Citat:
Ursprungligen postat av
develi
HD är ett intressant bihang.
Hon ville bakom lyckta dörrar och hon vägrade vård i ett år för att hon jobbade inom neuropsykiatrin.
Hon pratar inte gärna om sin suicidala sida öht men hon pressas till svar.
Då kommer det fram att, efter ett sju helsickes krumbuktande, att det inte var värst konstigt att familjen skulle dödas och hon trivialiserar att det är jämförbart med sörjande anhöriga och för att eliminera hennes lidande.
När hon får frågan om två su-försök så dementerar hon.
Samtidigt - dvs tillkännager att de pratat om hennes önskan att dö - så är det bara tankar.
Hon har bara tänkt och förberett hur hon annars skulle gå tillväga.
Det väcker frågor kring om han ska göra skitgörat åt henne?
Hennes närmsta väninna, hennes mest förtroliga brister i gråt när hon får höra om detta i förhör.
HD är sjuksköterska och har ätit Quetiapin i minst tre år. Ändå kan hon inte ens uttala namnet på det hon äter.
För övrigt vill hon hålla skenet uppe och förminska otrohet officiellt. Det ska tonas ner i en tystnadspakt.
JS roll ska också döljas officiellt. Endast några få får veta. SD ljuger hon rätt i trynet och kör sitt brist på tillit.
Det samma gör hon i förhör innan hon behöver leverera rätt info.
TB som också är nära väninna (en av de som HD räknar upp i TR). Hon var väldigt förvånad över att inte ens veta om USA.
JS på viber blir förvånad den 16 maj. Han vet inte ens de ska på giga.
Faktum är att hon kör halvsanningar så det blir till att navigera på samma sätt som med SD angående det som sägs.
Du skrev igår att hon gjort två självmordsförsök.
Enligt SD:s killkompis som fått uppgiften via SD som bekant.
Det var din källa.
Varför utgick du från SD som en trovärdig källa och utelämnade HD:s egen berättelse, eller dementi som du kallar det, då du framförde dessa uppgifter i tråden?
Var du dåligt påläst (för vilken gång i ordningen vet jag inte här) angående självmordsförsöken eller varför valde du SD som en säkrare källa än HD:s egna uppgifter?
Jag trodde du läst allt om HD minst ett par gånger. Framdstår så iaf. Tills nu.
Hädanefter får man ju dubbelkolla lite av varje du skriver.
Folk har inte koll på flygplansdörrar. Du menar att de inte går att öppna från kabinen. Det går. Osv.
Och nu felaktigheter på tema självmord.
Det är ju liksom rätt ”allvarliga” teman du är inne på och vilseleder medvetet eller omedvetet.
Okunskap har alla och fel skriver vi alla här men man kan vara lite ödmjukare när man har fel för det är de flesta här.
Jag skulle nog ha undvikit att skriva att hon gjort två självmordsförsök om det finns uppgifter från henne själv som dementerar.
Sen kan ju du såklart tolka läget hur du vill men du startar trådsanningar och då måste Nötis och andra kolla extra vilket bara medför extrajobb här. Samtidigt som vi tack vare din felaktighet i inlägget då blev varse/påminda om HD:s eget vittnesmål.
Bottom line är att självmordstemat ska man absolut inte ta lätt på. Därför tycker jag att man ska framföra riktiga uppgifter (iaf ha med HD:s eget vittnesmål i inlägget om man spekulerar) så snart det förs på tal.