Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Citera mitt "judehat" istället för att komma med grundlösa beskyllningar, eller citat vad
andra debattörer har skrivit.
Det är klassisk sionistisk retorik när sakliga argument inte kan bemötas adekvat, använder man sig av sköldar som antisemitism och judehat.
Håll dig till sakliga argument.
Kunde Roosevelt och Churchill förhandla med Stalin bör Israel kunna förhandla med Hamas. Tycker du att israeler är dummare än amerikaner och britter?
Fortfarande samma ologiska resonemang.
Hade du argumenterat likadant om judar och Israel 1948?
Israel har aldrig funnits, därför kan judar inte förlora något de aldrig haft?
Det låter helt galet, eller hur?
Statsbildningar kommer och går. Detsamma gäller nationella identiteter. Några etrusker här?
Utifrån delningsplanen framgår det tydligt hur den judiska statens gränser var tänkta.
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/1137/production/_114370440_02_palestine_un_partition_plan_640-nc.png
Gränser från 1967.
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/5F57/production/_114370442_04_after_the_1967_war_640-nc.png
Det enda du behöver svara på är varför Israel forstätter att ockupera palestinsk mark och varför man etablerar nya judiska bosättningar på ockuperad mark.
Det är ju ett flagrant brott mot den sk internationella rätten som tycks stå väldigt högt i kurs i västliga huvudstäder.
Du kan inte heller tala dig ur att det var mer ordning och reda i Tredje Riket än i Sovjetunionen. Inte sant?
Israel är inte värst på något sätt by a long shot, så jag vet inte vad som förklarar din besatthet. Så om inte Israel är värst utan bäst i klassen...
vad är anledningen till din fixering?

Antisemitism... det ordet skriver jag för första gången nu, har aldrig nämt det tidigare i diskussionen. Är det något du vill tala om?
Jag har inte nämnt Stalin, Roosevelt eller Churchill. Bara en fråga, vill du att vi ska ta exempel från hela vår kända historia... tänk efter noga innan du svarar, bara att begränsa sig till mellanöstern är rörigt. Vill du dra in världshistorien, ja räkna till 3 om du kan innan vi är OT. Men svara gärna på frågan.
Absolut, hade Judar aldrig haft en stat hade jag resonerat annorlunda kring 1948.
Jag tycker internationell lag ska gälla för alla, hade gärna sett en opartisk domstol döma Israel, Palestina och en hög av världens andra länder.
Nej men inte prata om Nazi-Tyskland, jag gör det sällan. Dra inte in det i detta också, då tvingas jag bara påtala att Palestinier, en del gillar Hitler och vad han gjorde, vi hade en NSDAP-vurmare här för ett tag sedan vet inte vad han tog vägen dock. Har du sett den fina butiken Hitler2 i Gaza? Sorry men du nämnde 3:e Riket. Sovjetunionen nämner du också, nej sluta, dit går vi inte.
Återigen, vill du expandera vårt samtal till världshistorien? Gör det för att avleda men Israel är mer demokratiskt och har mer pressfrihet än Palestina. Du kan prata precis om vilken annars världshändelse som du vill, men fakta är fakta.