2021-05-21, 00:31
Medlem
Man vet att någon vill lite för mycket när de skriver att guld inte är censorship resistant.
Citera
2021-05-21, 00:38
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fel...

https://bitcoinexchangeguide.com/wp-content/uploads/2019/03/image1-123.png

Varför uttalar man sig om något man inte är minsta påläst om?
Jag är väl påläst, har själv mineat/tradeat. Ett block får vara max 1MB, det skapas endast ett block var tionde minut. Låter det som en skalbar lösning? En Swish till polaren tar 10 minuter och kanske inte ens får plats i blocket, lmao. Nej du, det finns bättre kryptovalutor, oavsett vad bitcoinexchangeguide lurat i dig.
Citera
2021-05-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag är väl påläst, har själv mineat/tradeat. Ett block får vara max 1MB, det skapas endast ett block var tionde minut. Låter det som en skalbar lösning? En Swish till polaren tar 10 minuter och kanske inte ens får plats i blocket, lmao. Nej du, det finns bättre kryptovalutor, oavsett vad bitcoinexchangeguide lurat i dig.
Definiera bättre, de snabba kryptovalutorna har sämre decentralisering. Vilka konsekvenser får vi av att höja blocksizen och minska tiden?
Citera
2021-05-21, 01:08
Medlem
JEGS76s avatar
Vad säger ni, hade vi botten i förrgår vid 15-snåret på 29800? Är det värsta över för den här gången och nu börjar vi klättra lite igen?
Citera
2021-05-21, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Vad säger ni, hade vi botten i förrgår vid 15-snåret på 29800? Är det värsta över för den här gången och nu börjar vi klättra lite igen?

https://twitter.com/whale_alert/status/1395298232528523264?s=20

Är då nån med stora fickor som inte tror det dippar mer.
Citera
2021-05-21, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Du förutsätter att jag äger kryptovalutor. Varför gör du det?

Jaa undra varför? Har du någon gissning själv?
Citera
2021-05-21, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76

Tror golvet inte är nått. Verkar vara bulltrap. Men vi får se
Citera
2021-05-21, 06:09
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Det är helt ok med personpåhopp på mig om det är med substans, då kan även jag lära mig något av detta. Men var är substansen? Vad är det jag missat? Vad antyder att jag inte klarar en nedgång? Är det att jag köpt dippen som avslöjar mig som en svag hand?

Det är inga personangrepp det är fakta.

Jag vill mena att du sagt att du hodlar 80% och tradear 20% men du sålde naturligtvis skitnära toppen, gick över till eth och sålde på ganska exakt toppen. 100% sen köpte du någon absurd telecomaktie som rusat nära 20 000% senaste veckan
Senast redigerad av Kurt-Beritz 2021-05-21 kl. 06:15.
Citera
2021-05-21, 08:25
Avslutad
Citat:

Okej, transaktionsargumentet. "Åhhh nej, 7 transkationer per sekund, SÄLJ ALLT innan någon annan kommer på detta". Allvarligt, tror du att ingen tänkt på detta?

Bitcoin är en store of value.
Sett till Bitcoins egenskaper, en bättre sådan än guldet som är värderat 10x högre*. Sedan kan man titta på annat som används som store of value så som tex fastigheter, fonder, obligationer och börja spekulera i värde om man vill...

Du pratar om medium of exchange, Bitcoin är en store of value vilket är något helt annat.

Det intressanta är att man kan använda Lightning nätverket och andra 2:a-lagers lösningar för att lösa "medium of exchange" proposition också.
Men vi behöver inte gå dit för att motivera ett Bitcoin värde på mellan $500k (guldets marketcap) upp till flera hundra miljoner (om vi inkluderar annat som används som store of value idag).

* jag föregår eventuellt svar om "men guld används i industrin också": Det industriella värdet är mindre än 1% av guldets värde.
Senast redigerad av se_där... 2021-05-21 kl. 08:28.
Citera
2021-05-21, 09:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Okej, transaktionsargumentet. "Åhhh nej, 7 transkationer per sekund, SÄLJ ALLT innan någon annan kommer på detta". Allvarligt, tror du att ingen tänkt på detta?

Bitcoin är en store of value.
Sett till Bitcoins egenskaper, en bättre sådan än guldet som är värderat 10x högre*. Sedan kan man titta på annat som används som store of value så som tex fastigheter, fonder, obligationer och börja spekulera i värde om man vill...

Du pratar om medium of exchange, Bitcoin är en store of value vilket är något helt annat.

Det intressanta är att man kan använda Lightning nätverket och andra 2:a-lagers lösningar för att lösa "medium of exchange" proposition också.
Men vi behöver inte gå dit för att motivera ett Bitcoin värde på mellan $500k (guldets marketcap) upp till flera hundra miljoner (om vi inkluderar annat som används som store of value idag).

* jag föregår eventuellt svar om "men guld används i industrin också": Det industriella värdet är mindre än 1% av guldets värde.
Jag säger inte till folk att sälja allt, jag ifrågasätter folk som försöker intala sig att Bitcoin skulle kunna ersätta Fiat.
Citera
2021-05-21, 09:31
Avslutad
Citat:
Jag säger inte till folk att sälja allt, jag ifrågasätter folk som försöker intala sig att Bitcoin skulle kunna ersätta Fiat.

Problemet är bara att jag aldrig ser någon säga att Bitcoin kommer ersätta Fiat (i första lagret).

Däremot ser jag dagligen inlägg som ditt, ett motargument till ett påstående som inte finns.

Alla (!!) känner liksom redan till "7 transaktioner per sekund" och att det inte räcker för att fungera som Medium of exchange". Bitcoins värdeproposition är dock inte att vara medium of exchange utan store of value. Det räcker för att motivera ett pris långt förbi 500k dollar per bitcoin.
Senast redigerad av se_där... 2021-05-21 kl. 09:34.
Citera
2021-05-21, 09:39
Avslutad
Citat:
Problemet är bara att jag aldrig ser någon säga att Bitcoin kommer ersätta Fiat (i första lagret).

Däremot ser jag dagligen inlägg som ditt, ett motargument till ett påstående som inte finns.

Alla (!!) känner liksom redan till "7 transaktioner per sekund" och att det inte räcker för att fungera som Medium of exchange". Bitcoins värdeproposition är dock inte att vara medium of exchange utan store of value. Det räcker för att motivera ett pris långt förbi 500k dollar per bitcoin.

Eller hur. Dock funkar det bra som uppgör mellan två parter i en handel. Folk som vill köpa småskit kan swisha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in