2021-05-18, 11:28
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Låt Kina och Ryssland ta över.

China offers to host Israeli-Palestinian peace talks

Ska de låta ett land som bedriver folkmord mot muslimer vara värd för förhandlingarna? Lol, nu har jag snart hört allt.

Jag trodde att du tyckte om muslimer och Palestinier Giant Squid...

Kanske kan Kina få till en "Uighurisk lösning" på Palestina konflikten då......
Citera
2021-05-18, 11:28
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Eller man kan skåda det såhär, att upprättelsen av den israeliska staten, inte var lösningen på judens problem; hemlöshet. De gjorde däremot själv ett annat folk hemlöst. Nu har vi tusentals muslimer i västen, många är palestinier, och ingen jude kan gå fritt på gatan och flascha sin Davids stjärna. Snacka om och skjuta sig själv i foten, bad karma..

Palestinier är inte hemlösa dock. Dom har mark, dom har bostäder. Framförallt så lever dom faktiskt ett bra liv, speciellt med alla mångmiljardbidrag som dom får årligen av många länder. Enbart USA skänkte helt nyligen $250.000.000, 2,5 miljarder SEK. Sen har du det svenska årliga bidraget på hundratals miljoner och som sagt, många länder bidrar.

Vidare så lever 2 miljoner palestinier inuti israel i fred. Judarna behandlar dom bra, det har jag själv sett med egna ögon. Du behöver inte tro mig, res dit själv och se med dina ögon.

Problemet är att muslimerna vill ha judarnas mark och bostäder. Muslimer accepterar inte att ha judar som grannar utan väljer att attackera civila med 3000 raketer bara senaste veckan, plötsliga knivattacker, påkörningar med fordon osv. Det här sker konstant, utan pauser.

Varför förstår du inte en sån enkel sak?
Senast redigerad av HatarIslam 2021-05-18 kl. 11:36.
Citera
2021-05-18, 11:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Märkligt ...mupparna åker runt och firar som de vunnit vm guld i fotboll, då tror man att dom mäklat fred men icke sa Nicke ?
Citera
2021-05-18, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det blir intressant att se hur allt ska balanseras ..
Kina har väl bra relationer med Iran dessutom..
Och Iran är insyltat i Hamas och det breda motståndet mot Israel ..
Den senaste Hamas-offensiven var ovanligt intenvis och någon stat måste ha legat bakom leveranser och logistik. Att allt sköts på den eländiga Gazaremsan, det kan vi glömma..

Många aktörer som drar i trådarna bakom scenen. Stormaktspolitik by proxy, som alltid..
Citera
2021-05-18, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Palestinier är inte hemlösa dock. Dom har mark, dom har bostäder. Framförallt så lever dom faktiskt ett bra liv, speciellt med alla mångmiljardbidrag som dom får årligen av många länder. Enbart USA skänkte helt nyligen $250.000.000, 2,5 miljarder SEK. Sen har du det svenska årliga bidraget på hundratals miljoner och som sagt, många länder bidrar.

Vidare så lever 2 miljoner palestinier inuti israel i fred. Judarna behandlar dom bra, det har jag själv sett med egna ögon. Du behöver inte tro mig, res dit själv och se med dina ögon.

Problemet är att muslimerna vill ha judarnas mark och bostäder. Muslimer accepterar inte att ha judar som grannar utan väljer att attackera civila med 3000 raketer bara senaste veckan, plötsliga knivattacker, påkörningar med fordon osv osv. Det här sker konstant, utan pauser.

Varför förstår du inte en sån enkel sak?

För den som är blind, går det inte och förklara saker, som är självklara för den seende..
Citera
2021-05-18, 11:46
Medlem
Citat:
Så mycket judehat och hot mot judar och israeler i tråden som får ligga kvar.

Som motsats till det så kan jag säga att ingen gillar muslimer eller vill ha dom som grannar. Dom måste slängas ut varhelst dom befinner sig.

Vad gäller Israel så hoppas jag och ber varenda dag att Israel ska utplåna muslimer i mellanöstern i en större skala genom atombomber. Jag vill se miljoner muhammedaner plågas och utplånas som hämnd mot all skit vi i resten av världen fått uppleva i 1400 år av hatisk retorik, etniska rensningar och massivt våld från en blodtörstig koran.

Muslimer äter upp civilisationer som ett virus och måste slås tillbaka som den cancer dom är.

Judars historia ar att kastas ut ur lander de nastlat sig in. Wiki raknar 168 lander var juden fordrivits ifran. Varfor fragar juden alltjamnt. Dumma som de ar.

Hasbara-yngel har pa forumet pavisar klart att de ar del av problemet nar de yrkar pa forintelse av Palestinas urinvanare. Kom inte o sag att juden o vad vad Yisrael gor ar tva olika saker. Ta pa dig jude stjarnan o spatsera pa gatan sa far du se...
Citera
2021-05-18, 11:47
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
För den som är blind, går det inte och förklara saker, som är självklara för den seende..

