårt veta, att inget konkret kan säga så här är det.

Men SD eller HD uppger oriktiga uppgifter, så långt kan vi se det. För viset ör det självklart att HD hade sagt sanningen om det varit två självmordsförsök, inte kan hon skämmas för det och ljuga om det? ( obs bara djävulens advokat).

Denna sörja svärtar ner en mentalt.
Min gissning är att SD har sagt att HD är så dålig och suidical, endast för att få sympatier och framstå som att han drar ett så tungt lass, alldeles ensam.
Det får honom att framstå som stark och att han gör allt för sina flickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in