2021-04-11, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Nej det är hur lätt som helst att trada till sig mer BTC.
Inte ens de mest erfarna fd wallstreet traders som jag respekterar skulle säga något sådant.

Men grattis isf. Hur många hade du förra sommaren, och hur många fler har du tradat till dig idag?
Citera
2021-04-11, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Inte ens de mest erfarna fd wallstreet traders som jag respekterar skulle säga något sådant.

Men grattis isf. Hur många hade du förra sommaren, och hur många fler har du tradat till dig idag?

Det är bara att sälja dyrt och köpa billigare.

Inget jag skriver ut på ett anonymt forum. Hur många har du själv?
Citera
2021-04-11, 09:57
Medlem
Citat:
Det är bara att sälja dyrt och köpa billigare.

Inget jag skriver ut på ett anonymt forum. Hur många har du själv?

Det börjar tyvärr blir lite tröttsamt med dina inlägg nu men det är kanske avsikten. Det är du som har bevisbördan då påståendet att det är lätt att trejda BTC går emot vedertagen kunskap. Du behöver inte ange belopp, endast säga till när du köper/säljer. Över tid ser vi ju om du har rätt.
Citera
2021-04-11, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjajkovskij
Det börjar tyvärr blir lite tröttsamt med dina inlägg nu men det är kanske avsikten. Det är du som har bevisbördan då påståendet att det är lätt att trejda BTC går emot vedertagen kunskap. Du behöver inte ange belopp, endast säga till när du köper/säljer. Över tid ser vi ju om du har rätt.

Det har jag gjort. Jag köpte senast under 56K, vilket jag upplyste om i tråden.

Men varför ber du mig om mer information om du tycker att det jag informerar om är tröttsamt? Jag börjar bli trött på avsaknaden av logik hos er religiösa hodlers.
Citera
2021-04-11, 10:28
Medlem
Citat:
Det har jag gjort. Jag köpte senast under 56K, vilket jag upplyste om i tråden.

Men varför ber du mig om mer information om du tycker att det jag informerar om är tröttsamt? Jag börjar bli trött på avsaknaden av logik hos er religiösa hodlers.

Det gjorde du inte alls. Du skrev att "nu börjar det bli dags att gå in". Det är inte det samma som att köpa. Vi känner oss alla sugna på att köpa när priset går ner men det är endast ett faktiskt köp som räknas. Och "börjar bli dags" kan handla om timmar/dagar/veckor. När jag säger, "det börjar bli dags att städa" hemma kan det dröja 5 min till 21 dagar...

Det vi tycker är tröttsamt är förstås att du envisas med att skriva att trejding är lätt. Det är bara att köpa i bottnar och sälja i toppar osv.
Citera
2021-04-11, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjajkovskij
Det gjorde du inte alls. Du skrev att "nu börjar det bli dags att gå in". Det är inte det samma som att köpa. Vi känner oss alla sugna på att köpa när priset går ner men det är endast ett faktiskt köp som räknas. Och "börjar bli dags" kan handla om timmar/dagar/veckor. När jag säger, "det börjar bli dags att städa" hemma kan det dröja 5 min till 21 dagar...

Det vi tycker är tröttsamt är förstås att du envisas med att skriva att trejding är lätt. Det är bara att köpa i bottnar och sälja i toppar osv.

Dina städrutiner är naturligtvis inte intressanta för någon och dessutom helt OT. Ta det i lämpligt underforum.

Det är det trading handlar om. Lätt som en plätt. Sälj på topp och köp när det gått ner.
Citera
2021-04-11, 10:40
Avslutad
Citat:
Dina städrutiner är naturligtvis inte intressanta för någon och dessutom helt OT. Ta det i lämpligt underforum.

Det är det trading handlar om. Lätt som en plätt. Sälj på topp och köp när det gått ner.
Även Lotto är ett mycket enkelt spel. Man kryssar helt enkelt i de 7 vinnande numren.
Citera
2021-04-11, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Även Lotto är ett mycket enkelt spel. Man kryssar helt enkelt i de 7 vinnande numren.

Lycka till med det projektet. Tråden handlar dock om BTC.
Citera
2021-04-11, 11:16
Medlem
Citat:
Nej det är hur lätt som helst att trada till sig mer BTC.

Trada till sig mer btc med btc är väldigt svårt,men dom smarta traders kör med altcoins och via dom kammar in mera btc.
Citera
2021-04-11, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Trada till sig mer btc med btc är väldigt svårt,men dom smarta traders kör med altcoins och via dom kammar in mera btc.

Varför är det svårt? Sälj på topp och köp när det går ner = enkelt. På senare år har jag bara tradat med 20% av min stack men tror jag ska gå upp till 50% eftersom det är så enkelt.
Senast redigerad av HenryBendix 2021-04-11 kl. 11:20.
Citera
2021-04-11, 12:13
Medlem
Jag personligen ser det som att svårt att samla på sig mera btc med btc vid trade som håller för att det blir pisk det blir lite vinst ett pendlande med pisk och lite vinst en risk man seglar med.
Köra trade med btc likt med 50k krona är bara en intresse "hobby" men om man har tur med en trade så kan ju 50k krona bli mycke mer som ger en blind kåthet till nästa trade som kan ge pisk istället.

Men klart att om man klarar sig utan pisk och tillväxten håller så bara att köra på.
Pointen är att om jag tradar med 50k korona och den pendlar konstant ex. mellan 45-55k så
bara hobby intresse det blir inge vinst 50k måste ju växa om jag kan köra trade.
Senast redigerad av butkus 2021-04-11 kl. 12:31.
Citera
2021-04-11, 18:33
Medlem
Intressant sammantag av olika indikatorer, vart vi kan befinna oss i denna cykel:
https://twitter.com/ByzGeneral/status/1381095621017354240
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in