Jaså? Mina kunskaper om palestinier och judar övergår ditt förstånd inser jag. Du bemöter inte faktan jag lägger upp utan attackerar med att påstå att jag skulle vara handikappad. Väldigt lågt, fast det är vad man förväntar sig av vänsterblivna, judehatare och muslimer. Du är en eller flera av dessa.

Jag har rest dit, varit där på plats och sett med egna ögon, det har inte du. Pratar du enbart känslor, utan nån form av logik, kunskap i ämnet osv?

Du är den som är blind i både öga och hjärna.
Senast redigerad av HatarIslam 2021-05-18 kl. 11:54.
Citera
2021-05-18, 11:53
Avslutad
Citat:
Jaså? Mina kunskaper om palestinier och judar övergår ditt förstånd inser jag. Jag har även varit där och sett med egna ögon, det har inte du. Pratar du enbart känslor, utan nån form av logik, kunskap i ämnet osv?

Du är den som är blind i både öga och hjärna.

Har du någonsin varit i en palestinsk flykting läger? Det har jag, Ein El Hilweh i Libanon. Pröva och ta ett sväng runt där. Palestinierna har levt så i snart 80 år.
Citera
2021-05-18, 11:57
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Har du någonsin varit i en palestinsk flykting läger? Det har jag, Ein El Hilweh i Libanon. Pröva och ta ett sväng runt där. Palestinierna har levt så i snart 80 år.

Känner du till orsaken till hur lägret skapades? Muslimska länder är skyldiga till det kan jag avslöja om du inte visste det. Israel har inget med saken att göra. Kolla upp det.

Ämnet vi diskuterade först var dock palestinier, innan du valde att inte bemöta faktan jag lade upp utan du valde att ignorera den och du hoppade raskt över till Libanon istället..? Konstigt sätt att debattera på. Hur som helst: Jag har besökt palestinier inuti israel. Dom lever ett bra liv.
Citera
2021-05-18, 12:00
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Känner du till orsaken till hur lägret skapades? Muslimska länder är skyldiga till det kan jag avslöja om du inte visste det. Israel har inget med saken att göra. Kolla upp det.

Ämnet vi diskuterade först var dock palestinier, innan du valde att inte bemöta faktan jag lade upp utan du valde att ignorera den och du hoppade raskt över till Libanon istället..? Konstigt sätt att debattera på. Hur som helst: Jag har besökt palestinier inuti israel. Dom lever ett bra liv.

Araber väljer självmant att bo i stora flyktingläger IQ65 reosenmang.

Självklart är det terrorstaten Israel som är orsak och flyktingläger över hela M.Ö är verkan.

Sluta leka Allan fjant.

https://files.catbox.moe/is4sii.mp4
Citera
2021-05-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Med tanke på dina evighetsposter där du återupprepar samma saker hela tiden måste jag påpeka att du är en av arketyperna av personerna som uppmärksammar konflikten.

Tittar man runt på forum så hittar man i sammanhanget försvinnande få inlägg om konflikten i Tigray, Kinas behandling av befolkningen i Xinjiang etc. Skulle Israel få för sig att åka till Ethiopien för att rädda personer i Tigray skulle Israel ändå få skit och samtidigt få mer skit för att ha raserat ett bostadshus när de sprängde en Hamastunnel än Ethoipien som beordar sina soldater att våldta småbarn.

Jag upprepar inte bara samma saker. Jag har försökt hitta ovanliga vinklar, som alla skitit i.
Israels inre skörhet kontra den väpnade konflikten var tex 0 personer intresserade av.
Och låter man tuggig i denna tråd, är det antagligen för att konflikten är tuggig. 100% repriser.
"Israel skiter i omvärldens åsikter" läste jag i nyhetsflödet nyligen ... suck.
Jag kan slå vad om att jag läste samma sak 1990, och 10 år senare ...
Ja som sagt var, detta är en magnetisk, populär konflikt ... vi svenskar har ingen omedelbar koppling till områdena du nämner, så vi snöar in på Israel/Palestina ställe ... eurocentrism är det, upprätthållen av judiska och amerikanska ombud.
Citera
2021-05-18, 12:09
Medlem
Citat:
Många aktörer som drar i trådarna bakom scenen. Stormaktspolitik by proxy, som alltid..

Ja så är det ju .. man får beundra Isrelerna, som ständigt lyckas bevara sin stolta image.
De är ju ingenting utan massivt utländskt stöd, liksom Hamas ..
Israels tålmodiga support (USA) har de senaste 20 åren bränt extremt mycket pengar på egna krig (rena idiotkrig), som inte gett en dollar tillbaka. Invasionerna i Irak och Afghanistan har bara kostat, vad jag kan se.. USA är som helthet på väg ner, har sin storhetstid bakom sig...
Ska Israel fortsätta nöta mot Hamas och hantera inre problem (poltiska strider fattigdom arbetslöshet etniska motsättningar osv) måste man nog ha mer support.. kanske är det här Kina kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in