2021-05-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Ny info om PS5s supersnabba SSD: "We unload the things literally behind you from a camera perspective. If you spun the camera around, we could load them before you see that. That lets us devote all of our system memory to the stuff in front of you right now,"

https://www.theverge.com/22431256/ratchet-and-clank-rift-apart-ps5-interiew-tech-ray-tracing-ssd

Jag hoppas verkligen att utvecklare i stort börjar dra nytta av och utveckla spelen med alla möjligheter hastigheten innebär i åtanke istället för att trampa på i gamla hjulspår. För det kan verkligen vara en game changer. (och detta gäller båda nya konsolerna och även PC i förlängningen).
Citera
2021-05-17, 15:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Fick för en tid sedan besked om leverans från Dustin den 31 maj men fick nu ett mejl om att den är uppskjuten på obekräftad tid p.g.a. bristande leveranser. Det börjar bli drygt det här.
Citera
2021-05-18, 00:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Fick för en tid sedan besked om leverans från Dustin den 31 maj men fick nu ett mejl om att den är uppskjuten på obekräftad tid p.g.a. bristande leveranser. Det börjar bli drygt det här.

Jag fick samma mail som dig. Men detta mail har jag inte fått. Så jag loggade in på Dustin. Och 31/5 är nu borta.
Citera
2021-05-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ni som beställt från iphonehome.se blev ni blåsta eller? Polaren dum som han är köpte därifrån trots avrådan. 6000:- blev han blåst på.

Tyvärr verkar det som att många åkt på denna nitlott. Han borde polisanmäla direkt och även reklamera transaktionen. Kommer förmodligen inte ge nåt men man vet aldrig. Tråkigt när sånt händer.
Citera
2021-05-18, 01:06
Medlem
movsds avatar
https://omni.se/uppgifter-sony-tror-pa-ps5brist-fram-till-2022/a/JJzg84

Citat:
Uppgifter: Sony tror på PS5-brist fram till 2022

Sony ska enligt uppgifter från källor till Bloomberg ha flaggat för att bristen på PS5-konsoler kommer att hålla i sig fram till nästa år.

Enligt källorna så ska Sonys finanschef Iroki Totoki ha sagt till analytiker att man inte kommer att kunna tillgodose efterfrågan även om man producerar mängder av nya konsoler under 2021. Totoki uppges även ha sagt att Sony bland annat tittar på möjligheten att ändra hårdvarudesignen för att få bukt med problemet.

Sony har inte kommenterat uppgifterna.

Har haft insyn inom handel förr och kan 100% säga att Sony riktar sig till de kedjor som sålt mest enheter året innan etc. De som är längst ned i kedjan får vänta längst. Microsoft och Nintendo arbetar inte med likadant kösystem.
Citera
2021-05-18, 04:08
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Blir nog rent utav till våren 2022 tyvärr.. Åtminstone enligt något jag läste på sweclockers

Det är ingen brådska, det finns nog inga spel värda att köpa en ny konsol före 2022 ändå.
Många verkar ju i dagsläget bara köra next-gen för att spela PS4-spel i högre upplösning. Bättre då vänta, plus att barnsjukdomar blir färre...
Citera
2021-05-18, 05:17
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det är ingen brådska, det finns nog inga spel värda att köpa en ny konsol före 2022 ändå.
Många verkar ju i dagsläget bara köra next-gen för att spela PS4-spel i högre upplösning. Bättre då vänta, plus att barnsjukdomar blir färre...

Ja, det är väl bara en massa scalpers som bunkrat och köpt PS5or, så många ligger fortfarande nedpackade i kartonger, och det sätter inte fart på spelförsäljning och/eller utveckling precis.
Citera
2021-05-18, 06:19
Medlem
Dan88s avatar
Sony kommer släppa en svart DualSense: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcdn.vox-cdn.com%2Fthumbor%2FX6Ie6VkOEQOST442Bel8IBgXJiY%3D %2F0x0%3A1500x 1500%2F1200x1200%2Ffilters%3Afocal(1122x799%3A1123 x800)%2Fcdn.vox-cdn.com%2Fuploads%2Fchorus_asset%2 Ffile%2F22513004%2FMidnight_Black_DualSense_Contro ller_Side_View.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.the verge.com%2F22434943%2Fwhere-to-buy-ps5-playstation-5-dualsense-contr ollers-black-red-price&tbnid=ToATjIyrix9buM&vet=12ahUKEwjA1K2gr9LwA hWJzyoKHT-zAVYQMygFegUIARCtAg..i&docid=xnFIgD5Xt28GyM&w=1200 &h=1200&q=black%20dualsense&hl=sv&client=firefo x-b-d&ved=2ahUKEwjA1K2gr9LwAhWJzyoKHT-zAVYQMygFegUIARCtAg

Snygg!
Citera
2021-05-18, 09:19
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag fick samma mail som dig. Men detta mail har jag inte fått. Så jag loggade in på Dustin. Och 31/5 är nu borta.
Trist att inte du heller får en leverans då. Det faktum att vi fick ett datum för leverans gjorde åtminstone så att jag började se fram emot det. Det var på något vist lättare när jag befann mig i limbo.
Citera
2021-05-18, 10:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Trist att inte du heller får en leverans då. Det faktum att vi fick ett datum för leverans gjorde åtminstone så att jag började se fram emot det. Det var på något vist lättare när jag befann mig i limbo.

För dig som inte har ett PS5 är det jävligt trist. Jag har ett. Så detsamma för mig.
Men bara håll ut (även om det är trist).
Citera
2021-05-18, 10:27
Medlem
Fjantors avatar
Tänkte bara påminna er att ha koll på Mediamarkt och Elgiganten gaming på Instagram,
Lottas ju ut koder lite då och då.
Själv har jag vunnit på båda.
En köpte jag själv och en till en polare.
Så omöjligt är det ej..
Citera
2021-05-18, 14:51
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, det är väl bara en massa scalpers som bunkrat och köpt PS5or, så många ligger fortfarande nedpackade i kartonger, och det sätter inte fart på spelförsäljning och/eller utveckling precis.

Mja, grejen är ju att jag personligen begriper inte varför folk är så hypade och har så bråttom med att köpa PS5 eller Xbox. När Switchen lanserades så hade ju Nintendo flaxet att de i alla fall hade ett otroligt hypat nytt Zelda klart för lanseringen (även fast det egentligen var ett Wii U-spel men det var ju iaf helt nytt), men PS5 har vad, en remake av ett gammalt PS3-spel och resten är cross-generation multiplattformstitlar varav många inte ens är optimerade för next-gen. I dagsläget ser jag ärligt talat ingen anledning till att inte vänta. Speciellt då byggkvaliteten förmodligen blir bättre om man köper en 2022-utgåva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in