2021-05-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så antagligen pratar SD osanning med sin polare eller så HD i förhöret. Det positiva är ju att HD Iallfall minns detta i all jag minns inte eller ingen kommentar. Det negativa är att hennes älskade make som hon upplever säger vidriga saker till en person närstående henne, för inte kan HD ljuga då hon inser att två självmordsförsök innebär att sociala involveras igen (eller var ryktet om orosanmälan en trådsanning).

Jag håller med om att det är svårt veta, att inget konkret kan säga så här är det.

Men SD eller HD uppger oriktiga uppgifter, så långt kan vi se det. För viset ör det självklart att HD hade sagt sanningen om det varit två självmordsförsök, inte kan hon skämmas för det och ljuga om det? ( obs bara djävulens advokat).

Denna sörja svärtar ner en mentalt.

Orosanmälan ska göras av legitimerad vårdpersonal vid minsta misstanke om att barn utsätts/upplever sådant barn inte ska behöva göra: tex att en vårdnadshavare gör ett självmordsförsök, det är inget rykte. Däremot om HD rispat armen och hjälten SD skött bandagering i hemmet har ju inte vården haft chansen. Typ.

Ser ett senare inlägg med citat från förhör med HD där hon nekar annat än tankar men som länkaren skriver pratar om planer på mord/självmord på hela familjen. Oddsen är lägre på att SD ljuger va?
Citera
2021-05-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur många självmordsförsök hamnar inte i offentlig dager via frånvaro av sjukhusvård?
Mörkertalet är stort vid misslyckade su och HD har bett honom om hjälp att ta henne av daga.

Jag får inte ihop din första mening men jag antar du menar att alla självmordsförsök inte hamnar på sjukhus? Då skulle jag klassa dessa som självskadebeteende eller fullbordat självmord.
Citera
2021-05-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte läst ikapp, så kanske detta redan kommit upp nu:

A 148/374:

Förhör HD 2019

"FLI: Det finns nämligen en uppgift i utredningen att det finns två självmordsförsök.
374 Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-09-04 13:45 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Nej det är felaktigt.
FLI: Måste ändå ställa frågan eftersom ...
MT: Ja jag har aldrig gjort det men ...
FLJ:Nej.
MT: ... har tankar på det många många gånger men aldrig, aldrig försökt.
"

Tack för förhörscitat, bra minne! Säger som DiLeva, vem ska man tro på...
Citera
2021-05-21, 01:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Sprang på en mening i FUP från LW.

På tal om att upprätthålla fasader, heroiska drömmar, psykisk ohälsa, leva i förljugenhet och bejaka sjukdomsalstrande beteende i
löjliga familjen.

You nailed it, girl:

Två skeva partners som tar varandras parti. Skyddar och stöder.
I sin värsta form är allierade rent farligt om det berör familicide, maternal filicide-suicide eller mord.

Citat:
De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte
13 nov 2015

Från den svartsjuka älskarinnan
Citera
2021-05-21, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Där ser man.
Vem ska man tro på? ML, SD:s kompis som säger att SD sagt det till honom, eller HD?
ML har väl ingen anledning att ljuga, men om uppgiften kom från SD så kanske det finns anledning att vara tveksam.

Även HD får man ta med en nypa salt.

Kontentan blir att man inte kan tro att hon gjort det, samtidigt som man inte kan tro att hon inte gjort det.

Paradoxerna kryllar!
Paradoxalt, sa Bull.
Glömde detta tidigare.
HD rådfrågar JO om separationen då han genomgått en skilsmässa.
Lyfter in de bärande meningarna så slipper JOs ex hamna här. Ab 165.

2018-04-19
HD: Hur lång tid tog det för dig innan det blev en vardagslunk igen?
- Alltså efter separationen.

JOs ex var otrogen så han slängde ut henne skriver han.

HD: oj, hade hon varit med flera alltså. Hade ingen aning. Har ju iofs inte fråga. Det blir mer påtagligt nu när man själv går igenom en separation.

JO: japp flera .. men enligt henne så har hon aldrig gjort nåt..

HD: Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.

Samtalet övergår till att handla om en resa han bokat.

JO: kan du hålla helmligt? ; )
HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det.

Du kan väl ha nedanstående i åtanke vid läsning.
Dvs det hon skriver till SD nio dagar efter samtalet med JO.

2018-04-28
HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"
SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 02:22.
Citera
2021-05-21, 02:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Paradoxalt, sa Bull.
Glömde detta tidigare.
HD rådfrågar JO om separationen då han genomgått en skilsmässa.
Lyfter in de bärande meningarna så slipper JOs ex hamna här. Ab 165.

2018-04-19
HD: Hur lång tid tog det för dig innan det blev en vardagslunk igen?
- Alltså efter separationen.

JOs ex var otrogen så han slängde ut henne skriver han.

HD: oj, hade hon varit med flera alltså. Hade ingen aning. Har ju iofs inte fråga. Det blir mer påtagligt nu när man själv går igenom en separation.

JO: japp flera .. men enligt henne så har hon aldrig gjort nåt..

HD: Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall
bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än
man tror.

Samtalet övergår till att handla om en resa han bokat.

JO: kan du hålla helmligt? ; )
HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det.

