2021-05-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja inte omöjligt. Han frågade ju en granne några nätter (?) innan om vilken väg han brukar promenera med hunden nattetid.

*Tydligen brukar vissa gå hundpromenader på den där stigen vid planket har jag för mig att jag läst eller hört i ett annat förhör

Grannen som gick på sen hundpromenad träffade SD på samma natt som han kontaktade polisen ang mållgans (alltså natten 11-12:e). Har för mig att han träffade grannen efter att han pratat med poliserna.

Någon stig som brukade användas för hundpromenader bakom planket har jag inte hört talas om.
Citera
2021-05-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha!
Så träffande... 😂

Ett år senare var det förfallet.

Me:

Biggles, ja jisses.

Nå grandios självbild kan vi iallafal lfastslå att mördaren har. Sedan har hans prestationer inte nått upp till den självbilden, men det är givetvis all andras fel allt från elfte september till att LW och hD var dumma som inte lät honom vara ihop med båda samtidigt samt döttrar som stjäl strössel medans pappa äter alla sötsaker.
Citera
2021-05-19, 09:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hantel har varit uppe några gånger som förslag på mordvapen.

Även några andra varianter (utan inbördes rangordning) har dryftats:

slagträ (som ev skulle ha funnits hemma hos LW)
armeringsjärn
cykelstyre
ficklampa
taktisk ficklampa
baseballficklampa
UV- lampa
hammare
isyxa
stolsben
kolsyrepatroner (??)
sadelstång (vad nu det är?)
knytnävar
metallrör/rör till byggnadsställning
snöskyffel
spärrskaft

och icke att förglömma:
mikrofonstativ
foten till en torkställning
dotterns sadel

Har säkert missat flera förslag. Frågan verkar nog mer vara vad som inte har föreslagits som mordvapen.
Har själv inget mordvapensförslag att komma med. Nog lika så bra.

Ja, här var en början till en sammanställning av mordvapen som dryftats i tråden.
Plus älgen då.
Citera
2021-05-19, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vafa säger mänskan "..om det är kött på den" och avser datorn som ett presumtivt mordvapen. Aldrig hört eller läst om någon som uttrycker sig så. Blodspår eller dna, säger man väl? Dessutom svamlar han något helt otroligt. Enda vettiga är precis på slutet: "känner mig bränd, blåst och bortgjord"

Han är ju helt uppvarvad i sin monolog om datorerna, på ett helt besatt sätt. Det är ju uppenbart att han kommer att få svar efter förhöret och att förhörsledaren inget mer vet eller i varje fall inget mer kommer att säga.

Det är väl när stressen slår på, eller är det rent av hans pyrande hat (??) här, som gör att det snurrar till.

Är det då det kommer det groteska ur hans mun?

Kommer ihåg även det här, också antydningar om "kött", så märkligt:

A 147/465

"MT: Ja att det är mina shorts och jag vet att jag hade jättemycket klåda här och, och det syns
nog ganska så tydligt att det är, flera, jag tror det är typ fyra fem fläckar eller så där, ehh och
en eller två är väl, blod och medan dom andra är mer så där att, när man har kliat och kliat så
blir det ju att det kommer vätska från kroppen, så det kanske inte är blod men, men man ser
att det kommer, köttsaft, jag vet inte vad det kallas.
"

Vem benämner sårvätska eller blod från ett sår som "köttsaft"?

Eller ingår det i hans katt- och - råttalek?

När han blir förbannad, känner sig pressad kanske det framkallar ett hat som mynnar ut i ett behov av att kontrollera Åsa, polisen och hlea rättssystemet? Ge igen och "bara han vet", jag har kontrollen och ni får sitta där och gissa?

Göra antydningar och slira väldigt nära sanningen, nästan så att det kittlar?
Citera
2021-05-19, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Vem benämner sårvätska eller blod från ett sår som "köttsaft"?

Eller ingår det i hans katt- och - råttalek?

När han blir förbannad, känner sig pressad kanske det framkallar ett hat som mynnar ut i ett behov av att kontrollera Åsa, polisen och hlea rättssystemet? Ge igen och "bara han vet", jag har kontrollen och ni får sitta där och gissa?

Göra antydningar och slira väldigt nära sanningen, nästan så att det kittlar?

Det korta svaret är ja.

Finns tecken på kontroll över omgivningen, ilska som blisserar ut i agressioner (vägg, bord, broder, lW i bilen osv detta är bara de drä han handgripligen nyttjar våld, annars blir det understämt våld eller hot om våld ex JG hund, strösselförhöret, hot mot lW och Åsa).

Det i kombination av grandios självbild (som dessutom har flisor i kanten då mycket blir halvgjort och misslyckat som exempelvis pilot projektet), ev tablett bruk (missbruk, av smärtstillande) , lätt att ljuga för att få fördelar (vet någon när SD talar sanning) , lätt dupera svaga veka personer.

Jag finner det inte otroligt att han även försöker styra den hör tråden via olika kanaler, det finns alltid nyttiga idioter som inte fattar.

