2021-05-19, 01:02
Medlem
develis avatar
SD tjatar ang beslag datorer och sitt hus.

FhL försöker få stopp på honom, men han mal på som om det hängt upp sig, SD avrundar med en monolog.

Läsvärt i sig, det märks att han tickar igång och är frustrerad. Använder helt korkat ordval om sin dator:
"Mmm ja jag förstår, om man tror att den har varit ett mordvapen, ja men då kanske man vill ha den om de är kött på den eller ..."

Hur som haver.
Han har tidigare överklagat till tingsrätten om beslag, men inte ang hans egna saker och undrar typ om det är nån idé.
Han vill ha sina datorer, mobil och även huset.

Hur vet han tiden hans dator är tömd på (fetat)?
Har hans försvarare lämnat detaljer ur pg förundersökning?
Han verkar också vilja få stopp på honom men har lite problem.

2018-07-02
SD: Mmm mmm, ehh hemma hos mig har de tagits datorer som tillhör barnen och mej, å
mina datorer är äre nån ide ens att jag frågar, jag skulle jätte gärna ha en fungerade å hel dator
F: Kan förstå de
SD: ehh äre nått som är ide ens att ta upp å säga, de är självklart att de var de, men, å de är
självklart att ni har hunnit läsa ut allting på sex veckor ehh men har jag nått för att jag säger
att jag vill ha mina datorer
, eller?
F: Vi kan framföra de, å ni har ju gått vägen via Tingsrätten tidigare
SD: Ja precis, men då vare ju inte mina grejer, för de är ju så att de här de är nog tuffare
F: De är så här, att vi behåller ingenting för att jävlas, utan de är så att det tar enormt lång tid
SD:Mmm
F: ehh så du får pröva de, du får, men de tar väldigt mycke längre tid än vad man kan tänka sej
SD: Mmm, men som till exempel min dator, den vet jag, att den va helt utläst efter ungefär tio timmar ehh ja. Äre då en, nu frågar jag dej om råd höll jag på å säga, kan jag då, har jag nånting å hämta om jag går till Tingsrätten å säger jag vill ha tillbaka min telefon?
Senast redigerad av develi 2021-05-19 kl. 01:29.
Citera
2021-05-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

FhL försöker få stopp på honom, men han mal på som om det hängt upp sig, SD avrundar med en monolog.

Läsvärt i sig, det märks att han tickar igång och är frustrerad. Använder helt korkat ordval om sin dator:
"Mmm ja jag förstår, om man tror att den har varit ett mordvapen, ja men då kanske man vill ha den om de är kött på den eller ..."

Hur som haver.
Han har tidigare överklagat till tingsrätten om beslag, men inte ang hans egna saker och undrar typ om det är nån idé.

2018-07-02
SD: Mmm mmm, ehh hemma hos mig har de tagits datorer som tillhör barnen och mej, å
mina datorer är äre nån ide ens att jag frågar, jag skulle jätte gärna ha en fungerade å hel dator
SD: ehh äre nått som är ide ens att ta upp å säga, de är självklart att de var de, men, å de är
självklart att ni har hunnit läsa ut allting på sex veckor ehh men har jag nått för att jag säger
, eller?
SD: Ja precis, men då vare ju inte mina grejer, för de är ju så att de här de är nog tuffare
F: De är så här, att vi behåller ingenting för att jävlas, utan de är så att det tar enormt lång tid
F: ehh så du får pröva de, du får, men de tar väldigt mycke längre tid än vad man kan tänka sej
SD: Mmm, men som till exempel min dator, den vet jag, att den va helt utläst efter ungefär tio timmar ehh ja. Äre då en, nu frågar jag dej om råd höll jag på å säga, kan jag då, har jag nånting å hämta om jag går till Tingsrätten å säger jag vill ha tillbaka min telefon?

Ordvalet Stefan, ordvalet...
Citera
2021-05-19, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ordvalet Stefan, ordvalet...
Ja, där ser man att han tappar det som stressad/frustrerad.

Det här var dock mest intressant:
"Mmm, men som till exempel min dator, den vet jag, att den va helt utläst efter ungefär tio timmar ehh ja."
Citera
2021-05-19, 01:14
Medlem
Citat:
Ja, där ser man att han tappar det som stressad/frustrerad.

Det här var dock mest intressant:
"Mmm, men som till exempel min dator, den vet jag, att den va helt utläst efter ungefär tio timmar ehh ja."

Menar du att han har för mycket information där, som inte borde ha lämnats ut?
Citera
2021-05-19, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Menar du att han har för mycket information där, som inte borde ha lämnats ut?
Han tycks ha mycket info, ja. Eller detaljer som torde beröra förundersökningssekretess.
Reagerade inte först då han nämnde TR, tänkte om det var nån info därifrån (överklagan beslag) men det gällde ju annat.
Senast redigerad av develi 2021-05-19 kl. 01:43.
Citera
2021-05-19, 02:04
Medlem
Citat:
Ja det var nog dina inlägg jag tänkte på där. Det gröna armeringsjärn som det pratades om i tråden, det som hans chef eller vem det nu var sa saknades från arbetsplatsen, var väl ganska kort. Jag har dock begränsad erfarenhet av att skruva på annat än små barncyklar och kan inte svara på om det får plats.

