Citat:
Problemet är att Israel varken håller sig till gränser från 1948 eller 1967.
Du tänker väl inte börja det klassiska draget som israeliska ledare brukar ta till när det ska förhandlas? Oy vey, vi har ingen att förhandla med, "tehhrorr", oy vey.
Jämförelsen var högst relevant, eftersom den visade att alla inte är lika inför lagen och Israel finns i nuvarande form tack vare amerikanskt beskydd.
Det är helt ointressant vilka stater har existerat tidigare och vilka har inte gjort det. Det visade jag tydligt med exempel som Ukraina, Vitryssland, USA, Kanada.
När existerade senast en judisk stat? För 2000-3000 år sedan. Totalt ointressant, och lika ointressant som när Netanyahu håller sagostund om judiska kungar från tiden då faraoner regerade Egypten.
Fokusera på lagen som gäller idag, och på att Israel de facto ockuperar palestinska områden och dessvärre utökar judiska bosättingar på ockuperad mark, vilket pekar åt ett enda håll.
Israel tänker annektera Västbanken och aldrig tillåta bildandet av en palestinsk stat.
Du tänker väl inte börja det klassiska draget som israeliska ledare brukar ta till när det ska förhandlas? Oy vey, vi har ingen att förhandla med, "tehhrorr", oy vey.
Jämförelsen var högst relevant, eftersom den visade att alla inte är lika inför lagen och Israel finns i nuvarande form tack vare amerikanskt beskydd.
Det är helt ointressant vilka stater har existerat tidigare och vilka har inte gjort det. Det visade jag tydligt med exempel som Ukraina, Vitryssland, USA, Kanada.
När existerade senast en judisk stat? För 2000-3000 år sedan. Totalt ointressant, och lika ointressant som när Netanyahu håller sagostund om judiska kungar från tiden då faraoner regerade Egypten.
Fokusera på lagen som gäller idag, och på att Israel de facto ockuperar palestinska områden och dessvärre utökar judiska bosättingar på ockuperad mark, vilket pekar åt ett enda håll.
Israel tänker annektera Västbanken och aldrig tillåta bildandet av en palestinsk stat.
Känner att ditt Judehat börjar att komma fram nu, släpp det lös och var ärlig, andra i tråden har redan kommit ut.
I mina ögon är det väldigt simpelt, antingen är man EMOT judarna, eller så är man med dom.
Judendom är en sjukdom......
Japp, Vit, arab, svart, gul.. vad har vi gemensamt? Vi gillar inte judar

Skämt åsido, vilka är det du tycker Israel ska förhandla med? Vem anser du tala för Palestinierna?
Klart inte alla är lika inför lagen, jag tror många försvarar Israel, bara för att det är Israel. Likaså tror jag många attackerar Israel, bara för att det är Israel.
Det är är relevant och jag ska berätta varför, Palestina har aldrig funnits, Palestinierna kan inte förlora något de aldrig haft. Förstår du nu? Sedan kan jag tycka att de borde ha en stat, så jag har inget emot idèn. Men ny, det är den.
Judarna om än för länge sedan var där, Jerusalem är helt centralt, det finns spår av dem. Är det ett superargument för att de ska vara där idag, nja, eller kanske. Men de har ett mycket bättre case än någon annan jag vet.
Men ironin är så öronbedövande, tala om lag och rätt samtidigt som Palestina (bla Gaza) leds av en dödskult. Du kan aldrig tala dig ur att Israel är bättre när det kommer till demokrati.