Han är en vandrande krutdurk, jag har inte hittat många drag som är försonande hos honom. Hans utnyttjande av LW och (föralldel) HW visar på en cynisk själviskhet som i det närmaste når sadistska tendenser. Hans famösa film med skafter är ett milt uttryck, hade åsa varit där hade han kunnat göra något mycket illa.

Men som sagt detta är baserat på FUP, egen kunskap om såna individer och är subjektiv.
Citera
2021-05-19, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ingen aning eftersom de inte får frågor om SDs mentala hälsa.
Så antingen vet chefen nåt som SD inte offentliggör till andra (förtroende) eller så ljuger SD.
Ser dock inte vitsen med att påtala nåt inom NPF, speciellt iom att SD vill framstå i beundrad upplaga - varav sistnämnda kan vara en orsak att andra inte vet.

HD är också mkt förtrolig med sin chef, nästintill på nivå terapeut.

Jag ser det som att antingen är det en slags bortförklaring när chefen får påminna om saker eller att SD "slarvat" med något och chefen påpekat det.

Kanhända att SD antingen själv misstänker att han har en sådan diagnos, eller så kör han bara med det, iliksom mycket andra grejor som inte är sanna. Om hans bror nämnt någon gång till SD att han misstänker att han kan ha en diagnos, kan ju SD fått det därifrån.

Visst, SD vill alltid vara duktig, men gillar säkert inte heller att få kritik.
Då kan säkerligen en sådan "bortförklaring" hoppa ut munnen på honom. Hellre det än att erkänna att han är slarvig, gör ett dåligt jobb eller på annat sätt erkänna sig inkompetent, även om detta inte är en bra bortförklaring.

Vi ser ju att SD inte drar sig för att ljuga, och alla lögner är verkligen inte bra.
Citera
2021-05-19, 10:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Lyssnar åter på förhör i HR med AJ, it-killen.

Det pratas bland annat om den här inloggningen 7/10-18 på LW:s google-konto.
Om man ser vad det söks efter (vilket ej nämns i förhöret) så är det bland annat på SD:s och HD:s mailadresser. Det sker mitt på dagen. Det står olika tidpunkter, men har väl med olika tidszoner att göra antar jag. (164/6)
Samma dag, 7/10-18, är det även aktivitet på LW:s GC-konto. (150/444) Där framgår inte hur dags denna aktivitet är.
Vet någon om man kolla det någonstans?

Även 10/11-18 är det "ytterligare aktivitet" på google-kontot. (164/9)

Polisen har loggat in med nytt inlogg, men det har skett senare.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-19 kl. 11:47.
Citera
2021-05-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser det som att antingen är det en slags bortförklaring när chefen får påminna om saker eller att SD "slarvat" med något och chefen påpekat det.

Kanhända att SD antingen själv misstänker att han har en sådan diagnos, eller så kör han bara med det, iliksom mycket andra grejor som inte är sanna. Om hans bror nämnt någon gång till SD att han misstänker att han kan ha en diagnos, kan ju SD fått det därifrån.

Visst, SD vill alltid vara duktig, men gillar säkert inte heller att få kritik.
Då kan säkerligen en sådan "bortförklaring" hoppa ut munnen på honom. Hellre det än att erkänna att han är slarvig, gör ett dåligt jobb eller på annat sätt erkänna sig inkompetent, även om detta inte är en bra bortförklaring.

Vi ser ju att SD inte drar sig för att ljuga, och alla lögner är verkligen inte bra.
Så är det med all säkerhet. Han är störst, bäst och vackrast. Läste avlyssningsförhör, där han nämner att vissa har kommenterat hans snoppstorlek.. hahaha
Han kan inte ta kritik. Överhuvudtaget.
Han bara måste säga sin sak, maler på tills "motståndaren" håller med.
Det finns bara ett rätt sätt och det är Steffes sätt.
Citera
2021-05-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Malte
Är det samma cykel det handlar om? Borde ju i så fall finnas en del spår av blod på den. Eller så gör det inte det, och då är cykelsexet förmodligen en lögn?
Givetvis är cykelsexet en lögn. En i raden av lögner han drar för att täcka upp OM det mot förmodan skulle ha kommit något blod på den som han inte lyckats få bort.
Citera
2021-05-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jo, den känner jag till. Kan det ha varit den som han hade abstinens av när han slog sönder bordet på apoteket?

I övrigt inget om adderall, då släpper jag det tills ev fakta kommer.

Hade också apoteksbordet och abstinens i åtanke. Men hur länge har han haft sina sjyssta diskbråck? Apoteksutbrottet skedde väl för väldigt länge sen?

Att vissa av hans närmaste aldrig har sett honom arg tror jag inte på. Däremot tror jag att hans ilska kommer som en blixt från en klar himmel. Allt på en gång. Utan förvarning. Tar bilincidenten men Lena som ett exempel. Näven i väggen som ett annat.

När hans cirklar rubbas blir det tilt i hans huvud och han tappar det totalt.
(min spekulation)
Citera
2021-05-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade också apoteksbordet och abstinens i åtanke. Men hur länge har han haft sina sjyssta diskbråck? Apoteksutbrottet skedde väl för väldigt länge sen?