På såna där sportiga cyklar brukar många fästa en flaskhållare, vissa flaskor är av rostfritt stål. Dock inte smala och långa nog för att passa med skadebilden.

Många cyklar har även ramhållare för tunga bygellås i stål. Finns både modeller med rund respektive "kantig" kortsida på den del av bygellåset som nyckelhålet sitter på. Ena kanten på ett sånt lås skulle möjligen kunna stämma med märkena på träden och skadorna på LW... Satt en nyckel kvar i låset (kanske utan nyckelring) så skulle det kanske kunnat ge märken som av en utstickande pigg. Såna nycklar brukar inte trilla ur låset så lätt. Vissa såna lås har nycklar där den del man greppar inte är inplastad och liksom är rektangulär till formen med skarpa hörn.
EDIT: jag vet inte om det finns modeller där nyckelhålet sitter på kortsidan.

Finns ju tydligen även en uppsjö av olika cykelpumpar som kan fästas på ramen. (Menar såklart inte att han slagit ihjäl henne med en plastpump, men det kanske finns liknande i metall)

EDIT: Fast SÅ klantiga kan inte polisen varit att de inte kollat upp vilken typ av lås, pump och andra portabla cykeltillbehör SD hade 2018.

Tack för länkar. Finns tusentals verktyg och annat som skulle behöva kollas. Ett ogörligt arbete. Förhoppningsvis har de väl kollat cykelprylar hos SD, men vem vet?

Armeringsjärnet från firmans låda var väl böjt och dessutom grönmålat, ja. Kan inte vara det som är mordvapnet. Inte ens SD skulle väl försöka slå med ett sånt? Någon färgflaga kunde ju riskera att lossna och inget bra grepp.

Mordvapnet måste ha varit både hyfsat kort (runt 30-60 cm)och av ett rätt tungt material. Det är väl därför vi (jag) alltid hamnar vid ett kapat järnrör med skarpa kanter till slut, eller för all del ett domkraftsskaft. Som passar in i den beskrivningen.
Citera
2021-05-19, 02:26
Medlem
Citat:

Hur som haver.

2018-07-02
, eller?

Vafa säger mänskan "..om det är kött på den" och avser datorn som ett presumtivt mordvapen. Aldrig hört eller läst om någon som uttrycker sig så. Blodspår eller dna, säger man väl? Dessutom svamlar han något helt otroligt. Enda vettiga är precis på slutet: "känner mig bränd, blåst och bortgjord"
Citera
2021-05-19, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vafa säger mänskan "..om det är kött på den" och avser datorn som ett presumtivt mordvapen. Aldrig hört eller läst om någon som uttrycker sig så. Blodspår eller dna, säger man väl? Dessutom svamlar han något helt otroligt. Enda vettiga är precis på slutet: "känner mig bränd, blåst och bortgjord"
Hade varit intressant att låta honom tala till punkt med allt han bara vill säga.
Stressen gör att käften glappar otroligt mycket
Citera
2021-05-19, 03:01
Medlem
Citat:
Tack för länkar. Finns tusentals verktyg och annat som skulle behöva kollas. Ett ogörligt arbete. Förhoppningsvis har de väl kollat cykelprylar hos SD, men vem vet?

Armeringsjärnet från firmans låda var väl böjt och dessutom grönmålat, ja. Kan inte vara det som är mordvapnet. Inte ens SD skulle väl försöka slå med ett sånt? Någon färgflaga kunde ju riskera att lossna och inget bra grepp.

Mordvapnet måste ha varit både hyfsat kort (runt 30-60 cm)och av ett rätt tungt material. Det är väl därför vi (jag) alltid hamnar vid ett kapat järnrör med skarpa kanter till slut, eller för all del ett domkraftsskaft. Som passar in i den beskrivningen.

"Inte ens SD" haha. Han är så himla knäpp att man tvekar ibland.

Var det domktafsskaftet så hade han nog ingen cykel med till bp iaf.
Min gissning är nog att han använde något verktyg som LW hade med sig, men jag velar....

Bygellås verkar vara runt 20-25 cm långa och väga nånstans mellan 870-970 gram (snabbgooglade).
Citera
2021-05-19, 03:06
Medlem
Citat:

Kanske avslöjar han sig här. Mordvapnet kanske hade vävndsrester på sig och inte enbart blod.
Citera
2021-05-19, 03:13
Medlem
Citat:
Kanske avslöjar han sig här. Mordvapnet kanske hade vävndsrester på sig och inte enbart blod.
Väldigt osmakligt, kött?! Det fanns väl en frågeställning om det saknades en bit av skallbenet? Lite "kött" kan och bör absolut fastnat i cylinderröret. Blodsmak i munnen? Undrar hur det kom sig?
Citera
2021-05-19, 03:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Det blev lite Lady Gaga och hennes köttklänning på den.
Han kan ju packa in en Packard Bell och skicka till den förbannade åklagaren.

Han tappar det helt som stressad, har ingen aning om hur malplacerat ordvalet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in