Du kan väl ha nedanstående i åtanke vid läsning.
Dvs det hon skriver till SD nio dagar efter samtalet med JO.

2018-04-28
HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"
SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

Fy Fabian vilken sörja!
Citera
2021-05-21, 02:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag får inte ihop din första mening men jag antar du menar att alla självmordsförsök inte hamnar på sjukhus? Då skulle jag klassa dessa som självskadebeteende eller fullbordat självmord.
Jag menar de som överlever och inte söker vård. Det blir ett mörkertal.
Sökte inte HD hjälp så är det inte journalfört.
Ur ett forskningsperspektiv likaså om folkhälsa ska kartläggas.

Det klassas inte som självskadebeteende såtillvida det inte inte finns diagnos och utreds som just självskadebeteende.

Det klassas som självmordsförsök (ofullbordat självmord) om det framkommer via patienten retroaktivt eller finns med tidigare i journal.
Utifrån prevention tas det på allvar eftersom upprepade försök är en av de starkaste riskfaktorerna ihop med psykisk sjukdom.
Dåliga copingstrategier, sårbarhetsfaktorer och ökad risk vid återkommande kris att inte kunna hantera situationen.

Vet inte om det klargjorde, iaf ett försök att reda ut begreppen.
Citera
2021-05-21, 02:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fy Fabian vilken sörja!
Sjukt, sa Bull.
Det blir som sagt en väldigt märklig bild som växer fram när olika uppgifter ställs emot varann.

Frågade om USA och sprang på en uppgift om att SD/HD var i USA år 2015 (det jag undrade om i nåt inlägg).

Tillbaka till framtiden?

LW beskriver hur HD kommer få se två intima bilder vid hemkomst (intressant i sig iom att hon säger i förhör att hon vetat om otroheten länge innan mars 2017).

13 nov 2015
LW:
- Bilder som definitivt inte tål offentlighet, inte ens nära. Bilder jag aldrig trodde jag ens skulle ta
- Han gjorde nån ominstallation så två hamnade i deras gemensamma dropbox, Bilder på mig såklart

- Det hände redan i USA, drygt nån vecka innan de kom hem

- Han sa inget förrän de var hemma igen, nog lika bra det

- Men han sa det första kvällen vi träffades, vilket också var kvällen de kom hem

LW har lust att säga sanningen, hon vill inte bära skulden själv.
2017 erkänner hon då HD samlat bevisning. Paret allierar sig och hon blir syndabock. Hon förpassas officiellt ut i kylan, inofficiellt till skuggriket via Rt och sen förpassas hon till det eviga 2018.
Oavsett om LW aldrig sagt nåt är SD helt paranoid i förhållande till HD.
Oavsett om LW i frustration hotar SD med att offentliggöra sanningen, så förstår hon inte hur pressad han är, hur allvarlig situationen är i hans värld relaterat till HD.
SD fyller henne nämligen med falska löften, enbart att ha en tidsfrist till augusti är en framtidsvision.

Forts 2015:

- Det skulle bli ett helvete även för mig. Men det är otäckt hur mycket det ibland frestar att få bara säga som det är, låta det få synas att det VERKLIGEN är HAN som är otrogen, slippa bära skulden själv för det han själv initierat

- Påminn mig att aldrig göra det, det skulle bli min död.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 03:03.
Citera
2021-05-21, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Orosanmälan ska göras av legitimerad vårdpersonal vid minsta misstanke om att barn utsätts/upplever sådant barn inte ska behöva göra: tex att en vårdnadshavare gör ett självmordsförsök, det är inget rykte. Däremot om HD rispat armen och hjälten SD skött bandagering i hemmet har ju inte vården haft chansen. Typ.

Ser ett senare inlägg med citat från förhör med HD där hon nekar annat än tankar men som länkaren skriver pratar om planer på mord/självmord på hela familjen. Oddsen är lägre på att SD ljuger va?

Jag var hur orosanmälan fungerar, enligt tråden finns en sådan och skvalpar i detta fallet. Eller var det en trådsanning.

Din gissning är nog korrekt, men vi kan ju etablera att det funnits rätt stora tankar kring egen död och framförallt även barnen.
Citera
2021-05-21, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Min gissning är att SD har sagt att HD är så dålig och suidical, endast för att få sympatier och framstå som att han drar ett så tungt lass, alldeles ensam.
Det får honom att framstå som stark och att han gör allt för sina flickor.

Din gissning är lika bra som någon annans. Jag anser bara att en familj med så mycket öppet prat och googlingar om död känns, väldigt sjuk.
Citera
2021-05-21, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag var hur orosanmälan fungerar, enligt tråden finns en sådan och skvalpar i detta fallet. Eller var det en trådsanning.

Din gissning är nog korrekt, men vi kan ju etablera att det funnits rätt stora tankar kring egen död och framförallt även barnen.

Jag har för mig att det blev skrivet en anmälan till soc från polisen iom att HD blev hämtad (när SD var inplockad redan).
Citera
2021-05-21, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att det blev skrivet en anmälan till soc från polisen iom att HD blev hämtad (när SD var inplockad redan).

OK, det låter rimligt. Vet bara att det tickar något i bakhuvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in