Att vissa av hans närmaste aldrig har sett honom arg tror jag inte på. Däremot tror jag att hans ilska kommer som en blixt från en klar himmel. Allt på en gång. Utan förvarning. Tar bilincidenten men Lena som ett exempel. Näven i väggen som ett annat.

När hans cirklar rubbas blir det tilt i hans huvud och han tappar det totalt.
(min spekulation)

Men finns det några bevis för diskbråck? Underliga diskbråck som tillåter hans gc och akrobatsex. Tvivlar på exempelvis HD knyter skorna åt honom. Gör hon det beror det på att han inte kan knyta en rosett.

Håller med om din Spekulation, i ett ärende jag involverat mig var det så att en man byggde upp ilska under rn dag för att sedan plåga sina nära. Han exploderade aldrig bland andra.

I SD fall har han bara nästan den kontrollen. Då och då briserar den.
Citera
2021-05-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar åter på förhör i HR med AJ, it-killen.

Det pratas bland annat om den här inloggningen 7/10-18 på LW:s google-konto.
Om man ser vad det söks efter (som ej nämns i förhöret) så är det bland på SD:s och HD:s mailadresser. Det sker mitt på dagen. Det står olika tidpunkter, men har väl med olika tidszoner att göra antar jag. (164/6)
Samma dag, 7/10-18, är det även aktivitet på LW:s GC-konto. (150/444) Där framgår inte hur dags denna aktivitet är.
Vet någon om man kolla det någonstans?

Även 10/11-18 är det "ytterligare aktivitet" på google-kontot. (164/9)

Polisen har loggat in med nytt inlogg, men det har skett senare.

Minns i något tidigare inlägg så dryftade jag med någon som hade lite koll på Geocachingsajten att SD varit inne på fm innan/under hovrättsförhandlingen och hur det stod till med servertiderna där då de verkar utgå från amerikanske östkusten osv.

Det var svårt att verifiera den iakttagelsen då den byggde på att jag såg att han inte hade loggat in innan kl 9 men sen visade sajten att hade loggat in(?) efter att hann bör ha lämnat bostaden inför förhandlingen. Så mot bakgrund av det kan man tyvärr inte se på sajten eller annat sätt när inloggningar skett.

Om det inte finns svar i det förhör som var med han GC-farbrorn som hade lite koll ( även misstänkte SD hade flera GC-konton vilket inte visade sig vara fallet) så hade polisen i teorin kunnat kontakta GC HQ med en fråga. Man ska inte ha för stora förhoppningar att de hade kunnat hjälpa till, och polisen har ibland rätt bra känsla om det är värt mödan, men skadar aldrig att fråga. Man kan ju tänka sig att HQ iaf hade gjort allt i sin makt då GC-världen verkar vara en värld där man hjälps åt. Nåja, för det mesta iaf...

Annars intressant att försöka tolka vad de fick ut av förhöret. Baserat på min ringa insats ("koordinaterna/kartbilden" i Varberga i samband med inloggningen Google historik) så verkar de ha dragit slutsatsen inför hovrätten att inloggningen kan ha skett i Örebro. Det ska man inte vara helt säker på då det är Google man har att göra med. Dock så förstärker det ytterligare bilden av att någon varit i farten på nåt sätt den dagen med hennes konto(n).

Sen hade han testat lite Google tidslinje och den är också lurig. SD har ju nu skickat in skärmdumpar från 14/5 när han är "hemma". Men det är en skärmdump trots allt och AJ vittnar ju om skillnaden mot LW:s Google tidslinje som är hämtad från källmaterialet (Googles servrar).

Något ville försvaret visa ändå med skärmdumparna. De lägger vikt vid att det dyker upp lite röda pluppar på ställen som SD inte varit på. Man kan se dessa bilder i aktbilaga på Gofile. Alltså tekniska avvikelser. Nu vet jag inte vad som sades i förhandlingen på det temat men man kan föreställa säg att all osäkerhet kring dessa "precisionsvärden" är fördel försvaret.

Därför också AJ var inkallad igen och som vi hörde så handlade det förhöret mycket om just precisionsvärden.
Två gissningar åt varsitt håll och i mitten finns Google som inte lämnar ut någon info vad de baserar precisionen på. Jag har läst på men det blir lite för tekniskt att dra vad experter har kunnat "gissa" sig till vilken teknik i detalj som används.

Ska man presentera sånt här material lite seriöst om man inte har nåt att dölja så presenterar man källmaterialet. Sen kan man såklart ha viss förståelse för att det finns okunskap hos advokaterna hur gå tillväga där men då tar man väl lite hjälp då om det är livstid i fängelse som riskeras om man har svårt att peka på var han höll hus den natten.

Speciellt då flera "linjer" i tidslinjen går från hans hus 14/5 och bilden är så beskuren att man inte ser vart de går. Inget man ska hetsa upp sig här för det har kanske en "oskyldig" förklaring kanske men just med Google tidslinjen så hade de kunnat vara väldigt mycket mer öppna som alla redan fattat.

Edit: rättade till hovrättsförhandlingen i första stycket.
Senast redigerad av Avel 2021-05-19 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in