Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Lyssnar åter på förhör i HR med AJ, it-killen.
Det pratas bland annat om den här inloggningen 7/10-18 på LW:s google-konto.
Om man ser vad det söks efter (som ej nämns i förhöret) så är det bland på SD:s och HD:s mailadresser. Det sker mitt på dagen. Det står olika tidpunkter, men har väl med olika tidszoner att göra antar jag. (164/6)
Samma dag, 7/10-18, är det även aktivitet på LW:s GC-konto. (150/444) Där framgår inte hur dags denna aktivitet är.
Vet någon om man kolla det någonstans?
Även 10/11-18 är det "ytterligare aktivitet" på google-kontot. (164/9)
Polisen har loggat in med nytt inlogg, men det har skett senare.
Minns i något tidigare inlägg så dryftade jag med någon som hade lite koll på Geocachingsajten att SD varit inne på fm innan/under hovrättsförhandlingen och hur det stod till med servertiderna där då de verkar utgå från amerikanske östkusten osv.
Det var svårt att verifiera den iakttagelsen då den byggde på att jag såg att han inte hade loggat in innan kl 9 men sen visade sajten att hade loggat in(?) efter att hann bör ha lämnat bostaden inför förhandlingen. Så mot bakgrund av det kan man tyvärr inte se på sajten eller annat sätt när inloggningar skett.
Om det inte finns svar i det förhör som var med han GC-farbrorn som hade lite koll ( även misstänkte SD hade flera GC-konton vilket inte visade sig vara fallet) så hade polisen i teorin kunnat kontakta GC HQ med en fråga. Man ska inte ha för stora förhoppningar att de hade kunnat hjälpa till, och polisen har ibland rätt bra känsla om det är värt mödan, men skadar aldrig att fråga. Man kan ju tänka sig att HQ iaf hade gjort allt i sin makt då GC-världen verkar vara en värld där man hjälps åt. Nåja, för det mesta iaf...
Annars intressant att försöka tolka vad de fick ut av förhöret. Baserat på min ringa insats ("koordinaterna/kartbilden" i Varberga i samband med inloggningen Google historik) så verkar de ha dragit slutsatsen inför hovrätten att inloggningen kan ha skett i Örebro. Det ska man inte vara helt säker på då det är Google man har att göra med. Dock så förstärker det ytterligare bilden av att någon varit i farten på nåt sätt den dagen med hennes konto(n).
Sen hade han testat lite Google tidslinje och den är också lurig. SD har ju nu skickat in skärmdumpar från 14/5 när han är "hemma". Men det är en skärmdump trots allt och AJ vittnar ju om skillnaden mot LW:s Google tidslinje som är hämtad från källmaterialet (Googles servrar).
Något ville försvaret visa ändå med skärmdumparna. De lägger vikt vid att det dyker upp lite röda pluppar på ställen som SD inte varit på. Man kan se dessa bilder i aktbilaga på Gofile. Alltså tekniska avvikelser. Nu vet jag inte vad som sades i förhandlingen på det temat men man kan föreställa säg att all osäkerhet kring dessa "precisionsvärden" är fördel försvaret.
Därför också AJ var inkallad igen och som vi hörde så handlade det förhöret mycket om just precisionsvärden.
Två gissningar åt varsitt håll och i mitten finns Google som inte lämnar ut någon info vad de baserar precisionen på. Jag har läst på men det blir lite för tekniskt att dra vad experter har kunnat "gissa" sig till vilken teknik i detalj som används.
Ska man presentera sånt här material lite seriöst om man inte har nåt att dölja så presenterar man källmaterialet. Sen kan man såklart ha viss förståelse för att det finns okunskap hos advokaterna hur gå tillväga där men då tar man väl lite hjälp då om det är livstid i fängelse som riskeras om man har svårt att peka på var han höll hus den natten.
Speciellt då flera "linjer" i tidslinjen går från hans hus 14/5 och bilden är så beskuren att man inte ser vart de går. Inget man ska hetsa upp sig här för det har kanske en "oskyldig" förklaring kanske men just med Google tidslinjen så hade de kunnat vara väldigt mycket mer öppna som alla redan fattat.
Edit: rättade till hovrättsförhandlingen i första stycket.