2021-05-20, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Buhuu jag kommer aldrig mer lyssna på er osv.

Mitt värde har gått ner betydligt mer än vad du tjänat på dina trades eftersom jag hodlat sen ethereum kostade noll och ingenting och köpte för mer än vad som var normalt då. Jo du gråter det läser man ganska lätt 😁. Men håll ut Harry det går upp igen

Du verkar ta det personligt? Kom jag för nära sanningen hoooodler?

Ditt värde har gått ner alltså? Måste vara bittert att följa med ner istället för att sälja av en del av kakan på topp och sedan köpa dippar. Varför tycker du att folk ska lyssna på dig?
Citera
2021-05-20, 23:41
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Du verkar ta det personligt? Kom jag för nära sanningen hoooodler?

Ditt värde har gått ner alltså? Måste vara bittert att följa med ner istället för att sälja av en del av kakan på topp och sedan köpa dippar. Varför tycker du att folk ska lyssna på dig?

Från förra onsdagen så ja det har gått ner. Men jag ser helheten och kan hantera nedgångar, det handlar i grund och botten om vilket slags psyke man har. Vissa kan inte hantera nedgångar och då tycker jag man kanske investerar i helt fel produkt, du är ju ett skolexempel på personer med för svagt psyke för detta. Men det är ok förstå mig rätt, det handlar inte om att man är mer man för man har ett starkt psyke, det är naturligt att alla är olika, 👍

Jag är inte i behov att leta dippar längre och det är jag ganska tillfreds med. Jag har ett mål som jag förvisso av säkerhetsskäl har minskat med ett par procent men jag vet att vi kommer dit, och fram tills dess så 🤷‍♂️ får det dala ett tag. Det är ok för mig

Edit: störigt deluxe är att vi bara var ca $700 ifrån mitt mål 😪
Citera
2021-05-20, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Från förra onsdagen så ja det har gått ner. Men jag ser helheten och kan hantera nedgångar, det handlar i grund och botten om vilket slags psyke man har. Vissa kan inte hantera nedgångar och då tycker jag man kanske investerar i helt fel produkt, du är ju ett skolexempel på personer med för svagt psyke för detta. Men det är ok förstå mig rätt, det handlar inte om att man är mer man för man har ett starkt psyke, det är naturligt att alla är olika, 👍

Jag är inte i behov att leta dippar längre och det är jag ganska tillfreds med. Jag har ett mål som jag förvisso av säkerhetsskäl har minskat med ett par procent men jag vet att vi kommer dit, och fram tills dess så 🤷‍♂️ får det dala ett tag. Det är ok för mig

Det är helt ok med personpåhopp på mig om det är med substans, då kan även jag lära mig något av detta. Men var är substansen? Vad är det jag missat? Vad antyder att jag inte klarar en nedgång? Är det att jag köpt dippen som avslöjar mig som en svag hand?
Citera
2021-05-20, 23:51
Medlem
JEGS76s avatar
Extreme Fear: 11.
När var det så lågt sist?
Citera
2021-05-20, 23:53
Medlem
nitinitis avatar
Henrybendix vi alla vet att du FOMOade in på 60k så sluta kom hit och lek trader
Citera
2021-05-21, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Henrybendix vi alla vet att du FOMOade in på 60k så sluta kom hit och lek trader

Och sedan tog jag ut profit och köpte in mig i Ethereum. Förra måndagen sålde jag det mesta av det jag hade i BTC och köpte in mig ytterligare i ETH. Det förra kan du gå tillbaka och kolla i denna tråd (har jag för mig att jag skrev i). Det senare kan inte verifieras då jag varit avstängd en månad och inte kunnat skriva här.

Ja jag kanske skulle börja kalla mig trader bara för att provocera alla er menlösa hoooodlers.
Citera
2021-05-21, 00:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Håller inte?

Jag tjänade ca $180K på ETH från månd till onsd på trade, sedan kom Musks tweet.

Ni hodlers är helt hjärndöda, jag kommer aldrig mer att lyssna på er. Hur mycket har ni tjänat de senaste månaderna? Inte en cent. Inte en satoshi. Likväl fortsätter ni med ert hodl.

Traders har tur ibland och otur ibland, slutar ofta med 0 på kontot förr eller senare. Hodlers behöver inte oroa sig speciellt mycket för deras enda gamble är att sunda pengar till slut kommer att vinna över osunda, och då blir tillfälliga svackor och toppar ganska ointressant. Och så kan man lägga tiden på roligare saker än att sitta och titta på grafer hela dagarna.
Citera
2021-05-21, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Traders har tur ibland och otur ibland, slutar ofta med 0 på kontot förr eller senare. Hodlers behöver inte oroa sig speciellt mycket för deras enda gamble är att sunda pengar till slut kommer att vinna över osunda, och då blir tillfälliga svackor och toppar ganska ointressant. Och så kan man lägga tiden på roligare saker än att sitta och titta på grafer hela dagarna.

Jag trodde också på det där (och statistiskt stämmer det) men sen insåg jag att de flesta är otroligt dumma i huvudet och säljer vid dipp. De blir helt enkelt rädda. En del av dem köper sedan in sig igen när priset gått upp.

Hade majoriteten inte fungerat så hade inte valarna kunnat tjäna så enkla pengar som de gör.

Återstår alltså en mycket enkel modell. Köp lågt, sälj högt. Sälj aldrig i dipp om du tror på krypto.
Citera
2021-05-21, 00:16
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Och sedan tog jag ut profit och köpte in mig i Ethereum. Förra måndagen sålde jag det mesta av det jag hade i BTC och köpte in mig ytterligare i ETH. Det förra kan du gå tillbaka och kolla i denna tråd (har jag för mig att jag skrev i). Det senare kan inte verifieras då jag varit avstängd en månad och inte kunnat skriva här.

Ja jag kanske skulle börja kalla mig trader bara för att provocera alla er menlösa hoooodlers.

Du är bara lack för att vi lyckades övertyga dig hodla, iallafall för en liten stund. Finns ingen chans att du har gjort en bra trade med bitcoin den senaste tiden. Du paniksålde förmodligen på vägen ner igår?

Själv skulle jag sälja halva mitt innehav på eth på 5k men tyvärr så hände vad som hände. Mina bitcoins ska hållas ett låååångt tag.
Citera
2021-05-21, 00:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hypotetiskt, säger världens alla ledare att man kommer gå över till Bitcoin som framtida valuta så skjuter priset i höjden, utan att en enda till dollar "tryckts in i bitcoin". Snarare att övriga valutor tappar i värde.
Bitcoin är olämplig som storskalig valuta, det är således en relativt värdelös uppfinning. Andra liknande tekniker/blockkedjor skulle fungera bättre.
Citera
2021-05-21, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Du är bara lack för att vi lyckades övertyga dig hodla, iallafall för en liten stund. Finns ingen chans att du har gjort en bra trade med bitcoin den senaste tiden. Du paniksålde förmodligen på vägen ner igår?

Själv skulle jag sälja halva mitt innehav på eth på 5k men tyvärr så hände vad som hände. Mina bitcoins ska hållas ett låååångt tag.

Läste du ens vad jag skrev? Jag påstod inget om att jag gjort bra trade med BTC.

(Jag gick över till ETH.)
Citera
2021-05-21, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Bitcoin är olämplig som storskalig valuta, det är således en relativt värdelös uppfinning.

Fel...

https://bitcoinexchangeguide.com/wp-content/uploads/2019/03/image1-123.png

Varför uttalar man sig om något man inte är minsta påläst om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in