2021-05-19, 04:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nejnej, hon köpte en egen matta som hon kan sopa jobbigheter undan..
Ja, detta är nog inte hennes starkaste kort. Hon beskriver sin comeback från depression m suicid och Celiaki känns väl lite si så där som förklaring...

CB:
"Helt plötsligt var Hanna frisk och ville göra allt möjligt. Som Hanna ska ha förklarat det, så var det någon sorts speciell glutenallergi hon hade och med annan kost så var hon som en vanlig människa igen.
Hanna berättade detta i samband med att Hanna och Stefan tagit en av C cachar, som dom tog en FTF på, då var dom hemma och fikade hos C och hans fru L VBN. "
Citera
2021-05-19, 06:21
Medlem
develis avatar
Hahahahaha!
Så träffande... 😂

Ett år senare var det förfallet.

Me:
Citat:
▪️SD tycks vara fokuserad på militant vokabulär, nitisk som en kvarleva från nåt krig.

▪️Hans narcissistiska visioner om att ta ner ett flygplan och leka hjälte är som våta pojkdrömmar om Biggles.

▪️.. och han leker mästerdetektiv likt Kalle Blomqvist och vill bli polis.
Citat:
2004-11-11 22:03:11
Fy fan vad jag är avis på dig. Fast jag far till Röda havet om ett par veckor, men jag hade gärna bytt med dig!

Dyk snyggt nu bara. Det räcker inte med att vara läcker på land längre!

// Din Biggles
Skrivet av: Stefan Davidsson
Senast redigerad av develi 2021-05-19 kl. 06:25.
Citera
2021-05-19, 06:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det finns en sammanställning av eventuella mordvapen - inklusive en älg.

Nu hittar jag inte den, men jag funderar över om ”cykelhjälm” eller ”annan hjälm” finns med. Tänkte på det igår när jag kollade bilder från FUP.
Vissa kanter är smala, tunna och hårda. Sen är det lite beroende på vilken del som träffar.

Skadorna ser ju lite olika ut, eftersom några skulle kunna vara orsakade av domkraftshandtaget, och andra inte.

Det är kanske ett helt osannolikt vapen, men jämfört med älgen så känns det närapå rimligt.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-19 kl. 07:00.
Citera
2021-05-19, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vafa säger mänskan "..om det är kött på den" och avser datorn som ett presumtivt mordvapen. Aldrig hört eller läst om någon som uttrycker sig så. Blodspår eller dna, säger man väl? Dessutom svamlar han något helt otroligt. Enda vettiga är precis på slutet: "känner mig bränd, blåst och bortgjord"

Det är mycket konstigheter som kommer ur den munnen bara så där under förhör.

Blodsmak i munnen, sparkar, nekrofili och nu kött på datorn... och hatar Åsa.
Han skulle nog ha gjort det han ångrade... hållit tyst i förhören.

Frisk nej, skyldig ja.
Citera
2021-05-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den svårt vanebildande tabletten Tramadol mot ryggvärken har nämnts att han har fått utskriven. Vet inte hur pass trovärdig den uppgiften är. Skrevs om detta i tråden för ett par månader sedan.

(Tramadol betingar för övrigt ett högt pris av langare. Innehåller morfin.)

Jo, den känner jag till. Kan det ha varit den som han hade abstinens av när han slog sönder bordet på apoteket?

I övrigt inget om adderall, då släpper jag det tills ev fakta kommer.
Citera
2021-05-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, detta är nog inte hennes starkaste kort. Hon beskriver sin comeback från depression m suicid och Celiaki känns väl lite si så där som förklaring...

CB:
"Helt plötsligt var Hanna frisk och ville göra allt möjligt. Som Hanna ska ha förklarat det, så var det någon sorts speciell glutenallergi hon hade och med annan kost så var hon som en vanlig människa igen.
Hanna berättade detta i samband med att Hanna och Stefan tagit en av C cachar, som dom tog en FTF på, då var dom hemma och fikade hos C och hans fru L VBN. "
Vadå för speciell glutenallergi?
Som laktosintollerant finns enkla piller att äta i samband med mat där det finns laktos, celiaki är väl totalt annorlunda?
Citera
2021-05-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Inte ens SD" haha. Han är så himla knäpp att man tvekar ibland.

Var det domktafsskaftet så hade han nog ingen cykel med till bp iaf.
Min gissning är nog att han använde något verktyg som LW hade med sig, men jag velar....

Bygellås verkar vara runt 20-25 cm långa och väga nånstans mellan 870-970 gram (snabbgooglade).
Han kan ju ha placerat mordvapnet på mordplatsen tidigare, det var ju ingen plats där folk normalt rörde sig, och därmed haft den på plats.
Något smalt tyngre järnrör (domkraftsskaft) är ju lätt att placera bakom ett träd eller så
Citera
2021-05-19, 08:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vadå för speciell glutenallergi?
Som laktosintollerant finns enkla piller att äta i samband med mat där det finns laktos, celiaki är väl totalt annorlunda?
Glutenintolerans är = med Celiaki
Finns inger som heter glutenallergi.
Senast redigerad av rubin22 2021-05-19 kl. 08:24.
Citera
2021-05-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Han kan ju ha placerat mordvapnet på mordplatsen tidigare, det var ju ingen plats där folk normalt rörde sig, och därmed haft den på plats.
Något smalt tyngre järnrör (domkraftsskaft) är ju lätt att placera bakom ett träd eller så

Cyklat ner till LW, en lättare jacka på sig... skaftet nedstucket en bit i byxlinningen. LW fick brådis ut och de gick gemensamt ner mot MP (SD leder cykeln). LW går in först bakom planket och han slår ner henne bakifrån.

Spekulation om hur det kan ha gått till.
Citera
2021-05-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Glutenintolerans är = med Celiaki
Finns inger som heter glutenallergi.
Jag kommenterade en annan skribent, som hade citerat ur fup:en, vad HD själv hade sagt..
Förresten, vem är Inger?
Citera
2021-05-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Ja inte omöjligt. Han frågade ju en granne några nätter (?) innan om vilken väg han brukar promenera med hunden nattetid.

*Tydligen brukar vissa gå hundpromenader på den där stigen vid planket har jag för mig att jag läst eller hört i ett annat förhör
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-19 kl. 08:48.
Citera
2021-05-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

CB:

"Lite si så där som förklaring"?
Ja hur är det nu med den saken?

Det KAN vara kopplat till aminosyran tryptophan(om man går på glutenfri diet så även där en risk)*, och i viss mån "undernäring(malnutrition)"** och blodflödet till hjärnan("There is evidence of regional cerebral blood flow alteration in untreated celiac patients")*** osv.

*
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4401736/

**
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8975957/

https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(03)00696-X/abstract

(Har även gjorts forskning, bl.a. i Sverige, angående koppling till suicid i viss mån.)

Givetvis behöver det inte vara hela förklaringen till "tröttsjukan" men eftersom du kanske byggt upp lite trovärdighet kring de här bitarna med tanke på att du svänger dig med lite fackspråk här så bör du nog kika lite vad som gäller emellanåt. Och då kan du använda Google som jag och säkert många "psykologer" gör varje dag om du saknar såna här rapporter i dina pärmar.
Ovan är efter en snabbgoogling. Finns säkert vettigare att läsa men en bra början.

Edit: random artikel om bipolaritet och gluten.
https://www.verywellmind.com/gluten-and-bipolar-disorder-is-there-a-connection-562958
Senast redigerad av Avel 2021-05-19 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in